СХОДИНКИ ДО ІНФОРМАТИКИ 3 КЛАС

Урок 6

Тема. Способи упорядкування інформації. Програма «Магазин»


Мета:

1. Ознайомити учнів із способами упорядкування інформації;

2. Розвивати пам’ять, логічне мислення;

3. Виховувати цікавість до уроку інформатики

Обладнання: програма «Магазин», словники, книги, ілюстрації тварин, алфавіт, таблиці підказки

Хід уроку

IОрганізаційний момент.

·       Діти, ви всі готові до уроку. А чи цікавий буде наш урок, це залежить від вас. Наскільки старанно, уважно ви будете працювати. Я вам бажаю успіхів, удачі і головне не хвилюватись. Адже я поруч і завжди прийду вам на допомогу. У кінці уроку активні учні отримують подяки за урок

 

ІІ. Повторення правил техніки безпеки.

·       Ми з вами знаходимося у комп’ютерному класі. Як ви думаєте, чи правильно вчинили учні, прийшовши на урок інформатики у комп’ютерний клас? Наприклад :

1. Миколка, витерши дошку мокрою ганчіркою, сів працювати за комп’ютер.

·       Чи порушив він правила техніки безпеки?

·       Якщо так, то які?

2. Оленка не встигла на перерві з’їсти весь бутерброд і з ним прийшла до комп’ютерного класу?

·       Яке  правило техніки безпеки порушила Оленка?

3. Галинка, яка була дуже старанною ученицею, виконуючи на комп’ютері завдання, присунулась надто близько до екрана монітора.       

·       Чи порушила вона правила техніки безпеки?

 

ІІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу

ü  Розминка

1)  Продовж речення

·       Яблуко, груша, слива, - це …               (фрукти)

·       Береза, дуб, ялина – це …                   (дерева)

·       Монітор, навушники, принтер – це …    (пристрої виведення)

·       Сокира, молоток, обценьки – це …       (інструменти)

·       Сканер, клавіатура, мишка – це …       (пристрої введення)

2)    Два учні біля дошки  (знайти серед переліку відповідні предмети і з’єднати):


                                         Магнітофон                  

  Пристрої                           Зошит                                   Пристрої

  введення                          Монітор                                виведення

                                         Сканер

                                         Машина

                                         Клавіатура

                                         Миша

                                         Колонки

                                         Навушники

                                         Ліхтарик

                                         Молоток

                                         Телефон

                                         Принтер

                                         Мікрофон


3)    Хибні та істинні висловлення:

·       Зараз у нас іде урок математики.

·       5х6 буде 30.

·       Ми можемо жити без Сонця.

·       Після весни наступає осінь.

·       На нашому уроці багато гостей.

·       Корова, курка, ведмідь, коза – це свійські тварини.

·       Сума чисел 3 і 5 буде 15.

(Кожну відповідь учні доводять у її істинності та хибності)


ІV. Повідомлення теми і завдань уроку (завдання у вигляді хмаринок прикріплено до дошки)


V. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь учителя.

Працюючи з інформацією, важливо не просто зберегти її, а ще й упорядкувати таким чином, щоб її можна було легко і швидко знайти.

Наприклад: (демонстрація класного журналу) прізвища учнів у класному журналі розміщені в алфавітному порядку.

- Словники, довідники, енциклопедії містять багато корисної інформації. Для зручності користування інформація розміщається в них теж в алфавітному порядку

- Щоб знайти потрібний розділ у книжці, досить подивитися у зміст. Там зазначено номер сторінки, з якої починається цей розділ.

- Якщо ти заходиш в аеропорт, то бачиш табло, на якому висвічують номер рейсу, місто, куди відлітає літак, час вильоту. Тобто за номером рейсу можна отримати інформацію про нього.

Фізкультхвилинка

Буратіно потягнувся,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів –

Мабуть, ключик загубив

А щоб ключик відшукати

Треба нам навшпиньки стати

2) Робота з зошитами.

1 завдання. Записати в алфавітному порядку назви свійських тварин, зображених на малюнку (на дошці прикріплено ілюстрації тварин)

- На яку літеру розпочинаються писати наші тварини?

КОРОВА

ТЕЛЯ

КУРКА

КОЗЕНЯ

ЛОША

ПОРОСЯ

- А якщо на першу літеру розпочинається багато назв? (беремо до уваги  другу)

- Скільки ніг у всіх тварин ?

2 завдання. Простежити, як змінюються розміщення чотирьох фігур у перших трьох квадратах.

Продовжить закономірність, намалювавши фігури в четвертому квадраті.

(На дошці прикріплені геометричні фігури)

- Давайте поспостерігаємо за кожною фігурою, де вона розміщена.

- Де розміщене коло? І т. д.

3 завдання. Відновити стерті цифри в арифметичних прикладах.

Наш Буратіно з Мальвіною розв’язували на березі моря приклади, накотилася хвиля і змила на піску їхні старання.

Давайте спробуємо відновити

4 3 9 0 5                        4 4 5 6

3 4 2 7 6                        7 5 9 1

7 7 1 8 1                     1 2  0 4 7


3 7 4 5                           2 8 2 4

4 0 8 9                           1 5 4 8

7 8 3 4                           1 2 7 6

(Оцінка результатів)

Самоперевірка (внизу дошки прикріплені правильно розв’язані приклади. Після завершення роботи діти перевіряють свої результати)

4 завдання. Порівняти вирази зліва та справа, якщо однакові фігури позначають однакові числа.

Робота в групах (2 групи отримують завдання)

1 група – а, б вирази

2 група – в, г вирази

3). Робота з комп’ютером. 

 
 








  ü  Бесіда

- Діти, а як слід тримати спину, сидячи за комп’ютером. На якій відстані?

Сьогодні на уроці ви ознайомитесь з новою програмою «У магазині». У магазині вимкнули світло, але нам допоможе ліхтарик. Його промінь блукає по полицях і вихоплює з темряви різні предмети. Простежте за променем і запам’ятайте послідовність предметів. Коли світло ввімкнуть, спробуйте повторити цю послідовність.

Практична робота учнів (10-12 хв.)

ü  Релаксація

Ваші очі стомились, тому виконаємо кілька вправ для очей:

·       колові оберти очима – 2 рази вліво, 2 – вправо;

·       широко розкрити очі, а потім щільно заплющити – 3 рази;

·       розтерти долоні до тепла, заплющити очі й покласти долоні рук на очі. Спробуйте відчути тепло, яке виходить з ваших долонь.


VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

·       Урок наближається до кінця. Перевіримо, як ми засвоїли тему уроку.

·       Що ми вивчали сьогодні на уроці?

·       Назвіть способи упорядкування інформації.


VІІ. Підсумок уроку

- Що сподобалося найбільше?

Діти, я вами задоволена. А тепер візьміть свої сонечка, покладіть на свою голівку і погладьте себе що ви сьогодні молодці. Намалюйте на сонечку ротик який скаже про ваш настрій на уроці.

Байдужий

Сумний

Веселий

За чудову роботу на уроці, діти, я вам хочу вручити подяки (учитель коментує і вручає подяки)





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити