Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 16. Текстовий редактор

Мета:

- дати поняття редактора та текстового редактора;

- повторити правила техніки безпеки при роботі на ПК;

- ознайомити із текстовим редактором Word Pad;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, ребуси, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, як потрібно поводити себе в комп’ютерному класі?

- Як правильно включати та виключати комп’ютер?

III. Вивчення нової теми.

Ганнуся з Олесем довідалися, що на наступному уроці їх будуть знайомити із текстовим редактором. Що таке текст, діти вже дізналися на уроці української мови, тож почали пригадувати.

Олесь сказав:

- Текст - це речення, пов’язані між собою за змістом. До тексту можна дібрати заголовок. А от що таке тема, пригадати не можу.

- А ти поміркуй, - запропонувала Ганнуся.

- Мабуть, тема - це те, про що розповідається в тексті, невпевнено сказав Олесь.

- Правильно. Тепер спробуємо дізнатися, що означає слово “редактор”. Візьмемо словник - він підкаже, - сказала дівчинка.

Діти відкрили словник і прочитали.

Редактор - це людина, яка редагує тексти.

Редагувати - виправляти, доповнювати, змінювати що-небудь (текст).

Наступного дня на уроці діти дізналися, що є спеціальні програми для роботи з текстами.

Такі програми, які допомагають людині створювати і обробляти тексти, називаються текстовими редакторами.

Один із текстових редакторів називається Word Pad. Від дозволяє набирати тексти, змінювати їх, друкувати на папері, зберігати на одному з носіїв, завантажувати з носія в оперативну пам’ять для редагування.

Щоб відкрити цю програму слід натиснути:

1. Пуск

2. Програми

3. Стандартні

4. Word Pad

IV. Робота з підручником.

1. До одноцифрового числа (не нуля) дописали таку саму цифру. У скільки разів збільшилося число?

2. Розгадайте ребуси.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

1. Що можна робити за допомогою текстового редактора?

□ програвати музику

□ перекладати текст

□ друкувати зображення

□ набирати листи

□ виправляти твір

□ розфарбовувати малюнок

□ зберігати текст на диск

□ виконувати обчислення

□ редагувати зображення

□ роздруковувати текст

2. Вкажіть цифрами у кружечках послідовність дій для запуску текстового редактора “Word Pad”. Намалюйте піктограму програми “Word Pad”.

3. З’єднайте зображення кнопок панелі інструментів текстового редактора Word Pad з відповідними діями.

4. Зафарбуй клавішу, яку слід утримувати, щоб літера вводилася з клавіатури великою:

5. Розгадайте ребуси. Який зв’язок з інформацією мають закодовані слова?

VII. Практична робота на ПК: програма «Word Pad».

Щоб завантажити текстовий редактор Word Pad, слід натиснути кнопку Пуск, потім, користуючись мишею, послідовно обрати Усі програми, Стандартні, Word Pad і клацнути ліву кнопку миші. Тепер перед тобою вікно текстового редактора.

Подивись, яку мову встановлено для клавіатури.

Це можна побачити на віконці, що в правому нижньому куті екрана.

Uk відповідає українській мові.

Ru - російській,

En - англійській.

Щоб змінити мову клавіатури, підведи вказівник до цього віконця, клацни ліву кнопку миші й вибери потрібну мову.

Завдання:

Набери своє ім’я тричі. Виділи, встановивши на ньому вказівник і двічі клацнувши ліву кнопку миші. За допомогою кнопок роби його жирним, з нахилом та підкресленим.

VІІI. Підсумки уроку:

- Що таке “текст”?

- Хто такий “редактор”?

- Що означає “редагувати”?

- Що таке “текстовий редактор”?

- Як працювати з програмою «Word Pad»?

- Як змінити мову клавіатури?

ІХ. Домашнє завдання:

У квітковому місті жили коротунчики. Серед них був один, який завжди казав правду, а другий - неправду. Одного разу між ними відбулася розмова:

- Ми обоє з тобою брехуни, - сказав перший.

- Лише ти брехун, - відповів на це другий.

Хто з них завжди каже правду? Поясни свою відповідь.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити