Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 1. У знайомому класі

Мета:

- повторити основні правила поведінки в комп’ютерному класі;

- домогтися свідомого розуміння учнями необхідності знання і виконання правил ТБ;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, книжки, зошити, правила техніки безпеки.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Вступна бесіда.

III. Робота з підручником.

IV. Фізкультхвилинка.

V. Робота із зошитом.

VI. Практична робота на ПК.

VII. Підсумки уроку.

VIII. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- знайомство з учнями;

- присутні на уроці.

II. Вступна бесіда.

У комп’ютерному класі все знайоме! Як чудово знову опинитися тут в очікуванні цікавих уроків роботи з комп’ютером.

Поруч із Ганнусею сів Олесь. Цей хлопчик приїхав з іншого міста.

У школі, де він навчався раніше, комп’ютерного класу не було. До початку уроку залишалося кілька хвилин. Тому Ганнуся вирішила розповісти Олесеві, як слід йому поводитися у комп’ютерному класі.

- По-перше, не слід приносити на урок зайві речі, їжу, напої, жувальну гумку, - почала Ганнуся.

- По-друге, без дозволу вчителя не можна розпочинати роботу за комп’ютером. Не можна торкатися шнурів, тумблерів, розеток, роз’ємів, а також кнопок і клавіш, з якими тебе не ознайомив учитель.

- По-третє, ...

Продовжити Ганнуся не встигла. Пролунав дзвоник, і розпочався урок. Про що не встигла розказати Ганнуся? Давайте пригадаємо.

Так, у класі слід поводитися тихо, не бавитися і не бігати. Не працювати брудними та вологими руками та не вставляти в комп’ютерні пристрої ніякі предмети. Сидіти слід на відстані не менше 50 см від екрана монітора і спину тримати рівно.

Тепер, коли ми все пригадали, можна розпочинати роботу за комп’ютером. Знайдіть на робочому столі потрібну піктограму. Підведіть до неї вказівник миші, клацніть двічі лівою кнопкою - і нова програма чекає на вас!

ІІІ. Робота з підручником.

1. Подумки складіть картинку з частин. Що на ній зображено? В якому порядку слід розташувати фрагменти?

2. Зберіть намисто. В якій послідовності слід нанизувати намистинки, що розсипалися?

IV. Фізкультхвилинка.

V. Робота із зошитом.

1. Пригадайте правила поведінки у комп’ютерному класі. Позначте правильні відповіді.

- Чому не можна нахилятися до екрана?

□ Можна зачепити носом екран та пошкодити монітор.

□ Якщо відстань від очей до екрана надто мала, очі втомлюються, і можна зіпсувати зір.

- Чому не можна торкатися клавіш клавіатури брудними та вологими руками?

□ Можна стерти зображення літер з клавіш.

□ Бруд та вода може потрапити всередину клавіатури й зіпсувати її.

- Чому не можна торкатися пальцями екрана монітора?

□ На екрані залишаться брудні сліди від пальців.

□ Палець затулить зображення на екрані.

- Чому не можна класти предмети на клавіатуру?

□ Можна не побачити під предметом потрібну клавішу.

□ Предмет, що лежить на клавіатурі, тисне клавіші, а це призводить до виконання комп’ютером непередбачених дій.

2. Напишіть назви усіх пристроїв, що зображені на малюнку.

VI. Практична робота на ПК.

Ви працюватимете із цікавою програмою Цифертон.

На екрані – космічний корабель з ілюмінаторами, які спалахують різними кольорами і передають закодовані повідомлення.

Спробуйте запам’ятати й відтворити послідовність кольорових сигналів. Кожна наступна послідовність буде довшою за попередню.

VII. Підсумки уроку.

- правила ТБ;

Діти, до нас на урок прийшов ведмедик Михайлик, який дуже хоче перевірити, чи знаєте ви правила поведінки в комп’ютерному класі.

Гра «Правильно-неправильно».

(Вчитель називає правила роботи, а учні сигнальними картками показують: червоний - не можна робити в комп’ютерному класі; зелений - потрібно виконувати під час уроків ОКГ).

1. Розпочинай роботу за комп’ютером без дозволу вчителя.

2. Сядь правильно: спина рівна, ноги - на столі, лікті - на підлозі.

3. Сидіти за комп’ютером треба так, щоб відстань від очей до екрана монітора була не менше 10 см.

4. При роботі за комп’ютером руки мають бути чистими і сухими.

5. Не торкайся шнурів, тумблерів, розеток, роз’ємів, а також кнопок і клавіш, з якими тебе не ознайомив учитель.

VІІІ. Домашнє завдання.

Визначте зв’язок між трійками чисел у кожній фігурі та впишіть пропущені числа.



Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити