Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 27. Кроки алгоритму

Мета:

- повторити поняття “команда”, “виконавець”, “алгоритм”;

- закріплювати навички роботи із виконавцем “Садівник”;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, що таке алгоритм? (послідовність точних, зрозумілих, виконуваних команд)

- Як має бути написаний алгоритм? (так, ніби його має виконувати хтось інший)

- Хто виконує алгоритми?

- Із чого складаються алгоритми?

III. Вивчення нової теми.

Кожен крок алгоритму - це команда виконавцеві.

Кіт Леопольд вирішив провчити мишей, які йому постійно докучали. Він склав алгоритм полювання. Ось що вийшло.

Алгоритм “ПОЛЮВАННЯ”

1. Пройти повз нірку зі шматочком сиру.

2. Лягти зі шматочком сиру неподалік від нірки.

3. Удавати, що сплю.

4. Чекати, поки прийдуть миші.

5. Схопити найхоробрішу з них.

Хто виконуватиме цей алгоритм? Звичайно ж, виконавцем буде сам кіт. Отже, кожний крок алгоритму - це команда Леопольду виконати дію.

А чи завжди алгоритм виконує той, хто його склав? Ні. Для цього є різні виконавці. Виконавцями можуть бути люди, розумні тварини, роботи, автоматичні пристрої, комп’ютери.

IV. Робота з підручником.

1. Складіть алгоритм “Помста мишей котом”.

2. Біля криниці дві порожні банки. Одна вміщує 5 літрів води, а друга - 3 літри. Наливаючи воду з криниці та переливаючи її з банки до банки, треба зробити так, щоб в одній із банок залишився 1 літр води. Складіть алгоритм.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

(Одна дитина біля дошки, інші - на листках)

1. Оля і Марійка - сестри. Марійці 10 років. А щоб дізнатися, скільки років Олі, треба прочитати підказку, яка закодована у вірші С. Маршака. Для цього виконай команди алгоритму.

Восьма лялька менша всіх,

Трохи більша за горіх.

От стоять усі сестриці

По порядку як годиться.

- Скільки вас? – А ляльки враз:

- Вісім, вісім, всім нас!

С. Маршак

1. Запиши другу літеру першого слова вірша.

2. Запиши перші дві літери другого слова вірша.

3. Запиши третє слово.

4. Запиши третю літеру третього слова.

5. Запиши шосту літеру другого слова

6. Запиши перше слово останнього рядка.

7. Прочитайте підказку.

Підказка:

Скільки років Олі? Відповідь ___________________________________

2. Як, маючи лише 2 глечики місткістю 2 і 7 літрів, набирати з криниці 3 літри води? Складіть алгоритм.

1.____________________________________________________

2.____________________________________________________

3.____________________________________________________

4.____________________________________________________

5.____________________________________________________

3. Незнайко вирішив надрукувати вітальні листівки своїм друзям. Для цього Шурупчик змайстрував йому комп’ютер і оснастив його двома пристроями введення і двома пристроями виведення. Який з цих комп’ютерів Незнайчин?

VII. Практична робота на ПК.

Ви вже працювали із виконавцем “Садівник”.

Пригадайте його команди. Минулого разу Садівник відразу виконував команду, яку ви давали йому.

І для того, щоб садівник посадив 3 саджанці, ви тричі давали йому одну й ту саму послідовність команд. Тепер можна вчинити значно простіше.

Складемо алгоритм для посадки одного саджанця і виконаємо його стільки разів, скільки саджанців Садівникові треба посадити.

VIII. Підсумки уроку:

- Що таке “команда”?

- Хто виконує команди?

- Назвіть виконавців та команди, які вони виконують.

ІХ. Домашнє завдання:

Здогадайтесь, яке слово закодовано геометричними фігурами, якщо однакові літери позначені однаковими фігурами. Підказкою стануть літери, з яких складається слово.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити