Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 6. Від сприйняття до використання

Мета:

- закріпити знання про інформацію;

- розглянути поняття “органи чуттів”;

- розвивати навички роботи з мишею;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, додаткові завдання, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Робота із зошитом.

VI. Фізкультхвилинка.

VІІ. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою “Сходинки до інформатики” (Тетравекс).

VІІI. Підсумки уроку.

IX. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Перевірка домашнього завдання.

- Що таке «інформація»?

- Наведіть приклади інформації.

- Що таке «інформатика»?

III. Вивчення нової теми.

Ви вже знаєте, що людина сприймає інформацію про навколишній світ за допомогою п’яти органів чуттів.

Орган зору - очі. Очима людина бачить світ, який її оточує.

За допомогою органа слуху - вух - можна чути й розрізняти звуки.

Орган нюху - ніс - сприймає різні запахи, а орган смаку - язик - розрізняє і гірке, й солодке, й кисле, й солоне. Орган дотику - шкіра - передає інформацію про все, до чого доторкнулася людина - і гарячої батареї, і холодної бурульки.

А що може людина робити з інформацією? Ілюстрації підкажуть вам відповіді на це запитання.

Отже, людина може здобувати інформацію, зберігати її, обробляти та передавати.

IV. Робота з підручником.

1. Потренуйте пам’ять. Прочитайте пари слів. Заплющте очі. Повторіть, що прочитали. Потім розплющте очі. Перевірте себе за підручником. Повторіть те саме з парами чисел.

2. Знайдіть закінчення кожного прислів’я.

V. Робота із зошитом.

1. Як називаються органи людини, за допомогою яких вона сприймає інформацію про навколишній світ?

___________________________________________________________

2. Заповніть таблицю за зразком.

Орган зору

Очі

Бачити навколишній світ, розрізняти кольори.

Вуха

Розрізняти гірке й солодке, кисле й солоне.

Ніс

Орган дотику

Шкіра

3. Які дії можна робити з інформацією? Запишіть назви цих дій.

4. Знайдіть кінець прислів’я.

5. Розгадайте ребуси.

VI. Фізкультхвилинка.

VII. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою “Сходинки до інформатики" (Магазин).

Сьогодні на вас чекає робота із тестуючою програмою на оцінку та нова програма “Магазин”.

1. Пригадати правила роботи за комп’ютером.

2. Правила роботи з тестуючою програмою:

- Завантаження:

- Відповідати на питання обираючи правильну відповідь.

- Отримані результати повідомити вчителю.

3. Хто виконає завдання самостійної роботи, працює із програмою “Магазин”.

Перед вами вітрина з предметами. Ви маєте кілька секунд, щоб запам’ятати їх розташування. Після цього предмети будуть розкидані. Ваше завдання - повернути їх на свої місця.

В кожній наступній серії завдань кількість предметів збільшується.

VIII. Підсумки уроку:

- Де можна зберігати інформацію?

- Де зустрічається інформація?

- Способи збереження інформації.

IX. Домашнє завдання:

Відгадайте загадки.

- Завжди у роті, а не проковтнеш. __________________________

- Віконця то зачиняються, то відчиняються. __________________________

- Хто все чує, а нічого не повідає? __________________________

- Сопе, хропе, часом чхає,

Сюди-туди зазирає,

На морозі замерзає,

Бо одежини не має. __________________________





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити