Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 11. Способи передавання інформації

Мета:

- повторити поняття «передавання інформації»;

- пояснити, які є способи передавання інформації;

- повторити поняття інформації;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Тип уроку: вивчення нової теми.

Обладнання: роздатковий матеріал, наочність.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Вивчення нового матеріалу.

IV. Практична робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VII. Практична робота на ПК.

VIII. Підсумки уроку.

IX. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

1. Перевірка присутніх на уроці.

2. Готовність учнів до уроку

II. Перевірка домашнього завдання.

· Що таке інформація? (відомості, повідомлення про навколишній світ і явища у ньому.)

· Чим людина сприймає інформацію? (органами чуття).

· Які органи чуття має людина? (очі, ніс, вуха, язик, шкіра).

· Яку інформацію людина сприймає очима? (зорову).

· Яку інформацію людина сприймає носом? (інформацію про запах).

· Яку інформацію людина сприймає вухами? (звукову).

· Яку інформацію людина сприймає пальцями? (інформацію про живі і неживі предмети).

· Яку інформацію людина сприймає язиком? (інформацію про смак).

· Що таке “передавання інформації”?

· За допомогою чого можна передавати інформацію?

III. Вивчення нового матеріалу.

Діяльність людини пов’язана з передаванням інформації. стародавній спосіб передавання інформації - посланцем.

Від часів Давньої Греції збереглася легенда про посланця. Який пробіг 42 195 метрів, щоб передати звістку до Афін про перемогу над ворогом у битві, яка відбулась біля міста Марафон. Посланець передав інформацію про перемогу, впав і відразу ж помер. Відтоді на Олімпійських іграх спортсмени долають марафонську дистанцію завдовжки 42 195 метрів.

Африканські племена у джунглях передавали інформацію за допомогою шкіряних барабанів - тамтамів. Наприклад, бій тамтамів і танок з гучними вигуками навколо вогнища сповіщав про початок війни між племенами.

Наші славетні предки. Українські козаки, запалювали вогнища на сторожових курганах. Так вони сповіщали людей про наближення ворога.

Моряки передавала інформацію світловими сигналами ліхтаря. Пізніше стали використовувати сигнальні прапорці та азбуку Морзе.

Спілкуючись між собою, люди передають одне одному інформацію. Вони придумали для цього різні способи: пошта, радіо, телефон, телеграф, телебачення, Інтернет тощо.

IV. Практична робота з підручником.

1. Після тренування Ганнуся лягла спочити о 7 годині вечора і міцно заснула. Перед тим вона про всяк випадок поставила будильник на 8 годину, щоб не спізнитися завтра до школи. Скільки годин проспить Ганнуся до сигналу будильника?

2. Із чисел, зображених на стрічці, добери такі три числа, сума яких дорівнює 50.

V. Фізкультхвилинка.

Один - піднести руки вгору,

Два - нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Не торкайтеся підлоги.

Три, чотири - прямо стати,

Будемо відпочивати.

VI. Робота із зошитом.

1. За допомогою азбуки Морзе закодувати слова. Два з них вже розкодовані. Розкодуйте інші слова.

Коди яких літер ви розгадали, розкодовуючи останнє слово?

_______________________________________________________

2. Утворіть число 24, використовуючи знаки арифметичних дій та цифри:

а) три вісімки __________________________________________

б) три двійки __________________________________________

в) чотири трійки ________________________________________

3. На малюнку - Андрій, Сергій, Данило і Максим. З одного краю - Андрій, біля нього - не Максим, а чорнявий - то Сергій. Підпишіть імена хлопчиків.

4. Коли в Києві полудень, у Лондоні - десята година ранку. Котра година буде у Києві, коли у Лондоні полудень?

Заповніть часову таблицю.

Київ

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

Лондон

23

24

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

5. Заберіть один сірник так, щоб рівність стала правильною.

VII. Практична робота на ПК.

Програма “Телевізор”.

Картинку на екрані Телевізора закривають квадратики з прикладами на множення. Щоб відкрити квадратик, слід правильно розв’язати приклад. Обери будь-який з них. Підведи вказівник до приклада і клацни ліву кнопку миші. Наберіть відповідь на клавіатурі та натисніть клавішу Enter. Якщо відповідь правильна, квадратик відкриється. Коли розв’яжеш усі приклади - побачиш цілу картинку.

Релаксація.

Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 4-5 раз.

VIII. Підсумки уроку.

1. Наведіть приклад передавання інформації.

2. Якими способами можна передавати інформацію?

IX. Домашнє завдання.

Замість зірочок поставте знаки дій додавання та віднімання так, щоб дістати правильну рівність.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити