Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 22. Об'ємні геометричні фігури

Мета уроку:

- навчальна - ознайомити учнів з об’ємними геометричними фігурами;

- розвивальна - формувати в учнів уяву, фантазію, образне мислення;

- виховна - виховувати в учнів старанність, творче ставлення до роботи.

Обладнання: програма "Paint".

План уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань:

III. Вивчення нового матеріалу.

IV. Робота із підручником.

V. Робота із зошитом.

VІ. Фізкультхвилинка.

VІІ. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою «Paint».

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- присутні;

- готовність до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

- Що таке “графічний редактор”?

- Як називається графічний редактор, з яким ми працювали на попередньому уроці?

- Які правила роботи у цій програмі ви знаєте?

Кожній фігурі відповідає певна літера. Здогадайся, яке слово зашифроване.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Подивіться на ці малюнки. На них зображено звичайні речі. Ті, що оточують людину, з якими вона має справу кожен день: квіти, плоди, предмети побуту, іграшки. Вони зовсім різні за призначенням, кольором, розміром, за матеріалом, з якого виготовлені. Але все-таки їх можна поділити на групи.

Уважно розгляньте зображення на малюнках і спробуйте виділити із загальної маси кілька груп речей, що мають спільні риси. Що, на вашу думку, є спільного, наприклад, у цих предметах? (Учитель показує дітям малюнки із зображенням м’яча та ґудзика.) Чим вони схожі один з одним? (Однаковою формою.) Тобто форма - це зовнішній вигляд предмета. У спрощеному вигляді форма кожного предмета подібна до геометричної фігури. Назвіть, яку геометричну фігуру вам нагадує форма цих предметів? (Круг.) Вірно, молодці!

А зараз подивіться на іншу таблицю. Угорі намальовані... (Учитель показує, а діти називають: кружечок, трикутник, навпікружечок, квадрат і прямокутник.) Вони сприймаються ніби вирізаними з паперу чи картону. Це плоскі геометричні фігури. А внизу? Ніби ті самі фігури, але виглядають вони по-іншому. Що саме відрізняє їх? Подивіться уважно на ці зображення: їх можна розглядати з усіх боків, тому що це - об’ємні геометричні тіла або ж об’ємні фігури. Кожна з них має свою назву: куля, піраміда, конус, напівкуля, куб і циліндр.

Такі фігури, як круг, трикутник, півкруг, квадрат, прямокутник є плоскими.

Куля, куб, циліндр, конус - це об’ємні геометричні фігури.

Проведення дидактичної гри

Малюнки барвисті розглянь, не барись,

Фігури тут різні - до них придивись!

- Чи зможете ви розкласти речі, однакові за формою, на окремі полиці шафи? Хто в нашому класі найуважніший?

Учні поділяють усі зображені предмети на п’ять груп, що схожі:

1 - на кружечок (м’яч, ґудзик, яблуко);

2 - напівкружечок (шапка гриба, медузи, парасолька);

3 - трикутник (груша, пірамідка, ковпак);

4 - прямокутник (шафа, вікно, книга);

5 - квадрат (кубик, телевізор, картина).

IV. Робота із підручником.

1. Назвіть назви речей, які мають форми кулі, куба, циліндра.

V. Робота із зошитом.

1. Вкажіть цифрами у кружечках послідовність дій для створення у графічному редакторі Paint малюнок куба із різними кольорами сторін.

О намалювати лінії, яких не вистачає.

О Залити сторони різними кольорами.

О намалювати квадрат.

2. Правильно впишіть літери у кружечки, і ви зможете прочитати кінцівку прислів’я.

VI. Фізкультхвилинка.

Станьте, діти, біля парти, будем вправи починати.

1 - 2 - піднімається гора.

3 - 4 - це крутії гірські схили.

5 - 6 - це орли дивний танець завели.

7 - 8 - це смерічки похилилися до річки.

9 - 10 - це вода з водоспаду витіка.

Повторення правил з техніки безпеки.

Подивіться уважно на малюнки, які правила порушив хлопчик?

VII. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою «Paint».

Ваше завдання практичної роботи в графічному редакторі:

1. Намалювати кубик і розфарбувати його сторони в різні кольори.

2. Намалювати дитячий м’ячик (сторони різних кольорів).

3. Намалювати вазу (кубічної форми).

Релаксація

Вправи для очей.

Покласти долоні одну на одну таким чином, щоб утворився трикутник, затулити цим трикутником очі і повторити всі вправи за вищевказаною послідовністю. Очі під долонями повинні бути відкриті, але долоні не повинні пропускати світло.

Вправи для рук.

Покласти руки, зігнуті в ліктях, на край столу. кисті рук підняти вгору долонями одну до одної. На рахунок раз - прогнути долоні, на рахунок два - стиснути палці в кулак.

VIII. Підсумки уроку.

• Які фігури можна назвати об’ємними?

• Чи сподобалось працювати із графічним редактором?

ІХ. Домашнє завдання.

Вирізати та склеїти об’ємну геометричну фігуру - куб. Кожен кружечок зафарбувати у різні кольори.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити