Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТОВИХ ДАНИХ (6 год + 1 год резерв.)

Урок 14. РОЗДІЛИ, СТИЛІ, КОЛОНТИТУЛИ, СТРУКТУРА В ТЕКСТОВИХ ДОКУМЕНТАХ

Мета:

навчальна: навчити створювати розділи в текстовому документі, вставляти колонтитули, застосовувати стилі до текстових об'єктів, створювати структуру документа;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять.

Очікувані результати: учень уміє створювати розділи, використовуючи різні види розривів розділів, вставляти, редагувати та видаляти верхній і нижній колонтитул, використовувати експрес-стилі для текстових об'єктів, створювати, переглядати структуру документа.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: роздавальний матеріал для роботи в групах, файли-заготовки для практичної роботи, інструкція до практичної роботи.

Програмне забезпечення: текстовий процесор.

Основні поняття уроку: структура документа, розділ, розриви, колонтитул, стиль, експрес-стиль.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Демонстрування виконаних удома графічних зображень.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «РЕЖИМИ РОБОТИ В СЕРЕДОВИЩІ ТЕКСТОВОГО ПРОЦЕСОРА. ВЛАСТИВОСТІ СТОРІНОК»

Вправа «Крок за кроком»

Учні об’єднуються в дві команди. Одна команда називає властивість сторінки, представник іншої, крокуючи до дошки, називає етапи послідовності зміни названої властивості. Потім команди міняються ролями.

· Дослідіть, як структуровано текст у підручнику.

· Які однакові елементи ви помітили на кожній сторінці?

МОТИВАЦІЯ

Бесіда з класом

Учитель. Сьогодні ви спробуєте себе в ролі технічного редактора. Як ви вважаєте, які обов’язки в людей цієї професії?

Уявіть таку ситуацію: ви отримуєте текстовий документ, який потрібно оформити відповідно до зразка. У документі мають бути виділені окремі фрагменти, наприклад, заголовки, окремі рубрики. Як ви вважаєте, чи можна прискорити таку роботу?

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як це робити, отже, тема уроку...

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель коротко подає інформацію з кожного пункту.

1. Розділи

2. Стилі

3. Структура

Повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером

Інтерактивна вправа «Навчаючись — учу» (робота за комп'ютером)

Учні працюють у парах. Учням потрібно дослідити панель інструментів «Робота з колонтитулами, панель інструментів», «Структура та групу інструментів Стилі». Учні з’ясовують, як увімкнути панель, які інструменти є на панелі, значення деяких інструментів (за вказівкою вчителя), як закрити відповідну панель інструментів.

Кожне завдання виконують кілька груп. Потім представник однієї групи доповідає, а інші групи з таким завданням оцінюють відповідь або доповнюють.

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

— Отже, настав час випробувати себе в ролі технічного редактора.

Учні виконують оформлення текстового документа за зразком (використання стилів, додавання розділів, колонтитулів). Під час виконання практичних завдань учитель консультує учнів за потреби.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

• Отже, як можна прискорити оформлення документа засобами текстового процесора?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опанувати матеріал за підручником.

РЕФЛЕКСІЯ

Оберіть смайлик, який відображає ваш настрій.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити