Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 26. Алгоритм

Мета:

- вивчити поняття «алгоритм», «алгоритмічний етюд», «виконавець», «команда»;

- пригадати властивості алгоритмів, види команд.

- визначити основні вживані терміни з теми «Алгоритмізація»;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, що таке “команда”? (речення, яке спонукає до дії)

- Якими можуть бути команди? (допустимими та недопустимими)

- Яким реченням є команда? (спонукальним)

- Якою має бути команда, щоб виконавець міг її виконати?

(зрозумілими, виконуваними, послідовними, допустимими).

- Хто такий виконавець? (той, хто виконує команди)

- Хто може бути виконавцем? (людина, тварина, робот, комп’ютер (різні пристрої))

III. Вивчення нової теми.

Елзік подарував Ганнусі маленького робота. Одного разу Ганнуся дала йому такі команди:

Виконавши послідовно ці команди, робот полив квіти в кімнаті. Наступного дня до Ганнусі завітав Олесь. Ганнуся вирішила пригостити його бананом. Робот отримав такі команди:

Щоразу робот послідовно виконував команди. Іншими словами, робот виконував послідовність команд.

Алгоритм - це послідовність точних, зрозумілих, виконуваних команд.

Алгоритм має бути написаний так, ніби його має виконувати хтось інший.

Задача: Перевізник повинен перевезти через річку вовка, козу і капустину. В човні, крім перевізника, може бути ще хтось один: або коза, або вовк, або капустина.

Увага!

Не можна залишати разом вовка і козу, а також козу і капустину.

Алгоритм “Перевізник”

1. Перевезти на другий берег козу.

2. Взяти капусту і перевезти на другий берег.

3. Забрати козу на перший берег.

4. Залишити козу на першому березі.

5. Забрати вовка на другий берег.

6. Повернутись і забрати козу.

IV. Робота з підручником.

1. Допоможи Мудрунчикові розподілити числа на дві групи так, щоб сума двох будь-яких чисел в одній групі не дорівнювала жодному числу в другій групі.

2. Пиріг прямокутної форми двома розрізами поділили на 4 частини так, що 2 з них були чотирикутної форми, а 2 - трикутної. Як це зробили?

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

(Одна дитина біля дошки, інші - на листках)

1. Вкажіть позначкою у квадратику, що можна назвати алгоритмом.

□ правила поведінки

□ рецепт приготування їжі

□ інструкція з прання білизни у пральній машині

□ послідовність команд

□ текст казки

2. Уявіть домашнього робота й зипишіть команди, які він міг би виконувати, щоб допомогти вам або вашим батькам. Придумайте для нього ім’я.

3. Розгляньте фігури. За якими ознаками їх можна поділити на дві групи? намалюйте.

1-й спосіб. Ознака___________________________________

2-й спосіб. Ознака___________________________________

4. Розріжте кільце двома лініями на 5 частин.

VII. Практична робота на ПК.

Сьогодні ви познайомитеся із комп’ютерним виконавцем на ім’я Кенгуру. Він може стрибати і ходити, а коли робить крок, хвостиком залишає слід на піску. От і усі його команди.

Стрибни - робить стрибок у тому напрямі, куди дивиться, не залишаючи сліду.

Зроби крок - пересувається на один крок у тому напрямі, куди дивиться, і залишає хвостиком слід - відрізок довжиною 1 крок.

Повернись праворуч - повертається вправо.

Повернись ліворуч - повертається вліво.

Дайте виконавцеві Кенгуру послідовно команди, щоб він намалював три однакові квадратики.

VIII. Підсумки уроку:

- Що таке “команда”?

- Хто виконує команди?

- Назвіть виконавців та команди, які вони виконують.

ІХ. Домашнє завдання:

Розмістіть в клітинках числа 2, 4, 6, 8, 10 так, щоб сума трьох чисел, розміщених по прямих, дорівнювала 18.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити