Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська
Система уроків для 3 класу
Урок 7. Збереження інформації
Мета:
- закріпити знання про інформацію та інформаційні процеси;
- розглянути поняття «збереження інформації»;
- розвивати навички роботи з мишею;
- розвивати пам’ять і логічне мислення;
- виховувати дисциплінованість, обережність.
Обладнання: комп’ютери, наочність, додаткові завдання, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований урок.
План уроку:
I. Організаційна частина.
II. Перевірка домашнього завдання.
III. Вивчення нової теми.
IV. Робота з підручником..
V. Робота із зошитом.
VI. Фізкультхвилинка.
VІІ. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою «Сходинки до інформатики» (Пори року).
VІІI. Підсумки уроку:
IX. Домашнє завдання:
Хід уроку:
I. Організаційна частина.
- готовність учнів до уроку;
- присутні на уроці.
II. Перевірка домашнього завдання.
- Що таке «інформація»?
- Наведіть приклади інформації.
- Що таке «інформатика»?
III. Вивчення нової теми.
З давніх-давен люди спостерігали за явищами природи. Колись вони ще не могли зрозуміти та пояснити причини того, що відбувається, але запам’ятовували і накопичували інформацію, щоб потім користуватися нею та передавати наступним поколінням.
Стародавні люди зберігали інформацію у вигляді наскельних малюнків.
Пізніше люди зберігали інформацію на глиняних дощечках, папірусах, бересті.
- Наведіть приклади сучасних засобів збереження інформації.
IV. Робота з підручником.
1. Розгадайте кросворд:
1. Влітку вранці-рано на траві, на листі,
На пелюсточках чиста, як сльоза...
2. Влітку яскраво світить,
Промені кидає, землю зігріває.
3. Взимку падає пухнастий.
4. Розлютився місяць лютий,
Що весна ось-ось прийде,
Кинув на землю круглі льодинки -
5. Восени йдуть ...
6. Під час дощу може гриміти ...
2. Хлопці грали у футбол. Раптом м’яч влучив у вікно тітоньки Марії. На землю впали уламки скла. Коли тітонька Марія почала допитуватися, хто ж це зробив, то з’ясувалося, що з трьох хлопців тільки один сказав правду, а двоє інших сказали неправду.
Хто розбив вікно?
V. Робота із зошитом.
1. Позначте предмети, які можна використовувати для збереження інформації. Поясніть свій вибір.
2. Вінні-Пух, П’ятачок і Тигра отримали подарунки від ослика Іа: повітряну кульку, горшик з-під меду та мотузку. Коли Ру запитав їх, хто який подарунок отримав, Тигра відповів загадково:
- Мотузку отримав не П’ятачок, а кульку - не Вінні. Я отримав не горщик, а Пух - не мотузку.
Чи здогадається Ру, який подарунок отримав кожен? Допоможіть йому.
3. Розгляньте малюнки пристроїв введення й виведення інформації та об’єднайте їх у дві множини. Запишіть назву кожної множини.______________________________________________
VI. Фізкультхвилинка.
VII. Практична робота на ПК. Правила роботи з програмою «Сходинки до інформатики» (Пори року).
Сьогодні на вас чекає незвичайний кросворд «Пори року». Розгадуючи його, ти пригадаєш різні явища природи, які спостерігав у житті й вивчав на уроках природознавства.
Відповіді на запитання ви можете давати у будь-якому порядку, обравши знак запитання і ввівши відповіді у кросворд.
VIII. Підсумки уроку:
- Де можна зберігати інформацію?
- Де зустрічається інформація?
- Способи збереження інформації.
IX. Домашнє завдання:
Переклади два сірники так, щоб із двох трикутників утворилося три.