СХОДИНКИ ДО ІНФОРМАТИКИ 3 КЛАС

Урок 20

Тема. Команди. Графічний редактор PaintЗамкнена ламана


Мета.

1. Ознайомити учнів з поняттям «команда», навчити малювати замкнену ламану.

2. Удосконалювати навички і вміння працювати в середовищі графічного редактора Paint.

3. Розвивати увагу, логічне мислення, просторову уяву.

Обладнання. Програма Paint, картки з завданнями, картки з словами, малюнки, тлумачний словник.

Хід уроку

І. Організація класу. Техніка безпеки.

Гра «Закінчи речення»

1. Знаходитись від монітора слід на відстані…..

2. Клавіші потрібно натискати…..

3. Не торкатись незнайомих…..

4. Не торкатись…..

5. За комп’ютерним столом спину тримати…..  


ІІ. Перевірка домашнього завдання.


ІІІ. Актуалізація знань.

1. Розминка. Гра «Шостий – зайвий».

За граматичною ознакою слова об’єднані у невеликі групи, але одне з них - зайве:

1) Вовк, злий, лисиця, хвіст, весна, ластівка. (Злий, бо це не іменник.)

2) Мак, двір, слон, тигр, олень, клен. (Олень, бо це не односкладове  слово.)

3) Олія, алея, яма, урок, осінь, вогонь. (Вогонь, бо це єдине з усіх слів, яке підлягає переносу.)

4) Калина, дорога, червоний, золотий, корова, собака. (Золотий, бо наголос не на другому складі, а на третьому.)

2. Повторення про речення. Робота з підручником ст. 48.


ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Вступна бесіда.

-    Складіть невелику розповідь на тему : «На прогулянці з собакою», використовуючи якнайбільше спонукальних речень. Можете використовувати слова записані на таблиці: «принести», «голос», «апорт».

-    Як по іншому можна назвати слова з таблиці? (Команди.)

-    Молодці! Тема нашого уроку – « Команди». І також ми навчимося малювати в графічному редакторі Paint замкнену ламану.

2. Робота з тлумачним словником.

- Слово «команда» має декілька значень. Давайте звернемось до тлумачного словника і прочитаємо, що воно означає.

-    А зараз подивіться на малюнки і скажіть, де ще вживають команди.

3. Фізкультхвилинка.

- Давайте уявимо, що ми на уроці фізкультури :

Станьте струнко! Руки в боки!

Пострибайте, як сороки.

Стрибу – стрибу! Скоки – скоки!

А тепер, мов жабенята,

Ще в присядки пострибайте:

Ква – ква – ква! Ще раз : ква – ква! –

Щоб спочила голова.

- Що я вам подавала під час фізкультхвилинки? (Команди.)

4. Продовження роботи.

-    Зараз будемо працювати в групах.

І група – виконує завдання на картках і завдання 1 на ст. 49 «Для розумників і розумниць».

ІІ група – працює з комп’ютерами в програмі Paint.

- Пригадайте, як запустити програму Paint.

Пуск  Усі програми  Стандартні  Paint.

- Які є позначки в програмі?

- Сьогодні з панелі інструментів нам потрібен Багатокутник. Цим інструментом ми будемо малювати замкнену ламану.

- Оберіть цей інструмент і проведіть перший відрізок так само, як ви робили це інструментом Лінія. Потім клацніть ліву кнопку миші в іншій точці, і з’явиться наступний відрізок ламаної. Таким чином намалюйте довільну фігуру. Щоб завершити малювання, клацніть ліву кнопку миші двічі. Остання точка ламаної з’єднається з її початком, і дістанемо замкнену фігуру – багатокутник. Таким чином давайте спробуємо намалювати будь-які предмети.

5. Релаксація.

Вправи для очей.


V. Узагальнення вивченого матеріалу. Підведення підсумків.

-    Що нове ви навчились робити на уроці?

-    Які труднощі зустрічались під час роботи?

-    Що вам найбільше сподобалось?


VІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання 2 на ст. 49 «Для розумників і розумниць».

                                       

 Додатки

1. Завдання для І групи.

а) Знайдіть зайву фігуру. Чому вона зайва?








  

б) Які з цих фігур можна намалювати не відриваючи руки? Спробуй і доведи.





 в) Яким шляхом краще добігти зайчику до моркви?

Який шлях найдовший? Спробуй дати відповідь без вимірювання.






 2. Малюнки для визначення команд.




                                                                                           

 

 






Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити