Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

ПОНЯТТЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ

Урок 10. ОПЕРАЦІЇ НАД ОБ'ЄКТАМИ ТА ГРУПАМИ ОБ'ЄКТІВ ФАЙЛОВОЇ СИСТЕМИ

Цілі:

навчальна: розглянути основні вказівки операційної системи для роботи з об'єктами та їх групами: створення, копіювання, перейменування, переміщення та вилучення; формувати вміння виділяти об'єкти та групи об'єктів і виконувати операції над ними;

розвивальна: розвивати логічне та алгоритмічне мислення, пам'ять, увагу;

виховна: виховувати самостійність, відповідальність та наполегливість.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики.

Програмне забезпечення: операційна система Windows.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником.

2. Визначити тип файла за його розширенням:

1) Game.exe;

2) Game.txt;

3) Game.jpg;

4) Game.avi;

5) Game.wav.

— Що може зберігатися в таких файлах?

Відповіді. 1 — програма для запуску гри; 2 — текстова інструкція до гри; 3 — рисунок-заставка; 4 — демонстраційний відеоролик; 5 — музичний супровід гри.

3. Методичний прийом «Мікрофон»

— Які пристрої зберігання даних є на ваших комп’ютерах? Як вони позначаються?

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Дати відповіді на запитання.

1. Файлова система — це ...

2. Ім’я файла складається з ...

3. Ім’я файла не може містити таких символів: ...

4. Шлях до файла — це ...

5. Повне ім’я файла складається з ...

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Удома ви досліджували загальну ємність пристроїв збереження даних на комп’ютері та об’єм їх вільної пам’яті. Як ви вважаєте, на що впливає обсяг вільної пам’яті? Чи потрібно постійно стежити за тим, що знаходиться на вашому комп’ютері?

— Так, наприклад, з часом деякі файли, папки, ярлики стають нам непотрібними. Якщо не видаляти їх, то потім складно буде знайти потрібну інформацію або записати нову, якщо на диску буде недостатньо місця. Тому важливо підтримувати порядок на своєму комп’ютері. А для цього необхідно навчитися правильно виконувати дії над об’єктами файлової системи.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Копіювання та переміщення файлів та папок.

2. Створення папок, ярликів.

3. Перейменовування та видалення об’єктів.

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІІ. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 10, обговорюємо: №№ 2, 3, 5; працюємо в парах: №№ 3, 4.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткове завдання

У порожні кружечки вписати літери англійського алфавіту, які в поєднанні з клавішею Ctrl дають можливість виконати певну дію над об’єктами файлової системи:

4. Робота з комп'ютером. Інструктаж з ТБ

Завдання за підручником: § 10, діємо: вправа 1, 2.

VІІІ. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

ІХ. ПІДСУМКИ УРОКУ

Рефлексія

• Закінчити речення:

• Я дізнався.

• Я навчився.

• Я зрозумів.

• Найбільший мій успіх на уроці.

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: повторити § 10, досліджуємо, вправа 4.

2. Додаткове завдання. Повторити типи файлів та відповідні їм стандартні розширення імен.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити