Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 17. Будова тексту

Мета:

- закріпити знання про текст;

- розглянути поняття “будова тексту ”, “тема”, “мета”, “абзац”;

- ознайомити із текстовим редактором Word;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, ребуси, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VIII. Підсумки уроку.

IX. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, хто такий “редактор”?

- Що таке “редагування”?

- Який ви знаєте текстовий редактор?

III. Вивчення нової теми.

Сьогодні ми пригадаємо, що дізналися про текст на уроках української мови, а потім попрацюємо із самим текстом.

Спробуйте дати відповіді на такі запитання:

1. З яких частин складається текст?

2. Чим відрізняється мета тексту від його теми?

3. Що таке абзац?

Ганнуся і Олег швидко впоралися із цим завданням. А ти? Перевіримо ваші відповіді.

Текст складається з трьох частин - зачину, основної частини та закінчення.

Тема - це те, про що розповідається в тексті, а мета - головне, що хотів автор донести до читачів.

Абзац - це частина тексту з одного або кількох речень, які пов’язані між собою однією думкою та виділені відступом першого рядка. Невеликий відступ на початку першого рядка абзаца називають абзацним відступом.

IV. Робота з підручником.

1. Мудрунчик і Елзік збирали камінці.

- Дай мені один, і в нас буде порівну! - каже Елзік.

- Краще ти дай мені один - тоді в мене буде вдвічі більше, ніж у тебе, - відповів Мудрунчик.

Скільки камінців було у кожного з них?

(У Елзіка 1, у Мудрунчика - 3).

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

1. Розставте у правильній послідовності речення так, щоб утворився зв’язний текст.

О Заіскрився на сонці ліс.

О Прийшла зима.

О Білим килимом лягли вони на поля, на дахи будинків.

О Добре взимку!

О Полетіли з неба пухнасті сніжинки.

О Тепер можна ходити на лижах, бігати на ковзанах.

2. Закінчіть речення, з’єднавши овали з відповідними прямокутниками

3. З’єднайте зображення вказаних елементів лінійки текстового редактора з їхніми назвами.

4. Як можна виділити фрагменти тексту? З’єднайте овали з відповідними прямокутниками.

5. Вкажіть цифрами у кружечках послідовність дій, які слід виконати, щоб змінити колір тексту.

О Натиснути кнопку Палітра

О Обрати колір

О Виділити текст

VII. Практична робота на ПК.

Програма «Microsoft Office Word».

Сьогодні вчитимемося розміщувати текст у текстовому редакторі Microsoft Office Word, установлювати межі абзаца а також абзацний відступ.

На панелі вгорі розташована лінійка з трьома бігунками. Два бігунки, що внизу визначають межі тексту. Лівий нижній бігунок - ліву межу, а правий - праву межу тексту. Лівий верхній бігунок визначає абзацний відступ у першому рядку абзаца.

Бігунки переміщуються по лінійці за допомогою миші. Перш ніж змінювати межі абзаца, встановіть курсор у будь-якому місці цього абзацу. А якщо треба водночас змінити межі або встановити абзацний відступ у кількох абзацах, спершу виділіть їх за допомогою миші.

Усі рядки в абзаці можна вирівняти за правим краєм або по центру. Для цього є відповідні кнопки на панелі інструментів, розташованій над лінійкою:

- за лівим краєм;

- по центру;

- за правим краєм;

- по ширині.

Зміна зовнішнього вигляду абзаца називається форматуванням абзаца.

Завдання:

Набрати речення та від форматувати його за даними:

Абзац – 1 см.

Лівий відступ - 3 см.

Правий відступ - 1 см.

Вирівнювання - по ширині.

VIII. Підсумки уроку:

- З яких частин складається текст?

- Що таке “тема тексту”?

- Що таке “абзац”?

- Як змінити межі абзаца у програмі «Microsoft Office Word»?

- Як змінити мову клавіатури?

- Що таке “форматування абзаца”?

IX. Домашнє завдання:

Розв’язати логічну задачу.

Бабуся чекала на трьох онуків і напекла їм пиріжків. Полічила пиріжки й думає: “По скільки пиріжків дати дітям? Якщо дати по 5, то 1 пиріжок залишиться, а якщо по 6, - то 2 не вистачить”. Скільки пиріжків напекла бабуся?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити