Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТОВИХ ДАНИХ (6 год + 1 год резерв.)

Урок 10. ФОРМАТИ ФАЙЛІВ ТЕКСТОВИХ ДОКУМЕНТІВ. СТВОРЕННЯ, РЕДАГУВАННЯ ТА ФОРМАТУВАННЯ СИМВОЛІВ, ФОРМУЛ, КОЛОНОК, СПИСКІВ У ТЕКСТОВОМУ ДОКУМЕНТІ. НЕДРУКОВАНІ ЗНАКИ

Мета:

навчальна: навчитися створювати в текстовому документі колонки, списки, додавати символи, формули та опрацьовувати текст;

виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, моторику рук, акуратність, структурованість та критичність мислення.

Очікувані результати: учень вміє вставляти, редагувати та форматувати формули, колонки, списки в текстовому документі, а також використовувати недруковані символи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання та матеріали: роздавальний матеріал для гри «Пінг-понг», «Лови помилку», зразок документа для практичних завдань.

Програмне забезпечення: текстовий процесор, файли-заготовки для вправи «Мозковий штурм», практичного завдання.

Основні поняття уроку: текстовий процесор, символ, спеціальний символ, редактор формул, список: маркований, нумерований, багаторівневий, табуляція, маркер, колонки.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ІНТЕРФЕЙС ТЕКСТОВОГО ПРОЦЕСОРА»

Учні об’єднуються в дві команди.

Вправа «Пінг-понг»

Учні обох команд отримують зображення інтерфейсу програми, з позначеними елементами інтерфейсу. Одна команда називає значення елемента (інструмента), а інша знаходить цей елемент на зображенні та називає номер, яким він позначений. Потім команди міняються ролями.

Вправа «Крок за кроком»

Одна команда називає операцію редагування символів або абзацу тексту (операції форматування символів та абзаців, способи запуску програми), представник другої крокує до дошки, на кожний крок називає послідовність дій для виконання завдання (команда може допомагати). Потім команди міняються ролями.

Вправа «Лови помилку» (повторення правил набору тексту)

Учням пропонують картки з текстом, у якому порушені правила набору тексту. Хто швидше знайде помилку та виправить її. Хто знайде більше помилок.

МОТИВАЦІЯ

Вправа «З-Х-Д»

Учитель пропонує заповнити таблицю.

— Ви вже працювали з текстовим процесором у 6 класі, а отже, багато вже вмієте. Занотуйте це до стовпчика «Знаю». Можливо, в процесі роботи з текстовим процесором у вас виникли певні питання або щось не змогли зробити. Їх напишіть у другий стовпчик «Хочу дізнатися».

Знаю

Хочу дізнатись

Дізнався

Повідомлення теми і мети уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Вправа «Дослідники»

Дослідіть, які є типи текстових файлів (відкрийте текстовий процесор, оберіть команду зберегти, тип файлу). Проаналізуйте список типів файлів у спадному списку текстового процесору. Які типи вам відомі?

1. Формати текстових документів (розповідь учителя)

Вправа «Мозковий штурм»

· Чи можна прочитати ці символи? Як? (Змініть шрифт та прочитайте речення.)

2. Редагування символів та вставка символів, яких немає на клавіатурі, вставка формул, недрукованих символів (пояснення вчителя)

3. Створення та форматування списків

4. Інструменти та дії для створення та форматування колонок

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Вправа «Ланцюжок»

Учні по черзі називають дії для створення колонок, списків у текстовому документі.

Повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером. Робота в парах

Учням дають зразок документа та документ в електронному вигляді. Дослідіть, які зміни потрібно виконати, щоб документ відповідав зразку. Виконайте форматування документа відповідно до зразка.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення результатів практичної роботи.

Вправа «З-Х-Д»

Заповнення третього стовпця таблиці «Дізнався».

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

· Опанувати матеріал з теми за підручником.

· Створити кросворд у зошиті на тему «Текстовий процесор».

РЕФЛЕКСІЯ

Продовжте речення: «Сьогодні на уроці для мене цікавим було...





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити