Розробки уроків - Інформатика 3 клас за підручником Г В. Ломаковської - 2015

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ЗА 2 КЛАС

Урок 5. ПАМ'ЯТЬ КОМП'ЮТЕРА

Цілі:

навчальна: повторити способи передавання повідомлень та носії повідомлень; ознайомитися з поняттям «дані та пам'ять комп'ютера»;

розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп'ютері;

виховна: виховувати вміння узагальнювати, міркувати, відповідальність, самостійність, зацікавленість предметом «інформатика».

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, проектор або мультимедійна дошка, робочий зошит, підручник.

Програмне забезпечення: комп'ютерна програма для розвитку пам'яті та логічного мислення.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Привітання.

2. Повторення правил з техніки безпеки в комп’ютерному кабінеті.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота в парах

Розгадайте ребуси.

Відповіді. Урок, носій, диск.

— Що позначають слова, які ви розгадали?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Діти по черзі читають текст.

Дані та комп’ютер

Дані та інформація пов’язані настільки тісно, що їх часто плутають. У побутовому спілкуванні ми часто говоримо про інформацію тоді, коли насправді йдеться про дані, і, навпаки, говоримо про дані там, де мова повинна йти про інформацію. Вміти розрізняти інформацію і дані особливо важливо, коли ми маємо справу з комп’ютерами. Комп’ютери допомагають нам працювати з інформацією, але самі по собі вони працюють тільки з даними. Інформація подається в комп’ютерах у числовій формі. Дані в комп’ютері — це числа. Наприклад, на рисунку ви можете бачити спілкування людей за допомогою комп’ютерів. Ми можемо говорити про те, що люди передають один одному інформацію, тобто обмінюються нею. Але якщо ми розглянемо тільки комп’ютери, без людей, то маємо визнати, що комп’ютери передають один одному лише дані.

— Що ви зрозуміли з прочитаного тексту? Сьогодні на уроці ми ближче ознайомимося з поняттям даних та дізнаємось, як виглядає пам’ять комп’ютера.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Дані.

2. Пам’ять комп’ютера.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Хто здоровим хоче буть, про зарядку не забудь.

Руки вгору, руки вниз, на сусіда подивись,

Руки вгору, руки в боки і зроби чотири кроки,

Дерева високі-високі, травичка низенька-низенька,

Вітер дерева колише, гойдає, то вниз пригинає.

Птахи з дерев летять, відлітають, а учні тихенько на місця сідають.

VI. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: с. 27, запитання і завдання 1-4.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткове завдання

Здогадайтесь, яке слово заховалось в українському прислів’ї.

Відповідь. Сканер.

4. Завдання для розвитку логічного мислення

У кружечках розставте числа від 1 до 9 так, щоб суми чисел, розміщених уздовж кожного з чотирьох відрізків, були рівні. Яке це число? Парне чи непарне?

5. Робота за комп'ютером. Інструктаж з техніки безпеки

Працюємо з навчальною програмою для розвитку пам’яті та логічного мислення.

VІІ. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В іншу сторону по колу політав — і до вікна.

Хай літає він на волі. До уроку, дітвора!

VIII. ПІДСУМКИ УРОКУ

— Пригадайте, що ви вивчили на уроці?

— Розгляньмо обкладинку підручника і поміркуймо, які дані на ній можна побачити.

(Напис «Сходинки до інформатики», перелік авторів, назва видавництва — текстові дані, цифра 3 — цифрові дані, рисунки — графічні дані.)

ІX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити