Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

ТЕКСТОВИЙ ПРОЦЕСОР

Урок 18. ПОНЯТТЯ ТЕКСТОВОГО ДОКУМЕНТА, ЙОГО ОБ'ЄКТІВ. СЕРЕДОВИЩЕ ТЕКСТОВОГО ПРОЦЕСОРА

Цілі:

навчальна: сформулювати поняття текстового документа, текстового процесора, фрагмента тексту; розглянути призначення текстового процесора; ознайомити із середовищем текстового процесора;

розвивальна: розвивати логічне мислення, тренувати пам'ять та увагу, сприяти розвитку пізнавального інтересу;

виховна: виховувати старанність та відповідальність; формувати і підтримувати прагнення учнів до відкриття нового.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, стікери, зображення друкарської машинки, файли для практичних завдань.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Вправа «Очікувані результати»

На партах учнів лежать стікери, на яких вони мають записати свої очікування від уроку та прикріпити їх на дошці навколо зображення друкарської машинки.

— Мабуть, ви вже звернули увагу на те, що у нас незвичайна друкарська машинка. Одна із зарубіжних компаній вирішила продовжити життя старим друкарським машинкам, використавши їх замість клавіатури для комп’ютерів та планшетів. Спробуйте передбачити, про що йтиметься на уроці.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Раніше всі текстові документи друкували на друкарських машинках. Робота друкарки була непростою: допустивши помилку, їй доводилося все друкувати спочатку. Крім того, в текст не можна було вставити рисунка. А щоб надрукувати декілька копій документа, потрібно було скористатися спеціальним копіювальним папером, який підкладали під кожен аркуш-копію.

З розвитком комп’ютерної техніки все змінилося. Сьогодні для того, щоб надрукувати текстовий документ, його спочатку друкують на комп’ютері, виправляють помилки, вставляють зображення, таблиці, схеми тощо і лише потім відправляють на пристрій друку — принтер (при цьому кількість копій необмежена).

— Сьогодні ми ознайомимося з програмою для створення текстових документів — текстовим процесором.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Текстовий документ та його об’єкти.

2. Текстовий процесор, його призначення та можливості.

3. Середовище текстового процесора.

4. Виділення фрагментів тексту.

ІV. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 18, обговорюємо: №№ 3, 5, 6; працюємо в парах: № 3.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткове завдання

Порівняти вікна програм Блокнот та Microsoft Office Word:

Зробити висновок про можливості кожної з цих програм.

4. Робота з комп'ютером. Інструктаж з ТБ

Завдання за підручником: § 18, діємо: вправа 1, 2.

VI. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

VII. ПІДСУМКИ УРОКУ Рефлексія

Завдання за підручником: § 18, «Оціни свої знання та вміння».

Критерії оцінювання: 0 — потребує вдосконалення, 1 — задовільно, 2 — на 100 %.

VIІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 18.

2. Додаткове завдання. Скласти список можливостей текстового процесора Microsoft Office Word.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити