Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

КОМП'ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ

Урок 27. КОМП'ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ. ТИПИ КОМП'ЮТЕРНИХ МЕРЕЖ

Цілі:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям комп'ютерної мережі, сервера і клієнтського комп'ютера; розглянути призначення та типи комп'ютерних мереж; формувати уявлення про користувача й сеанс користувача; формувати вміння відкривати файли та папки на інших комп'ютерах локальної мережі; копіювати та переміщувати дані між різними комп'ютерами мережі;

розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, сприяти розвитку пізнавального інтересу; формувати вміння аналізувати та узагальнювати інформацію;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, дисциплінованість та відповідальність.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, файл для практичного завдання.

Програмне забезпечення: операційна система Windows.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Вправа «Гаряча картопля»

Роль «гарячої картоплі» у цій вправі виконує невелика м’яка іграшка, яку учні передають (або кидають) одне одному. Той, хто її спіймав, коротко та швидко (щоб «не обпектися») розповідає, що йому найбільше запам’яталося під час вивчення теми «Текстовий процесор». Далі він кидає іграшку наступному учневі.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

1. У чому полягає інформаційний процес передавання повідомлень?

2. Назвіть засоби для обміну повідомленнями.

3. Як можна перенести дані з одного комп’ютера на інший?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Уявіть ситуацію: у вас удома є два комп’ютери — батьківський і ваш, а також принтер, під’єднаний до комп’ютера батьків. Вам потрібно терміново роздрукувати інформацію на папір. Ваші дії? (Можливі відповіді: записати інформацію на диск або флеш-пам’ять та перенести на комп’ютер батьків). А тепер уявіть, що вдома не виявилося ні диску, ні флешки. Що робити?

— Щоб дізнатися, як вийти з цієї ситуації, пропоную вам розшифрувати анаграму: режаме. (Відповідь. Мережа). Вивченню комп’ютерних мереж і буде присвячено наш урок.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Комп’ютерні мережі та їх призначення.

2. Типи комп’ютерних мереж.

3. Поняття про мережну взаємодію.

4. Поняття користувача й сеансу користувача.

5. Робота з папками та файлами в локальній мережі.

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Рухавка «Молекули»

Запропонуйте учням уявити себе атомами, які хаотично рухаються в просторі. Потім дайте сигнал: «Об’єднайтесь у молекули по двоє!». Учні якомога швидше стають у пари. Відтак знову вільний рух і сигнал: «Молекули по троє!» тощо. Через деякий час зупинити гру, вигукнувши «Атом!».

VI. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 26, обговорюємо: №№ 2, 4, 5, 6; працюємо в парах: № 2.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткові завдання

1) Робота в групах. Заповнити таблицю «Перенесення інформації з одного комп’ютера на інший»:

Засіб

Переваги

Недоліки

Диск

Флеш-пам’ять

Локальна мережа

Глобальна мережа

2) Розділити вказані комп’ютери на клієнти та сервери: банкомат, комп’ютер касира супермаркету, центральний комп’ютер банку, учнівський ПК, головний комп’ютер фірми, ПК працівника банку, вчительський ПК.

4. Робота з комп'ютером

Завдання за підручником: § 26, діємо: вправа 1.

VII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

VIII. ПІДСУМКИ УРОКУ

Рефлексія

1. Що найбільше запам’яталося з уроку?

2. Яких нових знань та навичок набули?

3. Оцініть успішність своєї роботи на уроці смайлом:

IХ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: §§ 26, 27.

2. Додаткові завдання

1) Визначити кількість облікових записів користувачів в операційній системі вашого домашнього комп’ютера.

2) З’ясувати, який значок та ім’я облікового запису користувача (користувачів) в меню Пуск на вашому домашньому комп’ютері.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити