Розробки уроків - Інформатика 3 клас за підручником Г В. Ломаковської - 2015

ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ ЗА 2 КЛАС

Урок 6. КОДУВАННЯ І ДЕКОДУВАННЯ ПОВІДОМЛЕНЬ

Цілі:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям кодування та коду, зі способом подання повідомлень у комп'ютері; розглянути принципи кодування повідомлень; формувати навички кодування та розкодування повідомлень;

розвивальна: розвивати пам'ять, увагу, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп'ютері;

виховна: виховувати вміння узагальнювати, міркувати, відповідальність, самостійність, зацікавленість предметом «Інформатика».

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, проектор або мультимедійна дошка, робочий зошит, підручник.

Програмне забезпечення: комп'ютерна програма кросворд «Пори року».

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

1. Привітання.

2. Повторення правил з техніки безпеки в комп’ютерному кабінеті.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота в парах

Прочитайте українське прислів’я, орієнтуючись на показання годинника. Поясніть значення прислів’я.

Відповідь. Знання людині — що крила пташині.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Розгадайте ребус.

Відповідь. Кодування.

— Тема нашого уроку — «Кодування і декодування повідомлень». Сьогодні на уроці ви навчитесь кодувати (зашифровувати) і розкодовувати (розшифровувати) секретні повідомлення майже як справжні шпигуни.

ІV. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

План повторення теми

1. Поняття коду.

2. Поняття кодування.

3. Способи кодування.

4. Кодування в комп’ютері.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Діти, станьте біля парти, будемо відпочивати.

Сірі зайчики маленькі, вушка є у них довгенькі.

У лісі грались, веселились, працювати вже втомились.

А щоб добре працювати, треба трішки пострибати.

Відпочили, розім’ялись — й до роботи знову взялись.

VI. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: с. 31, запитання і завдання 1-3.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткові завдання

1) Розкодуйте інформацію, закодовану за допомогою стрілок:

— Що у вас вийшло?

Відповідь.

2) У комп’ютері намагнічені та ненамагнічені комірки позначаються 1 та 0 відповідно. Зафарбуй клітинки згідно з кодом. Якщо рядок закінчився — переходь на наступний.

00010000011100011111000111000001000

3) Придумай і закодуй невеличкий малюнок.

4. Завдання для розвитку логічного мислення

Яке найбільше число можна записати за допомогою чотирьох одиниць?

5. Робота за комп'ютером. Інструктаж з техніки безпеки

Працюємо з навчальною програмою з розгадування кросвордів.

VІІ. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В іншу сторону по колу політав — і до вікна.

Хай літає він на волі. До уроку нам пора!

VIII. ПІДСУМКИ УРОКУ

Закінчіть речення.

— Сьогодні я дізнався...

— Сьогодні я навчився.

— Було цікаво.

— Я виконував завдання.

— Тепер я вмію.

— У мене не вийшло.

ІX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити