Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 30. Знайомі алгоритми

Мета:

- повторити поняття “команда”, “виконавець”, “алгоритм”;

- закріплювати навички роботи із виконавцем “Кенгуру”;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Фізкультхвилинка.

VІ. Робота із зошитом.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Актуалізація опорних знань.

- Діти, давайте пригадаємо, що таке алгоритм? (послідовність точних, зрозумілих, виконуваних команд)

- Як має бути написаний алгоритм? (так, ніби його має виконувати хтось інший)

- Хто виконує алгоритми?

- Із чого складаються алгоритми?

III. Вивчення нової теми.

На уроках української мови вам часто доводиться розбирати слова за будовою. Виконання цього завдання нагадує виконання алгоритму.

Алгоритм “Будова слова”

1. Знайти закінчення.

2. Позначте закінчення.

3. Позначте основу.

4. Підберіть спільнокореневі слова.

5. Визначте корінь.

6. Позначте корінь і префікс.

7. Виділіть суфікс

Виконайте цей алгоритм для слова ЗАСНІЖЕНИЙ.

На уроках природознавства, вивчаючи тварин, ви даєте відповідь за такими алгоритмом.

1. Назвати тварину.

2. Описати її зовнішній вигляд.

3. Пригадати, чим вона живиться.

4. Розповісти, як пристосовується до життя

Отже, алгоритми допомагають тобі чітко й точно виконувати завдання. Виконавцем цих алгоритмів є учень, тобто ви.

IV. Робота з підручником.

1. Пригадайте завдання, які ви виконуєте на уроках української мови, та спробуйте скласти алгоритм.

2. Відгадайте слова й запишіть їх у кросворд по вертикалі.

1. У монітора є ...

2. Мишка пересувається по ...

3. Допомагає зображенню потрапити в комп’ютер ...

4. На екрані монітора відкривається ...

5. Новини, повідомлення - це .

6. Інформація зберігається в ...

7. Складовою частиною комп’ютера є ...

8. У лівому нижньому куті екрана розташована кнопка ...

9. Мозок комп’ютера - це ...

10. Іноді замінити клавіатуру може ...

V. Фізкультхвилинка.

VI. Робота із зошитом.

(Одна дитина біля дошки, інші - на листках)

1. Запишіть послідовність дій, які треба виконати в текстовому редакторі, щоб перетворити слово МАТЕРИК на МАЯТНИК, якщо курсор знаходиться на початку слова.

1)_____________________________________

2)_____________________________________

3)_____________________________________

4)_____________________________________

5)_____________________________________

6)_____________________________________

2. Незнайко вирішив виготовити картки для гри в доміно з зображенням будиночку, яблука та прапорця. Намалюйте всі картки, які виготовив Незнайко.

3. Обчисліть приклади, розташуйте відповіді в порядку зростання і прочитайте.

4. Розташуйте числа від 1 до 10 у двох овалах так, щоб у лівому овалі опинилися числа, які більші за 3, а в правому менші за 8.

VII. Практична робота на ПК.

На вас знову чекає виконавець Кенгуру. Він, як і інші виконавці, вміє не тільки відразу виконувати команди, а й запам’ятовувати їх послідовність, щоб виконати пізніше весь алгоритм.

Складіть алгоритм для Кенгуру, щоб він накреслив лінію, зображену на малюнку.

VIII. Підсумки уроку:

- Як записати алгоритм для виконавця?

- Як виконати програму?

- Які команди вміє виконувати Кенгуру?

ІХ. Домашнє завдання:

Скільки прямокутників та квадратів на малюнку?





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити