Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

КОМП'ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ

Урок 29. СПИСОК САЙТІВ, ВИБРАНИХ ДЛЯ ШВИДКОГО ДОСТУПУ. ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗОБРАЖЕНЬ, ВЕБ-СТОРІНОК ТА ЇХ ФРАГМЕНТІВ

Цілі:

навчальна: формувати вміння створювати та редагувати список сайтів, вибраних для швидкого доступу; зберігати зображення, веб-сторінки та їх фрагменти;

розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу та память; уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати та систематизувати;

виховна: прищеплювати навички ефективного використання часу; цілеспрямованість у досягненні поставленої мети.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики.

Програмне забезпечення: веб-браузер Google Chrome.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником.

2. «Інформаційна хвилинка» (зачитування учнями повідомлень про історію виникнення Інтернету).

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

1. Для чого призначені веб-браузери?

2. Як відкрити веб-сторінку, знаючи її адресу?

3. Чим відрізняється веб-сторінка від веб-сайту?

4. Яке призначення гіперпосилань?

5. Як дізнатися, що фрагмент тексту чи зображення є гіперпосиланням?

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— У кожного, хто користується Інтернетом, з часом з’являються сайти, які він постійно відвідує. Запам’ятати адреси великої кількості сайтів досить складно, та й щоразу шукати їх у мережі не завжди є час. Тому зручніше буде зберегти адреси потрібних веб-сайтів на своєму комп’ютері. Але як це зробити?..

— Усі браузери надають засоби для створення списку вподобань і керування ним. Цей список подібний до папки. Ви можете додавати посилання, видаляти їх, впорядковувати за темами. Знання про те, як створити список сайтів, вибраних для швидкого доступу, та як зберегти зображення, веб-сторінки та їх фрагменти на своєму комп’ютері, значно зекономлять час та зроблять вашу роботу на комп’ютері більш комфортною.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Використання, створення та редагування списку сайтів, вибраних для швидкого доступу.

2. Збереження зображень, веб-сторінок та їх фрагментів.

VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VII. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 29, обговорюємо: №№ 4, 5; працюємо в парах: № 3.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Робота з комп'ютером. Інструктаж з ТБ

1) Сісти на своє робоче місце. Підготувати комп’ютер до роботи.

2) Завантажити браузер Google Chrome.

3) Відкрити веб-сторінку Бібліотека української літератури з адресою: ukrlib.com.ua.

4) Утворити закладку на цей сайт, натиснувши на кнопку Додати цю сторінку до закладок у правій частині адресного рядка.

5) Створити власну папку для закладок. Для цього натиснути Кнопку налаштування та керування Google Chrome та вибрати зі списку вказівку ЗакладкиДиспетчер закладок. Вибрати ім’я папки Панель закладок у лівій частині вікна. Виконати команду ВпорядкуватиДодати папку. Назвати папку власним прізвищем.

6) Перетягти закладку Бібліотека української літератури на ім’я вашої папки. Закрити вкладку Диспетчер закладок.

7) На веб-сторінці Бібліотеки української літератури перейти за ланцюжком посилань БібліотекаШШевченко Тарас. Використовуючи гіперпосилання Наступні 10, знайти вірш «Мені тринадцятий минало». Вибрати гіперпосилання Читати повний текст.

8) Скопіювати текст першої строфи вірша. Завантажити текстовий процесор Word та вставити скопійований фрагмент у текстовий документ. Зберегти документ у власній папці з ім’ям файла Мені тринадцятий минало.

9) Відкрити веб-сторінку з адресою: zoolog.com.ua. Додати сайт у закладки браузера до своє папки.

10) Вибрати гіперпосилання Ссавці. Знайти в списку представників цього класу жирафа та перейти за гіперпосиланням.

11) Зберегти веб-сторінку повністю у своїй папці.

12) Відкрити особисту папку. Звернути увагу, що збережена повністю веб-сторінка складається з файла Жирафа.htm та папки Жирафа_files із зображеннями й іншими допоміжними файлами. Спробувати перейменувати файл на Жирафа.htm на Жирафа2.htm. Чи вдалося вам це зробити?

13) Видалити файл Жирафа.htm. Чи залишилася папка Жирафа_files?

14) Відновити знищені об’єкти за допомогою комбінації клавіш Ctrl + Z.

15) Перевірити у вікні браузера наявність своєї папки зі списком сайтів, вибраних для швидкого доступу.

16) Здати роботу вчителеві.

17) Закрити всі вікна. Завершити роботу на комп’ютері.

VIII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

IX. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вправа «Квітка засвоєння»

Учні прикріплюють на дошці пелюстки квітки:

• зелені — все зрозуміло;

• сині — майже все зрозуміло;

• жовті — зрозуміло наполовину;

• оранжеві — дещо зрозуміло;

• червоні — нічого не зрозуміло.

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 29, повторюємо.

2. Додаткове завдання. Створити на домашньому комп’ютері закладки на свої улюблені сайти.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити