Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТОВИХ ДАНИХ (6 год + 1 год резерв.)

Урок 15. ШАБЛОНИ ДОКУМЕНТІВ. АЛГОРИТМ ОПРАЦЮВАННЯ СКЛАДНОГО ТЕКСТОВОГО ДОКУМЕНТА. РОБОТА З КІЛЬКОМА ДОКУМЕНТАМИ

Мета:

навчальна: навчити створювати текстові документи на основі шаблона, складати алгоритм опрацювання складного текстового документа та працювати з кількома документами;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять.

Очікувані результати: учень уміє створювати документи на основі шаблону, складає алгоритм опрацювання текстового документа, вміє працювати з кількома документами.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: інструкція для виконання завдання 1, файл-заготовка для етапу закріплення.

Програмне забезпечення: текстовий процесор.

Основні поняття уроку: шаблон, посилання, предметний покажчик, зміст.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вправа «Ланцюжок»

Учні по черзі навивають по одному етапу послідовності дій для виконання згаданого завдання, коли відповідь повна, вчитель ставить наступне питання, і «ланцюжок» продовжується.

1. Назвіть послідовність створення колонтитулів.

2. Назвіть послідовність створення різних колонтитулів для парних і непарних сторінок.

3. Назвіть види розділів.

4. Назвіть послідовність створення розділів.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «СТВОРЕННЯ, ВІДКРИВАННЯ І ЗБЕРЕЖЕННЯ ТЕКСТОВОГО ДОКУМЕНТА. ФОРМАТУВАННЯ ГРАФІЧНИХ ОБ'ЄКТІВ»

Вправа «Фронтальне опитування»

· Як створити новий документ?

· Назвіть послідовність створення текстового документа.

· Яким інструментом скористатися для зміни кольору заливки?

· Назвіть етапи збереження текстового документа.

· Як змінити колір заливки графічних об’єктів?

· Як зберегти документ?

· Які розширення може мати текстовий документ?

МОТИВАЦІЯ

Вправа «Кошик ідей»

Вам потрібно створити 100 однотипних документів. Ваші дії. (Копіювати потім змінювати, створити трафарет.)

Ідеї учнів учитель записує у «Кошик».

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Викладення нового матеріалу вчитель супроводжує демонструванням дій роботи в програмі.

1. Шаблони документів

Повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером

Завдання учням. Дослідити послідовність створення документів:

I група — запрошення на свято,

II група — листівка з привітанням.

По завершенні роботи учні демонструють отримані результати, доповідають про послідовність дій та порівнюють послідовності.

2. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Робота з кількома документами

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Учням пропонують проаналізувати структуру та дизайн пропонованого документа.

Завдання. Скласти алгоритм опрацювання текстового документа, щоб повторити зразок.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учні порівнюють свої ідеї з «Кошика ідей», роблять висновки щодо доцільності використання шаблонів.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опанувати матеріал за підручником.

• Запропонувати проект власного шаблона текстового документа. Навести аргументи на користь його практичного значення.

РЕФЛЕКСІЯ

Продовжте речення:

«Сьогодні на уроці для мене було новим________________

___________________________________________________

___________________________________________________»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити