Система уроків для 3 класу за програмою «Сходинки до інформатики» до підручника Г.В. Ломаковська

Система уроків для 3 класу

Урок 9. Пам’ять комп’ютера

Мета:

- закріпити знання про інформацію та інформаційні процеси;

- закріпити знання про місце та способи збереження інформації;

- розглянути поняття “пам’ять комп’ютера”;

- розвивати навички роботи з мишею;

- розвивати пам’ять і логічне мислення;

- виховувати дисциплінованість, обережність.

Обладнання: комп’ютери, наочність, додаткові завдання, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований урок.

План уроку:

I. Організаційна частина.

II. Перевірка домашнього завдання.

III. Вивчення нової теми.

IV. Робота з підручником.

V. Робота із зошитом.

VI. Фізкультхвилинка.

VІІ. Практична робота на ПК.

VІІІ. Підсумки уроку.

IX. Домашнє завдання:

Хід уроку:

I. Організаційна частина.

- готовність учнів до уроку;

- присутні на уроці.

II. Перевірка домашнього завдання.

- За допомогою яких органів чуття людина отримує інформацію?

- Наведіть приклади інформації.

- Що може людина робити з інформацією?

III. Вивчення нової теми.

Вам уже відомо, що людина може зберігати інформацію у своїй пам’яті. Комп’ютер теж має пам’ять.

Пам'ять комп’ютера буває двох видів. Пам'ять першого виду називається оперативною. У ній зберігається інформація, потрібна під час виконання програми.

Оперативна пам’ять - пам’ять комп’ютера, яка використовується під час виконання програм.

При вимиканні комп’ютера вся інформація з оперативної пам’яті втрачається. Для її збереження використовується пам'ять другого виду. Прикладами такої пам’яті є: гнучкий магнітний диск, жорсткий магнітний диск (вінчестер), компакт-диск, магнітна стрічка. Їх ще називають носіями інформації. Все, що записано на носіях інформації, зберігається на них після того, як комп’ютер вимкнено.

Оперативна пам'ять дає змогу зчитувати і записувати інформацію значно швидше, ніж носії інформації.

Щоб скористатися інформацією, яка зберігається на носії, треба спершу помістити її в оперативну пам’ять.

Наприклад ви хочете послухати музику. Вкладаєте компакт-диск у CD-пристрій, запускаєте програму-програвач, вибираєте мелодію. Інформація з диска потрапляє в оперативну пам’ять і комп’ютер програє музику.

IV. Робота з підручником.

1. Визнач слова протилежного значення:

• Малина солодка, а лимон - кислий.

• Чай гарячий, а молочний коктейль - холодний.

• Джерельна вода чиста, а в калюжі - брудна.

• Тато великий, а син - маленький.

• Роман сумний, а Галинка - весела.

2. Спробуй знайти на малюнку 20 трикутників:

3. Добери слова, близькі за значенням до слова веселий.

V. Робота із зошитом.

1. З’єднайте овал з відповідними прямокутниками.

2. Обведіть предмети, які є електронними носіями інформації.

3. Заповніть таблицю за зразком.

Слово

Синонім

Антонім

1

будувати

створювати

руйнувати

2

товариш

3

жаркий

4

сумно

5

розумний

4. Скільки трикутників ви бачите на малюнках? Відповіді впишіть у кружечки.

5. Згрупуйте прикметники у синонімічні ряди: підкресліть синім маркером синоніми слова ароматний, а зеленим - синоніми слова видатний:

VI. Фізкультхвилинка.

VII. Практична робота на ПК.

Сьогодні на вас чекає робота із програмою «Куди податись вояку?» Пригадати правила роботи за комп’ютером.

«Куди податись вояку?»

Перед вами два старовинні замки, в яких оселилися синоніми та антоніми. До стовпа з вказівниками підійшов вояк із прапором. На прапорі слово. Допоможи воякові потрапити до свого замку. Для цього прочитай слово і вкажи правильний напрямок. Якщо слово на прапорі не синонім і не антонім, вкажи напрямок «Далі».

VІІI. Підсумки уроку:

- Яка пам'ять комп’ютера називається оперативною?

- Які ви знаєте носії інформації?

- Наведіть приклади.

IX. Домашнє завдання:

Придумайте назви казок, використовуючи слова-антоніми.

Наприклад: “Ситий голодному не товариш”.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити