Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 19. Стилі текстів

Мета:

- закріпити знання про текст;

- розглянути поняття “стилі текстів;

- навчати виправляти помилки у текстовому редакторі Word;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Практична робота на ПК.

VІІ. Робота із зошитом.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, хто такий “редактор”?

- Що таке “редагування”?

- Який ви знаєте текстовий редактор?

III. Вивчення нової теми.

За стилем тексти бувають різні: художні, наукові, публіцистичні тощо. Визначте стилі кожного із поданих текстів:

1. Циклон

Скільки існує земля, стільки сперечаються між собою палюче сонце та холодний вітер. Сонце вважає, що всі земні океани належать йому. А вітер гнівається, накриває океанську хвилю холодними крилами. Шари теплого та холодного повітря піднімаються над океаном і звиваються у величезний неспокійний клубок, наче змія скрутилась у кільце. Це явище дістало назву “циклон”.

2. Циклон

Циклон виникає від зіткнення великих мас холодного й теплого повітря. Велетенське “тіло” циклону має форму спіралі. Циклон несе із собою різку зміну тиску, опади, град, заметіль.

IV. Робота з підручником.

1. Знайдіть тінь гномика Мудрунчика.

2. Розшифруйте приклад на додавання. (Однаковими літерами зашифровано однакові цифри).

V. Фізкультхвилинка.

VI. Практична робота на ПК.

Сьогодні ми вчитимемося виправляти помилки у тексті.

Щоб вилучити зайвий символ, спершу поставте перед ним курсор. Зробити це можна клавішами-стрілками або мишею. Після цього натисніть клавішу Delete. Символ зникне.

Це саме можна виконати в інший спосіб. Постав курсор після символу, який хочеш вилучити. Натисни клавішу Backspace.

Якщо треба виправити помилку на початку рядка, натисни клавішу Home. Курсор швидко опиниться на початку рядка. А якщо помилка в кінці рядка - натисни End.

Можна вилучити одразу цілу частину тексту. Для цього спершу слід виділити зайвий текст, а потім натиснути клавішу Delete.

Щоб вставити символ усередину тексту, встановіть курсор у потрібне місце та введи цей символ.

А щоб розбити абзац на два або розпочати новий абзац, скористайтесь клавішею Enter.

Завдання

1) На робочому столі відкрийте текстовий документ Завдання 1.

2) Виправте у тексті помилки.

3) Кожне нове речення зробіть з абзацу.

4) Зніміть підкреслення та виділення жирним шрифтом.

5) Збережіть документ під назвою свого прізвища у папці 3 класи - 3-В клас на робочому столі.

VII. Робота із зошитом.

1. Вкажіть, які бувають тексти за типом та стилем, з’єднавши овал з відповідними прямокутниками.

2. Щоб вилучити символ зліва від курсора, треба натиснути клавішу _________.

А щоб вилучити символ справа від курсора – клавішу _________.

3. Щоб установити курсор на початок рядка, треба натиснути клавішу _________.

А щоб установити курсор на кінець рядка - клавішу

4. Під час редагування тексту для створення нового абзацу використовується клавіша _________.

5. Які дії треба виконати, щоб розділити абзац тексту на два абзаци? Вкажіть їх послідовність цифрами у кружечках:

о Встановити курсор на початок речення, з якого розпочинатиметься новий абзац.

о Встановити курсор в кінець речення, з якого розпочинатиметься новий абзац.

о Встановити курсор на початок абзацу.

о Встановити курсор на кінець абзацу

о Натиснути клавішу Enter.

6. У текстовому редакторі надрукували слово ЛЮЛЬКА, курсор знаходиться в кінці слова. Яке слово отримаємо, виконавши такі дії:

1) Натиснути клавішу Home.

2) Натиснути клавішу керування курсором →.

3) Натиснути клавішу Delete.

4) Натиснути клавішу з літерою “Я”.

___________________________________________

7. Які слова зашифровані за допомогою клавіш клавіатури?

VI. Підсумки уроку:

- Які ви знаєте стилі текстів? (Художній, науковий)

- Як перемістити курсор на початок рядка? (Home)

- Як перемістити курсор на кінець рядка? (End)

- Яка клавіша витирає символ зліва від курсора? (Backspace)

- Яка клавіша витирає символ справа від курсора? (Delete)

- Як зробити абзац у тексті?

ІХ. Домашнє завдання:

Запишіть послідовність дій, які перетворять слово МАЛИНА на слово КАЛИНА, якщо курсор знаходиться у кінці слова.

1) ___________________________________________.

2) ___________________________________________.

3) ___________________________________________.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити