Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 21. Графічний редактор

Мета уроку:

- ознайомити учнів з новою програмою "Paint";

- навчити користуватися цією програмою;

- розвивати увагу;

- виховувати естетичні почуття.

Обладнання: програма "Paint".

План уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань:

III. Вивчення нового матеріалу.

IV. Робота із підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК з програмою «Paint».

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- присутні;

- готовність до уроку.

II. Актуалізація опорних знань:

• Діти, згадайте, що вивчали на минулому уроці? (Розташування текстів)

• У якому текстовому редакторі працювали? (Word)

• Як завантажити текстовий редактор? (Пуск - Програми - Word).

• Як зберегти файл?

III. Вивчення нового матеріалу.

Розминка.

На минулому уроці ви працювали із текстовим редактором. А сьогодні ми з вами будемо виконувати завдання у графічному редакторі.

Завдання 1.

Домалюй малюнок за початком.

Завдання 2.

З'єднай крапки.

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Сьогодні працюватимемо в графічному редакторі.

Графічні редактори - це програми, призначені для того, щоб малювати малюнки (чорно-білі та кольорові), обробляти фотографії, креслити схеми, плани місцевості тощо. Вони дають змогу створити навіть об’ємні зображення.

Спеціальні ефекти, створені за допомогою графічних редакторів, використовують на телебаченні та в кіно.

Можна писати фарбами і на комп'ютері. Англійське слово "Раіnt" означає "писати фарбами". Саме таку назву має програма, з якою ви сьогодні познайомитеся.

(Показую на малюнку піктограму на робочому столі комп’ютера.)

Ви бачите різноманітні пензлики в підставці на піктограмі.

Під ними напис "Раіnt". Якщо підвести вказівник миші і клацнути двічі лівою кнопкою, то почне працювати програма "Раіnt".

Нашу увагу привертає біле поле. Воно схоже на аркуш паперу, на якому ви будете створювати малюнок. Можна олівцем, а можна пензлем. Їх можна побачити на стовпчику зліва на квадратних кнопках. Цей стовпчик називається панель інструментів. Якщо підвести вказівник миші до інструмента "олівець" і клацнути один раз лівою кнопкою, то кнопка, на якій зображено олівець, трохи посвітлішає.

Це означає, що вона стала активною і можна малювати. Тоді потрібно перенести олівець на аркуш, пересуваючи мишу по килимку. Зупинитися там, де почнеш малювати. Натиснути і не відпускати ліву кнопку миші. Уявіть собі, що ви тримаєте олівець і, відриваючи руку, малюєте, наприклад, апельсин або машину.

Можна розмістити на аркуші кілька малюнків.

Коли закінчите працювати, підведете вказівник миші у правий верхній кут екрана на кнопку з хрестиком. Клацнете один раз лівою кнопкою миші. Знову повернетесь на робочий стіл.

Завантаження графічного редактора «Paint»:

Пуск → Програми → Стандартні → «Paint».

IV. Робота із підручником.

1. Відгадайте загадки. Уявіть картинки природи.

1. Захолодила, забілила,

Білим снігом землю вкрила.

Здогадайтесь, хто вона?

Так, звичайно, це ...

2. Росте вона зимою

Додолу головою.

3. Дві дощечки, дві сестри

Несуть нас весело з гори.

4. Дід Мороз несе мішок,

В ньому теплий кожушок.

Розв’яжи мерщій мішок,

Дай Ганнусі кожушок.

Взуй їй валянки на ніжки,

Хай вона пограє в ...

V. Фізкультхвилинка.

Станьте, діти, біля парти,

будем вправи починати.

1 - 2 - піднімається гора.

3 - 4 - це крутії гірські схили.

5 - 6 - це орли дивний танець завели.

7 - 8 - це смерічки похилилися до річки.

9 - 10 - це вода з водоспаду витіка.

VI. Робота із зошитом.

1. Що можна робити за допомогою графічного редактора?

□ програвати музику

□ розфарбовувати малюнок

□ перекладати текст

□ малювати лінії

□ друкувати малюнок

□ виконувати обчислення

□ редагувати зображення

□ креслити геометричні фігури

2. Напишіть назви та призначення основних елементів вікна графічного редактора “Paint”.

3. Напишіть назви відомих вам інструментів графічного редактора Paint.

4. Напишіть послідовність дій, які треба виконати, щоб намалювати у графічному редакторі Paint зелений прямокутник.

1)____________________________________________________

2)____________________________________________________

3)____________________________________________________

Повторення правил з техніки безпеки.

Діти, ми з вами знаходимось у комп'ютерному кабінеті. Як ви думаєте, чи правильно вчинили учні, прийшовши на урок інформатики у комп'ютерний клас?

1. Уважна учениця виявила на уроці, що дівчинка Маша прихопила з собою улюблені іграшки: плюшевого ведмедя, ляльку Барбі, і посадила поряд з монітором.

• Яке правило техніки безпеки порушила дівчинка Маша?

2. Пустотливій учениці подарували лазерну указку.

• Чи порушила вона правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

VII. Практична робота на ПК з програмою «Paint».

Знайдіть на панелі інструментів Еліпс . Скориставшись ним, намалюйте круглий торт. Поділіть торт відрізками на 8 частин.

Тепер намалюйте світлофор. Він складається із сірого прямокутника та трьох кружечків - червоного, жовтого та зеленого.

Розташуйте прямокутник у центрі аркуша. На вільному місці аркуша намалюйте кружечок. Для цього знову скористайтеся інструментом Еліпс, але під час малювання натисніть й утримуйте натиснутою клавішу Shift.

Щоб усі три “ока” світлофора були однаковими, скопіюємо намальований кружечок тричі у середину прямокутника.

Для цього оберіть інструмент Виділення . Обведіть кружечок. Потім підведіть вказівник в середину виділеної частини малюнка. Натисніть і тримайте натиснутою клавішу Ctrl на клавіатурі. Пересуваючи мишу, розмістіть копію кружечка в прямокутнику. Відпустіть кнопку миші та клавішу Ctrl. Повторіть ці дії ще двічі.

Щоб розфарбувати світлофор, скористайтеся інструментом Заливка . Виберіть на палітрі сірий колір. Підведіть вказівник всередину прямокутника і клацніть ліву кнопку миші. Так само зафарбуйте кружечки світлофора у відповідні кольори.

Релаксація

Вправи для очей.

Покласти долоні одну на одну таким чином, щоб утворився трикутник, затулити цим трикутником очі і повторити всі вправи за вищевказаною послідовністю. Очі під долонями повинні бути відкриті, але долоні не повинні пропускати світло.

Вправи для рук.

Покласти руки, зігнуті в ліктях, на край столу. кисті рук підняти вгору долонями одну до одної. На рахунок раз - прогнути долоні, на рахунок два - стиснути палці в кулак.

VІІІ. Підсумки уроку.

• Що означає слово "Раіnt"?

• Які дії треба виконати, щоб перед вами була програма "Раіnt"?

• Як створити малюнок олівцем на екрані?

• Як повернутися на робочий стіл?

ІХ. Домашнє завдання.

Щоб скопіювати фрагмент малюнка у графічному редакторі Paint, треба виділити цей фрагмент і перетягнути його в інше місце, утримуючи клавішу Ctrl.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити