Розробки уроків - Інформатика 6 клас - за підручником Н. В. Морзе - 2015

АЛГОРИТМИ ТА ЇХ ВИКОНАВЦІ

Урок 2. ПОНЯТТЯ АЛГОРИТМУ. ФОРМИ ПОДАННЯ АЛГОРИТМУ

Цілі:

навчальна: сформувати в учнів поняття алгоритму, уявлення про форми подання

алгоритмів; розкрити зв'язок системи команд алгоритму та їх виконавця; розглянути приклади алгоритмів із життя; формувати вміння складати алгоритм у словесній формі та в графічному вигляді;

розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, критичності думки, пам'яті, уваги, спостережливості;

виховна: виховувати повагу до думки іншого; уміння співпрацювати в колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики.

Програмне забезпечення: графічний редактор Paint, програма Калькулятор.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

2. Метод «Мікрофон»

«У кого найчистіше прибрана кімната?». Учні обговорюють складені ними плани генерального прибирання своєї кімнати.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Заповнити таблицю за зразком.

Система команд

Виконавець

Відскануй штрих-коди товарів покупця, перевір перелік товарів у комп’ютері, повідом покупця про суму, отримай гроші, видай чек

Касир

Учень

Кухар

Домашній песик

Пральна машина

ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

— Розгляньмо систему команд для пральної машини: заповнити контейнер з білизною водою вибраної температури, додати до води порцію мийного засобу, увімкнути повороти барабана, прати білизну відповідно до вибраного режиму (часу) прання, змінити воду, додати до води ополіскувач, виполоскати білизну, викрутити, злити воду, зупинити повороти барабана. Чи можна змінити запропонований порядок дій, щоб отримати випрану білизну? Назвіть власні приклади з життя, коли порядок виконання дій є важливим для отримання результату.

V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

1. Поняття алгоритму.

2. Форми подання алгоритму.

3. Виконавці алгоритму.

4. Система команд виконавця алгоритму.

Деякі елементи блок-схеми алгоритму:

Найменування

Позначення

Призначення

Термінатор

Початок або кінець алгоритму

Процес

Виконання однієї або кількох команд

Дані

Введення даних або виведення результатів

VI. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VII. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

1. Робота з підручником: § 2, обговорюємо: №№ 1, 2, 6; працюємо в парах: №№ 1, 2.

2. Робота з додатковим матеріалом:

3. Додаткове завдання

Встановити правильну послідовність дій (пронумерувати дії).

Алгоритм «Виконання домашнього завдання»

• Сісти до столу

• Скласти шкільні речі в портфель

• Розгорнути зошит і підручник

• Дістати щоденник, підручник, зошит

• Прочитати завдання в щоденнику

• Виконати завдання

Алгоритм «Пришивання ґудзика»

• Зробити вузлик на кінці нитки

• Просилити нитку в голку

• Відмотати від котушки нитку і відрізати

• Пришити ґудзик

• Узяти ґудзик

• Узяти голку

4. Робота за комп'ютером. Інструктаж з ТБ

Завдання за підручником: § 2, с. 14 — намалювати блок-схему алгоритму обчислення математичного виразу.

VIII. ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

IX. ПІДСУМКИ УРОКУ

X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником: § 2.

2. Додаткове завдання. Записати в зошиті приклад алгоритму з життя.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити