Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

КОМП'ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ

Урок 33. АВТОРСЬКЕ ПРАВО В ІНТЕРНЕТІ. ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОГО КОРИСТУВАННЯ ІНТЕРНЕТОМ

Цілі:

навчальна: формувати уявлення про авторське право; надати учням відомості щодо ризиків у мережі; вчити правил безпечного користування інтернетом;

розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги та пам’яті;

виховна: формувати в учнів стійку мотивацію до дотримання правил безпечної роботи в інтернеті та виховувати повагу до авторського права; виховувати культуру поведінки в мережі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, кольорові канцелярські скріпки.

Програмне забезпечення: веб-браузер Google Chrome.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником.

2. Спробуйте прочитати текст російською мовою, який написаний кирилицею за допомогою техніки leet:

94НН03 С006Щ3НШ П0К4ЗЫ8437, K4KN3 У9Ы8Ы73ЛЬНЫ3 83ЩЫ М0Ж37 93Л47Ь Н4Ш Р4ЗУМ! 8П3Ч47ЛЯЮЩЫ3 83Щ№ СН4Ч4Л4 Э70 6ЫЛ0 7РУ9Н0, Н0 С3ЙЧ4С Н4 Э70Й С7Р0К3 84Ш Р4ЗУМ 4N7437 Э70 4870М47ЫЧ3СКЫ, Н3 З49УМЫ84ЯСЬ 06 Э70М. Г0Р9ЫСЬ. ЛЫШЬ 0ПР393Л3ННЫ3 ЛЮ9Ы М0ГУ7 ПР0ЧЫ747Ь Э70.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

1. Назвіть причини, з яких ви заходите в Інтернет.

2. У яких соціальних мережах ви зареєстровані?

3. Чи спілкуєтеся ви в інтернеті з незнайомцями?

4. Чи був у вас який-небудь неприємний випадок, який стався з вами особисто, пов’язаний з інтернетом?

5. Чи вважаєте ви, що матеріали, розміщені в інтернеті, «нічиї» і їх можна використовувати на свій розсуд?

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Інтернет — це вільний простір, тому багато хто вважає, що в ньому можна робити все, що заманеться. А це може призвести до небажаних наслідків. Від поведінки кожного з нас залежить, наскільки чистим та безпечним буде Інтернет. Сьогодні ми поговоримо про безпеку в інтернеті, про дотримання авторських прав та етикет мережного спілкування.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Авторське право в інтернеті.

2. Правила безпечного користування інтернетом.

VІ. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VII. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 28, обговорюємо: № 6.

2. Робота з додатковим матеріалом

3. Додаткові завдання

Інтерактивна гра «Казка про Скріпочку»

Кожен учень отримує кольорову канцелярську скріпочку.

Жила собі дівчинка Скріпочка. Вона була дуже товариська і весела. На день народження батьки подарували їй комп’ютер і під’єднали до мережі інтернет, тепер у неї з’явилося більше можливостей для спілкування.

Учитель пропонує учням розігнути скріпочку і зробити з неї посмішку. Спілкуючись «В контакті» з друзями, одного разу вона отримала цікаве повідомлення від незнайомого хлопця, який незабаром запропонував їй дружбу. День у день спілкуючись, Скріпочка розуміла, що в них багато спільного, та й за віком хлопець був лише на один рік старший за неї.

На фото, яке вона отримала, він був дивовижно гарним і добрим хлопцем, тому в Скріпочки не виникло сумнівів щодо зустрічі з ним. Але батькам про це дівчинка не сказала, адже думала, що повернеться додому раніше, ніж вони прийдуть з роботи.

Скріпочка уявляла, що її новий друг прийде на зустріч з гарними квітами. Учитель пропонує учням зробити зі скріпочки квітку.

Коли ж дівчинка прийшла на призначене місце зустрічі, там було темно й безлюдно, проте це її зовсім не турбувало, адже її новий знайомий хотів, щоб їм ніхто не заважав. Минув деякий час, і раптом перед Скріпочкою з’явився неохайно вдягнений дорослий чоловік. Як з’ясувалося, це був той, хто видавав себе в Інтернеті за чемного і доброго хлопця.

Чоловік відібрав сумку і мобільний телефон та почав погрожувати, якщо вона розповість про нього. Дівчинка дуже злякалась, вирвалась з ціпких рук чоловіка та втекла додому. Ця історія дуже вразила Скріпочку. Вона хотіла забути про те, що сталося, і повернути все на свої місця.

Учитель пропонує учням повернути скріпочку в початкову форму.

— У вас вийшло? Ось і в Скріпочки не вийшло.

— Як ви вважаєте, якої помилки припустилася Скріпочка? Що треба було зробити інакше?

4. Робота з комп'ютером. Інструктаж з ТБ

1) Завантажити браузер Google Chrome.

2) Відкрити у вікні браузера веб-сторінку з адресою: chl.kiev.ua.

3) Вибрати гіперпосилання інтернет-безпека для дітей.

4) Натиснути гіперпосилання Правила інтернет-безпеки та інтернет-етики для дітей і підлітків. Прочитати інформацію, наведену на сторінці.

5) Перейти до попередньої сторінки, натиснувши кнопку навігації Назад

6) Натиснути гіперпосилання Онляндія: безпека дітей в інтернеті (веб-сторінку буде відкрито у новій вкладці).

7) Знайти розділ сайту Для учнів. Переглянути історії для дітей 7-10 років: Безмежний ліс та Нові друзі Ганнусі.

8) Перейти до розділу Контрольні запитання. Дати відповіді на запитання, розроблені для учнів 7-10 років.

9) Повідомити результат тестування вчителеві.

VIII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

IX. ПІДСУМКИ УРОКУ

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: с. 201-202.

2. Додаткове завдання

Скласти пам’ятку «Правила безпеки в інтернеті».





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити