Розробки уроків - Інформатика 3 клас за підручником Г В. Ломаковської - 2015

АЛГОРИТМИ І ВИКОНАВЦІ

Урок 26. АЛГОРИТМИ У НАВЧАННІ

Цілі:

навчальна: ознайомити учнів з різними способами подання алгоритмів, у тому числі алгоритмів у навчанні; формувати вміння виконувати команди за алгоритмом;

розвивальна: розвивати память, увагу, мовлення, алгоритмічне та логічне мислення, навички самостійної роботи на комп'ютері;

виховна: виховувати вміння узагальнювати, міркувати, відповідальність, самостійність, зацікавленість предметом «Інформатика».

Тип уроку: вивчення нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, проектор або мультимедійна дошка, робочий зошит, підручник, презентація з теми.

Програмне забезпечення: середовище електронного виконавця Скретч.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Привітання.

2. Перевірка готовності учнів та обладнання до уроку.

3. Перевірка присутності учнів.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота в парах

Пройдіть по вказаному шляху (число означає кількість клітинок, які треба пройти, а стрілочка вказує напрямок). Зберіть літери, утворіть з них слово.

(Один учень повинен диктувати, а другий виконувати.)

Відповідь. Літери И, А, О, М, Т, Р, Г, Л, слово «алгоритм». — Що таке «алгоритм»?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Як ви знали, у якому напрямку слід рухатися? (Вказували стрілочки.)

— Як ви повідомляли це другому учневі в парі? (Диктували усно.)

— Як бачите, одні й ті самі дії можна записувати різними способами — і намалювати, і сказати. Якими способами ще можуть подаватися команди, ми вивчимо з вами на уроці.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Способи подання команд для виконавців.

2. Словесний спосіб подання команд.

3. Алгоритм виконання домашніх завдань.

4. Алгоритм розв’язування рівнянь.

5. Алгоритм визначення будови слова.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Раз — всі встали, два — підняли руки вгору, похитали,

Три — прогнулись, на чотири — всім ласкаво усміхнулись.

П’ять — притупнули ногою. Шість — тепер іще другою.

Сім — за спинку руки склали, нахилились — знову встали.

Вісім раз отак зроби, на дев’ятий — рівний ти,

Ну, а десять — вже сідайте, підрахунки починайте!

(Звернути увагу дітей, що фізкультхвилинка була подана у вигляді словесного алгоритма.)

VI. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: с. 125-126, запитання і завдання 2-4.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткові завдання

1) Виконайте дії за ланцюжком.

Відповідь. 8.

2) Наведи приклади, коли людина в повсякденному житті користується алгоритмами, у словесному поданні тощо.

4. Робота з комп'ютером. Інструктаж з техніки безпеки

С. 123-124, працюємо за коп’ютером.

VII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

Давайте очі ми закриєм дуже щільно,

Щоб жоден промінець не було видно!

Тепер розплющимо, покліпаєм очима,

Подивимось по сторонам та навкруги.

VIII. ПІДСУМКИ УРОКУ

Фронтальне опитування

1. Що вивчили на уроці?

2. Як можна подавати команди?

3. Наведіть приклад графічного подання команд.

4. Наведіть приклад словесного подання команд.

5. Чого навчились під час роботи за комп’ютером?

6. Що сподобалось на уроці?

7. Що було важко на уроці?

ІX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити