Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 29. Текст-інструкція

Мета:

- повторити поняття “виконавець ”;

- повторити правила роботи із виконавцями “Садівник”, “Кенгуру”, “Навантажувач”;

- пояснити правила роботи із виконавцем “Восьминіжка”;

- повторити поняття «алгоритм»;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, хто такий виконавець?

- Хто може бути виконавцем?

- Яких виконавців ви знаєте?

- Які команди вони вміють виконувати?

III. Вивчення нової теми.

Працюючи з текстовим редактором, ми згадували типи текстів, які вивчали на уроках української мови. Це текст-опис, текст-розповідь, текст-міркування. Сьогодні ми познайомимося ще з одним типом тексту - текстом-інструкцією.

Текст-інструкція нагадує алгоритм. З такими текстами ви вже не раз зустрічалися. Наприклад: рецепт для виготовлення ліків, що його виписує лікар для фармацевта, інструкція щодо завантаження комп’ютера, інструкція щодо користування електроприладом, рецепт приготування напою або страви. Хіба рецепт приготування яєчні не нагадує алгоритм?

IV. Робота з підручником.

1. Складіть алгоритм “Приготування бутерброду” або “Приготування салату”.

2. Різницю числа 43 і невідомого числа зменшили у 6 разів і дістали 5. Знайдіть невідоме число.

3. На прямій узяли три точки. Підрахуйте, скільки відрізків, кінцями яких є ці точки, утворилося. Зробіть те саме з чотирма точками.

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

(Одна дитина біля дошки, інші - на листках)

1. Одного разу у гості до песика Барбоса завітав його приятель. Виконайте команди алгоритму і ви дізнаєтеся його ім’я.

Бігав песик по обніжку

І загнав колючку в ніжку.

От відтоді, як загнав,

Він на кожну бадилинку,

Кожну квіточку й билинку

Грізно гавкає: - Гав! Гав!

Угорська пісенька

1) Випишіть першу літеру 4-го слова 4-го рядка.

2) Випишіть другу літеру 3-го слова 2-го рядка.

3) Випишіть перший склад 1-го слова 1-го рядка.

4) Випишіть четверту літеру 2-го слова 6-го рядка.

2. Запишіть послідовність дій, які треба виконати у текстовому редакторі, щоб перетворити слово АБРИКОС на слово РОСА, якщо курсор знаходиться в кінці слова

1)______________________________________________

2)______________________________________________

3)______________________________________________

4)______________________________________________

5)______________________________________________

6)______________________________________________

3. На уроці математики Мальвіна запропонувала учням виконати такий алгоритм:

1. Задумайте число.

2. Додайте до числа 1.

3. Помножте результат на 3.

4. Поділіть результат на 3.

5. Відніміть від результату 4.

6. Запишіть результат.

4. Розкодуйте приклади на додавання. Однаковими фігурами в усіх прикладах зашифровані однакові цифри. впишіть цифри всередину кожної фігури.

VII. Практична робота на ПК.

Сьогодні ви знову працюватимете з Навантажувачем.

Але вантажів тепер буде чотири. І вага кожного з них буде більша, ніж раніше.

Завдання те саме: скласти алгоритм завантаження корабля. Не забудьте про правило розташування контейнерів.

Якщо ви правильно складете алгоритм, корабель вирушить у плавання. Спробуйте це з чотирма, а потім з 5 і 6 вантажами.

VIII. Підсумки уроку:

- Що таке “команда”?

- Хто виконує команди?

- Назвіть виконавців та команди, які вони виконують.

IX. Домашнє завдання:

Скількома точками можна поділити відрізок на а) 5 частин; б) 12 частин?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити