Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 8. Способи упорядкування інформації

Мета:

- закріпити знання про місця збереження інформації;

- розглянути поняття “упорядкування інформації”;

- розвивати навички роботи з мишею;

- розвивати пам’ять і увагу;

- виховувати дисциплінованість, обережність при роботі за ПК.

Обладнання: комп’ютери, наочність, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Робота із зошитом.

VI. Фізкультхвилинка.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІI. Підсумки уроку.

ІХ. Домашнє завдання.

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Перевірка домашнього завдання.

- Що таке «інформація»?

- Наведіть приклади місць збереження інформації.

III. Вивчення нової теми.

Працюючи з інформацією, важливо не просто зберігати її, а ще й упорядкувати таким чином, щоб її можна було легко і швидко знайти.

Наприклад, прізвища учнів у класному журналі записують за алфавітом. Так швидше можна знайти потрібне прізвище.

Словники, довідники, енциклопедії містять багато корисної інформації. Для зручності користування інформація розміщується в них теж в алфавітному порядку.

Щоб знайти потрібний розділ у книжці, досить подивитись у зміст. Там зазначено номер сторінки, з якої починається цей розділ.

Якщо ти знаходишся в аеропорту, то побачиш табло, на якому висвічуються номер рейсу, місто, куди відлітає літак, час вильоту. Тобто за номером рейсу можна отримати інформацію про нього.

Спробуйте навести свої приклади способів упорядкування інформації.

IV. Робота з підручником.

1. Назвіть ряд чисел, в якому кожне наступне, починаючи з третього, є сумою двох попередніх:

2, 3, ...

2. Які цифри замінили на зірочки?

V. Робота із зошитом.

1. Запишіть в алфавітному порядку назви свійських тварин, зображених на малюнку.

2. Простежте, як змінюється розміщення чотирьох фігур у перших трьох квадратах. Продовжте закономірність, намалювавши фігури в четвертому квадраті.

3. Продовжіть послідовність чисел, в якій кожне наступне число, починаючи з третього, буде сумою двох попередніх.

5. Відновіть стерті цифри в арифметичних прикладах.

6. Порівняйте вирази зліва та справа, якщо однакові фігури позначають однакові числа. Постав між ними знак “<”, “>” або “=”.

VI. Фізкультхвилинка.

VII. Практична робота на ПК.

У магазині вимкнули світло, але нам допоможе ліхтарик. Його промінь блукає по полицях і вихоплює з темряви різні предмети. Простежте за променем і запам’ятайте послідовність предметів. Коли світло ввімкнуть, спробуйте повторити цю послідовність.

VIII. Підсумки уроку:

- Які способи упорядкування інформації ви знаєте?

IX. Домашнє завдання:

Напишіть ряд чисел, в якому кожне наступне число удвічі більше за попереднє.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити