Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 12. Кодування інформації

Мета:

- повторити поняття «передавання інформації»;

- повторити способи передавання інформації;

- повторити поняття інформації;

- формувати уміння розгадувати інформацію, подану в шарадах, ребусах;

- розвивати пам'ять, цікавість, кмітливість.

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Тип уроку: вивчення нової теми.

Обладнання: роздатковий матеріал, наочність.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нового матеріалу.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VII. Практична робота на ПК.

VIII. Підсумки уроку.

IX. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

1. Перевірка присутніх на уроці.

2. Готовність учнів до уроку

II. Актуалізація опорних знань.

· Що таке “передавання інформації”?

· За допомогою чого можна передавати інформацію?

III. Вивчення нового матеріалу.

Ви вже знаєте, що на письмі для позначення звуків використовують літери. Можна сказати, що літери є їх кодами звуків.

Тексти кодуються за допомогою літер та розділових знаків. При цьому одна й та сама інформація може бути закодована по-різному: українською, англійською, російською мовами. Китайські та японські ієрогліфи є символами, якими кодується літера або слово

Інформацію можна закодувати у вигляді ребуса.

Ребус - це слово або речення, зображене за допомогою малюнків, цифр, літер та різних знаків. Наприклад:

Шарада - це загадка, в якій закодовано слово, що складається з кількох частин. Наприклад:

По-перше, прийменник з двох літер вгадай. Будинок за містом до нього додай.

Це слово, звичайно, вам добре знайоме. Його промовляють І в класі, І вдома.

IV. Робота з підручником.

1. Відгадайте ребуси.

2. Розкодуйте інформацію, яку отримала Ганнуся у записці у свій день народження.

V. Фізкультхвилинка.

Один - піднести руки вгору,

Два - нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Не торкайтеся підлоги.

Три, чотири - прямо стати,

Будемо відпочивати.

VІ. Робота із зошитом.

1. Розгадайте ребуси: Придумайте ребуси за аналогією.

ті 100 ______________________ ____________________________

3 тон _______________________ ____________________________

і 100 рія ____________________ ____________________________

ак 3 са _____________________ ____________________________

ві 3 на ______________________ ____________________________

пі 2 л _______________________ ____________________________

2. Метаграми - це слова, які різняться однією літерою.

Спробуйте розгадати такі мета грами:

- Яке число можна перетворити на рибу, замінивши букву І на О

_____________________________________________

- З И я плаваю у морі, з І - ловлю мишей в коморі

_____________________________________________

- З К він скаче та ірже, з Т - весь час з тобою йде.

_____________________________________________

- З Н - частина доби, з П - гріє щозими.

_____________________________________________

- На неї птах сідає, вона його гойдає,

А Г на Б змініть - звірятком стане вмить.

_____________________________________________

3. Розгляньте приклад зліва та знайдіть ключ кодування, скориставшись українським алфавітом. Розкодуйте слово справа.

VII. Практична робота на ПК.

Програма “Курчата”.

Ви маєте обчислити значення виразу, який знаходиться у лівому верхньому куті екрана. Користуючись клавішами-стрілками, підведи маму-курку до яйця з відповідним числом.

Якщо відповідь правильна, то з яйця вилупиться курчатко, що ходитиме за мамою куркою.

Якщо ви помилитесь, курчатко бігатиме по лужку й шукатиме маму курку.

Релаксація.

Витягнути праву руку вперед. Слідкувати очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вказівного пальця витягнутої руки вліво і вправо, вверх і вниз. Повторити 4-5 раз.

VIII. Підсумки уроку.

1. Що таке кодування інформації?

2. Наведіть приклад кодування інформації.

3. Якими способами можна кодувати інформацію?

IX. Домашнє завдання.

Оберіть серед поданих два слова і закодуйте їх у вигляді ребуса: вазон, сім’я, вус, сова, вода.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити