Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 23. Команди

Мета:

- закріпити знання про текст;

- розглянути поняття “типи речень”, “метаречення”;

- закріплювати навички роботи із графічним редактором Paint;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, які бувають речення за метою висловлювання? (розповідні, питальні, окличні, спонукальні)

- З якою інтонацією вони вимовляються?

III. Вивчення нової теми.

Мета розповідного речення розповісти про когось чи про щось. Інтонація - спокійна, розповідна.

Мета питального речення - висловити запитання. Воно промовляється з питальною інтонацією, яка на письмі позначається знаком питання.

Мета окличного речення - висловити почуття. Це речення вимовляється з підсиленою емоційною інтонацією. В кінці такого речення ставиться знак оклику.

Мета спонукального речення - висловити прохання, наказ, дати вказівку. Тобто таке речення спонукає до дії. Його вимовляють з наказовою інтонацією.

Такі речення є командами, які слід виконати. Можна сказати, що:

Команда - це речення, яке спонукає до дії.

IV. Робота з підручником.

1. Використавши кожну із цифр 1, 2, 3, 4, 5 по одному разу, запишіть три числа, сума яких дорівнює 60.

2. Шість псів-далматинців схожі один на одного, але тільки два з них однакові. Знайдіть їх на малюнку.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

(Одна дитина біля дошки, інші - на листках)

1. Речення якого типу можуть бути командами?

□ розповідні

□ питальні

□ спонукальні

2. Щоб намалювати коло у графічному редакторі Paint, треба обрати інструмент “Овал” та утримувати під час малювання клавішу ________.

3. Запишіть число 100, використовуючи п’ять трійок та знаки арифметичних дій.

4. Крокодил Гена, Чебурашка і Шапокляк купили яблука, апельсини та моркву. Хто з них що купив, якщо моркву купив не Чебурашка, а крокодил Гена купив не моркву й не апельсини.

яблука

апельсини

морква

Крокодил Гена

Чебурашка

Шапокляк

5. а) Прочитайте закодоване стрілками слово, яке починається з літери М.

б) Закодуйте слово МУХОМОР. Для цього впишіть його літери у клітинки та складіть алгоритм із стрілок-команд, виконавши який, це слово можна прочитати.

VII. Практична робота на ПК.

Які цікаві малюнки можна намалювати, не відриваючи олівця від паперу!

Сьогодні ми спробуємо зробити це у графічному редакторі. Для малювання замкненої ламаної Paint має спеціальний інструмент - Багатокутник. Оберіть цей інструмент і проведіть перший відрізок так само, як ви це робили інструментом Лінія. Потім клацніть ліву кнопку миші в іншій точці, і з’явиться наступний відрізок ламаної. Таким чином намалюйте довільну фігуру. Щоб завершити малювання, клацніть ліву кнопку миші двічі. Остання точка ламаної з’єднається з її початком, і ви дістанете замкнену фігуру - багатокутник.

VIII. Підсумки уроку:

- Які є типи речень за метою висловлювання?

- Яка мета розповідного речення?

- Яка мета питального речення?

- Яка мета окличного речення?

- Яка мета спонукального речення?

- Що таке команда?

- Наведіть приклад команди.

ІХ. Домашнє завдання:

Розташуйте геометричні фігури у двох овалах так, щоб у лівий овал потрапили тільки всі зафарбовані фігури, а в правий - тільки чотирикутники.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити