СХОДИНКИ ДО ІНФОРМАТИКИ 3 КЛАС

Урок 13

Тема. Кодування інформації. Клавіатурний тренажер


Мета.

1. Ознайомити учнів з різними способами кодування інформації.

2. Формувати уміння роботи на клавіатурі комп’ютера.

3. Розвивати в учнів уяву, пам’ять, увагу, логічне мислення.

4. Виховувати охайність, відповідальність.

Обладнання. Комп’ютер, підручник, зошити, програма «Клавіатурний тренажер»

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Техніка безпеки. Повторення правил поводження з комп’ютером.

Гра «Так чи ні»

-  На уроці потрібно уважно  слухати учителя і виконувати його вказівки?

-  Чи можна доторкатися до проводів живлення і пристроїв заземлення?

-  Чи можна включати і відключати апаратуру без дозволу вчителя?

-  Класти диски, книги, зошити на монітор і клавіатуру можна?


ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Бесіда.

-  Як ви відгадали ребус? Поясніть.

-  Яку інформацію отримала Ганнуся в посланні? (Ганнусю, я тебе вітаю.)

-  Поясніть, як ви розкодували це послання.

 2. Ребуси (див. додатки)


ІІІ. Актуалізація знань.

- Ми з вами вже знаємо, що інформацію можна передавати по-різному.

Пригадайте, як саме. (Відповіді учнів).

- Сьогодні ми дізнаємось, як це ще можна робити.


ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Пояснення нового матеріалу.

- В казках зустрічаються руни – букви  давнього алфавіту,  що  зображувалися  ламаними  лініями.

Саме слово руна означає «таємниця». Людина, яка вміла розрізняти руни і читати їх, користувалася великою повагою.

Вважалось, що руни можуть передавати інформацію про минуле і майбутнє людини. За допомогою рун записувалася секретна інформація, рецепти давніх лікарів, різні пророцтва.

2.  - А от, як кодувалися цифри в Давньому Римі? В той час люди не знали цифр і не вміли писати, вони викладали числа паличками.

3. Робота з підручником.

-  Розгорніть підручник на сторінці 28 і прочитайте, як ще люди кодують інформацію.

-  Які коди використовують?

-  Що таке біт? (Кожна з цифр 0 або 1)

-  Що таке байт? (8 цифр 0 або 1 записані разом, 10001101, утворюють  байт).

-  Що таке кодування? (Перетворення інформації для передачі або збереження).

4.    Фізкультхвилинка.

Ми зараз спробуємо передати інформацію за допомогою прапорця.

Рука з прапорцем, піднята вгору – підтягнутися на носочках;

Рука з прапорцем, витягнута вбік – руки в сторони;

Рука з прапорцем, виставлена вперед – кроки на місці;

Змахи прапорцем униз – присідання;

Рука з прапорцем, опущена вниз – на місце сідай.


V.  Робота з програмою «Клавіатурний тренажер».

1. Порядок розташування букв українського алфавіту на клавіатурі не збігається з алфавітом. Це зроблено з міркувань зручності.

Ті букви, які частіше використовуються, розташовані ближче до центру. І навпаки, букви, які використовуються нечасто, розташовані ближче до краю. Щоб швидко вводити інформацію з клавіатури, бажано використовувати 10 пальців. Кожен із пальців відповідає за певні клавіші.

Запам`ятати цю відповідність нам допоможуть вправи на клавіатурному тренажері.

2. Гра «Кіт-риболов».

3. Вправи для очей.

Подивись вправо, не повертаючи голови і зафіксуй погляд на кілька секунд. Потім – вліво на кілька секунд і подивись прямо.

Спрямуй погляд угору на кілька секунд, затим додолу, розслабивши м`язи очей, насамкінець – прямо перед собою.

Повтори вправу 4-5 разів.


VІ. Узагальнення вивченого матеріалу.

- Що таке кодування інформації?

- За допомогою чого можна закодувати інформацію?

- Як розміщені букви українського алфавіту на клавіатурі?


VІІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 29.


VІІІ. Підсумок уроку.

- Чи цікаво було працювати на уроці?

- Що найбільше сподобалося робити?

- Що видалося найважчим?

- Про що хотіли б дізнатися більше?

- Де ми можемо використати набуті знання?

Додатки

 





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити