Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

КОМП'ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ

Урок 30. ПОШУК В ІНТЕРНЕТІ

Цілі:

навчальна: розглянути пошукові служби мережі інтернет, принципи та правила здійснення пошуку інформаційних матеріалів у мережі, формувати вміння користуватися пошуковими системами для пошуку інформації на задану тему, аналізувати знайдені в інтернеті матеріали;

розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес учнів, уміння використовувати здобуті знання на практиці;

виховна: виховувати працьовитість, самостійність, культуру використання мережі інтернет.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики.

Програмне забезпечення: веб-браузер Google Chrome.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником.

2. На які сайти ви створили закладки? (Відповіді учнів.)

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

1. Як відкрити у вікні браузера веб-сторінку із заданою адресою?

2. Як здійснюється пошук потрібних відомостей у довідковій системі текстового процесора?

3. Що таке ключові слова?

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Чи згодні ви з висловом «Хто володіє інформацією — той володіє світом»?

— Уміння орієнтуватися в інформаційному просторі притаманне сучасній людині. Сьогодні Інтернет — це величезне сховище різноманітної інформації, яка є дуже не систематизованою, і знайти щось у цьому хаосі іноді практично неможливо. Саме тому дуже важливо навчитися грамотно формулювати запити для пошуку інформації в Інтернеті та аналізувати здобуті результати.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Пошукові служби.

2. Використання символів для збільшення ефективності пошуку.

3. Аналіз інформаційних матеріалів, знайдених в Інтернеті.

VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VII. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 30, обговорюємо: №№ 4, 5; працюємо в парах: № 3.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткове завдання

Розв’язати одне із завдань Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер-2011».

«Парфенон»

Учитель диктує бобренятам домашнє завдання: підготувати реферат про історію та особливості старовинного грецького храму Парфенон, який знаходиться в місті Афіни.

Для отримання детальної інформації бобрик вирішив скористатися пошуковою системою Google. Яка з наведених пошукових фраз є найбільш невдалою?

А) Парфенон; Б) Храм Парфенон; В) Парфенон Вікіпедія; Г) Греція Афіни Парфенон.

Відповідь: на всі чотири запити буде отримано досить повну інформацію. Найбільш невдалою фразою для пошуку є: Греція, Афіни, Парфенон. Цей пошук дасть найбільше непотрібної інформації, яка не стосується Парфенону. Суть завдання — не отримати якнайбільше відповідей, а отримати якнайменше посилань, що не стосуються заданої теми.

4. Робота з комп'ютером. Інструктаж з ТБ

1) Сісти на своє робоче місце. Підготувати комп’ютер до роботи.

2) Завантажити браузер Google Chrome.

3) Відкрити у вікні браузера головну сторінку пошукової системи Google з адресою google.com.ua.

4) У рядок пошуку ввести слово weather та назву свого населеного пункту. Ознайомитися з прогнозом погоди на завтра.

5) З’ясувати, яка інформація з’явиться після введення в рядок пошуку ключового слова: ~ПК.

6) Знайти інформацію про океан. Виключити з пошуку інформацію про музичний гурт «Океан Ельзи». Для цього слід використати такі параметри пошуку: океан ельзи. (Пропуск ставиться лише перед знаком «-», але не після нього!)

7) З’ясувати, хто є автором цитати «Сам я вільний і ніколи Не зламав чужої волі». З якого твору автора ця цитата?

8) Знайти в Інтернеті інформацію про історію виникнення вашого міста (села). Проаналізувати знайдену інформацію.

9) Скопіювати потрібну текстову інформацію про історію виникнення вашого населеного пункту. Завантажити текстовий процесор Word та вставити скопійований фрагмент у текстовий документ. Зберегти документ у свої папці з ім’ям файла — назвою вашого міста (села).

10) Знайти в Інтернеті декілька зображень вашого міста (села). Зберегти їх у вашій папці та вставити до створеного текстового документа.

11) Здати роботу вчителеві.

12) Закрити всі вікна. Завершити роботу на комп’ютері.

VIII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

IX. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вправа «Корисні та шкідливі риси»

— Які риси характеру допомагали навчатися, а які заважали?

Активність, апатія, ввічливість, упертість, дисциплінованість, допитливість, ініціативність, наполегливість, неуважність, незібраність, кмітливість, організованість.

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 30.

2. Додаткове завдання. Дізнатися про використання інших символів для збільшення ефективності пошуку: +, :, |.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити