Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

ТЕКСТОВИЙ ПРОЦЕСОР

Урок 19. РЕЖИМИ РОБОТИ В СЕРЕДОВИЩІ ТЕКСТОВОГО ПРОЦЕСОРА

Цілі:

навчальна: формувати навички відкриття та збереження документа в середовищі текстового процесора, домогтися розуміння учнями призначення режимів перегляду текстового документа; формувати вміння користуватися довідковою системою текстового процесора;

розвивальна: розвивати здатність логічно міркувати, робити евристичні висновки;

розвивати вміння застосовувати здобуті знання в практичних цілях;

виховна: виховувати інформаційну культуру; бажання експериментувати.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, роздавальний матеріал «Встановити відповідність», файл для практичних завдань.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником.

2. Побудова асоціативного куща «Можливості текстового процесора»

(Введення, редагування, форматування тексту, вставляння об’єктів, друкування документів, робота з файлами: створення, відкриття, збереження.)

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Фронтальне опитування

1. Що спільного та які відмінності мають програми з пакету Microsoft Office: Microsoft Office PowerPoint та Microsoft Office Word? (Доцільно продемонструвати вікна цих програм та пригадати способи їх завантаження.)

2. Як виконуються операції створення, відкриття та збереження документа в цих програмах?

3. Назвіть основні режими роботи в середовищі Microsoft Office PowerPoint.

(Звичайний, сортувальник слайдів, показ слайдів)

4. Для чого призначений кожен з цих режимів?

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Програма Microsoft Office Word теж має свої режими роботи і дозволяє подати текстовий документ на екрані різними способами. Сам документ при цьому не змінюється. Завдяки різним режимам подання ми можемо побачити, як виглядатиме документ в Інтернеті, який вигляд матиме під час друку. Також можна відобразити на екрані одну чи декілька сторінок документа, встановивши відповідний масштаб. Усе це сприяє комфортній роботі користувача з текстовим процесором.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Режими роботи текстового процесора.

2. Використання довідкової системи.

VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VII. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 19, обговорюємо: №№ 3, 4, 7.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткове завдання

Встановити відповідність між режимом перегляду документа та його використанням.

Режими перегляду документів

1

Розмітка сторінки

А

Для роботи над планом документа

2

Читання в повноекранному режимі

Б

Для введення даних і редагування документа (без форматування)

3

Веб-документ

В

Для створення, редагування і форматування документа

4

Структура

Г

Для перегляду документа у вигляді веб-сторінки

5

Чернетка

Д

Для читання документа з екрана

Правильні відповіді: 1 — В, 2 — Д, 3 — Г, 4 — А, 5 — Б.

4. Робота з комп'ютером. Інструктаж з ТБ

1) Завантажити текстовий процесор Microsoft Office Word.

2) Відкрити текстовий документ Шевченко.dоcх за вказаним шляхом: С:\Мої документи\Для 6 класу\Текстовий процесор. (Файл Відкрити)

3) Зберегти документ під тим самим ім’ям у власній папці. (Файл Зберегти як...)

4) Вибрати вкладку СтрічкиВигляд. Ознайомитися з переліком елементів керування на цій вкладці та їх призначенням, скориставшись спливними підказками.

5) Вибрати режим Читання в повноекранному режимі. Переглянути сторінки документа. Чи можна в цьому режимі переміщувати курсор по тексту?

6) Зі списку параметрів подання послідовно вибрати: Показати одну сторінку, Показати дві сторінки, Показати друковану сторінку.

7) Вибрати інструмент Колір виділення тексту (зелений) та виділити на першій сторінці назви віршів. Закрити повноекранний режим читання.

8) Послідовно перейти до режимів Веб-документ, Структура, Чернетка. Чи залишилося маркування кольором у цих режимах? У яких режимах не відображаються рисунки?

9) Зняти маркування кольором. Для цього виділити маркований текст, перейти на вкладку Основне та в групі Шрифт вибрати інструмент Колір виділення тексту (Без кольору).

10) Перейти до режиму Розмітка сторінки за допомогою відповідної кнопки на рядку стану.

11) Вибрати вкладку СтрічкиВигляд. У групі інструментів Масштаб вибрати команду Дві сторінки, а потім Кілька сторінок.

12) Завантажити Довідку текстового процесора за допомогою клавіші F1.

13) Закрити документ. Зміни у файлі не зберігати!

14) Завершити роботу на комп’ютері.

VIII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

IX. ПІДСУМКИ УРОКУ

Рефлексія

1. Найскладнішим для мене виявилося...

2. Я дізнався (дізналася).

3. Я навчився (навчилася).

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 19.

2. Додаткове завдання. Повторити призначення клавіш клавіатури.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити