Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 25. Команди виконавцю

Мета:

- розглянути поняття “команда” ;

- закріплювати навички роботи із виконавцем “Навантажувач”;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, які бувають речення за метою висловлювання? (розповідні, питальні, окличні, спонукальні)

- З якою інтонацією вони вимовляються?

- Яким реченням є команда?

III. Вивчення нової теми.

У казках часто зустрічаються чарівні персонажі та речі, які слухняно виконують волю казкових господарів.

Піч виконувала команди, які давав Ємеля: “За щучим велінням, за моїм хотінням, пічко, вези мене до річки”.

Золота рибка виконувала бажання дідуся-рибалки.

І чарівна піч, і золота рибка - виконавці.

Кожен виконавець має свої команди і може виконувати тільки їх. Пригадайте казку про Алі-Бабу та сорок розбійників.

Жадібний Касим не зміг дати правильну команду “Сім-сім, відчини двері”, і чарівні двері печери зі скарбами не відчинилися.

Міліціонер-регулювальник дає виконавцям-водіям такі команди:

Стояти!

Рухатися вперед!

Направо!

Наліво!

Але він має право давати, а водії виконувати тільки ті команди, які встановлені правилами дорожнього руху.

Команда - це речення, яке спонукає до дії.

Команди можуть бути:

Допустимі - ті, які виконавець може виконати;

Недопустимі - ті, які виконавець не може виконати.

Щоб виконавець міг виконати команду, вона має бути:

- допустимою;

- зрозумілою;

- виконуваною;

- послідовною.

IV. Робота з підручником.

1. Придумайте команди для таких виконавців:

Кіт;

Собака;

Папуга;

Робот.

2. Чотири яхти пливуть по річці. Вони зустрілися в тому місці, де річка така вузька, що двом яхтам розминутися неможливо. Але в цьому місці є затока, куди може зайти одна яхта. Як розминутися яхтам?

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

(Одна дитина біля дошки, інші - на листках)

1. Наведіть приклади казкових персонажів-виконавців та команд, які вони виконують. Наприклад, “Сивко-бурко, стань переді мною, як листок перед травою”?

2. Що (хто) із зображених об’єктів може виконувати команди? Які саме?

3. На березі річки біля човна стоять двоє дорослих і двоє хлопчиків. Човен витримує або одного дорослого, або двох хлопчиків. Як їм усім переправитися на протилежний берег? Запишіть послідовність дій.

4. Знайдіть ракету, на якій Незнайко вирушив на місяць, якщо відома така інформація про неї:

- має два ілюмінатори;

- має трап;

- прикрашена кольоровою стрічкою;

- має двері овальної форми.

VII. Практична робота на ПК.

Комп’ютерний виконавець навантажувач має завантажити корабель контейнерами.

Кількість контейнерів може бути різною. Розміщувати їх можна на кормі (задня частина корабля) і на носі (передня частина корабля). Це слід робити так, щоб вага вантажів на кормі й на носі корабля була однаковою.

Ваше завдання - правильно завантажити корабель, даючи команди Навантажувачу. Зробивши це, “відшвартуйте” корабель, і він вийде з порту у відкрите море.

VIII. Підсумки уроку:

- Що таке “команда”?

- Хто виконує команди?

- Назвіть виконавців та команди, які вони виконують.

IX. Домашнє завдання:

Напишіть 6 команд для виконавця “людина” (3 допустимі, 3 - недопустимі).





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити