Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

ПОНЯТТЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ

Урок 9. ПОНЯТТЯ ФАЙЛОВОЇ СИСТЕМИ. ОБ'ЄКТИ ФАЙЛОВОЇ СИСТЕМИ ТА ЇХ ВЛАСТИВОСТІ

Цілі:

навчальна: розглянути призначення файлової системи; розкрити взаємозв'язки між поняттями тип файла і розширення імені файла; формувати вміння розрізняти об'єкти файлової системи, імена, розширення імен та основні типи файлів, стандартні імена запам'ятовувальних пристроїв комп'ютера, визначати шлях до об'єкта файлової системи, здійснювати перехід до об'єктів файлової системи за заданим шляхом;

розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, уваги, спостережливості;

виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, рисунки основних піктограм робочого столу, стікери жовтого кольору, роздавальний матеріал «Картка дослідника», папка з файлами для дослідження.

Програмне забезпечення: операційна система Windows.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Вправа «Очікування від уроку»

— У нас є робочий стіл (класна дошка), на якому розміщені основні піктограми (прикріплені до дошки рисунки): Мої документи, Мій комп’ютер, Мережне оточення і Кошик. Запишіть ваші сподівання, очікування від уроку на листочках-«папках» і прикріпіть до нашого уявного робочого столу. А чи здійсняться ваші бажання, ми дізнаємося в кінці уроку.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником.

2. WIMP — це... (відповіді учнів).

Довідка: WIMP (англ. Windows, Icons, Menus, Pointer — вікна, значки або піктограми, меню, вказівник) — взаємодія людини з комп’ютером за допомогою цих елементів. Це слово часто використовують як синонім поняття «графічний інтерфейс користувача».

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Погляньмо на наш уявний Робочий стіл, на якому ви розмістили свої «папки»-очікування. Уявіть, що на ньому ще більше інших папок, файлів, ярликів. Як ви вважаєте, чи зручно буде користуватися таким Робочим столом? Що б ви запропонували для наведення ладу на Робочому столі?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Поняття файлової системи.

2. Об’єкти файлової системи, їх властивості.

3. Шлях до файла чи папки.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VI. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 9, обговорюємо: №№ 2, 3, 4; працюємо в парах: № 2.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткове завдання

Записати повні імена файлів.

4. Робота з комп'ютером. Інструктаж з ТБ

1) Сісти на своє робоче місце. Підготувати комп’ютер до роботи.

2) Відкрити вікно Мій комп’ютер.

3) Викликати на диску С контекстне меню та вибрати команду Властивості. Визначити тип файлової системи, ємність диску та обсяг зайнятої пам’яті. Закрити вікно.

4) Знайти папку за вказаним шляхом: С:\Мої документи\Для 6 класу\Файлова система.

5) Визначити властивості папки Файлова система: розмір, вміст (кількість файлів та папок), час створення.

6) Дослідити файли, що знаходяться в папці, та заповнити «Карту дослідника»:

Властивість файла

Значення властивості

Тип файла

Ім’я

Розширення

Значок

Розмір

Дата і час створення

7) Записати повне ім’я для музичного файла.

8) Здати роботу вчителеві.

9) Закрити всі вікна. Завершити роботу на комп’ютері.

VII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

VIII. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель разом з учнями підбиває підсумки щодо справдження учнівських сподівань, які записані на класній дошці — Робочому столі. Якщо сподівання від уроку справдилися, учитель пропонує учням забрати свій стікер.

ІX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 9, повторюємо.

2. Додаткове завдання. Дослідити, скільки пристроїв збереження даних має ваш комп’ютер. Записати імена цих пристроїв, ємність та обсяг вільної пам’яті.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити