Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

КОДУВАННЯ ДАНИХ (3 год)

Урок 1. ОПРАЦЮВАННЯ ДАНИХ ЯК ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС. КОДУВАННЯ ТА ДЕКОДУВАННЯ ПОВІДОМЛЕНЬ

Мета:

навчальна: навчити кодувати і декодувати повідомлення за певними правилами, навчити користуватися онлайн-сервісом для генерування QR-коду;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять.

Очікувані результати: учень вміє кодувати і декодувати повідомлення за певними правилами, вміє генерувати QR-код за допомогою онлайн-сервісу.

Тип уроку: урок подання нових знань.

Обладнання та матеріали: презентація вчителя (ребуси, ілюстрації штрих-коду, QR-коду, азбука Морзе та ін. відомі способи кодування, ілюстрація опрацювання даних представниками різних професій), відео про кодування, роздавальний матеріал з текстом завдань практичної роботи.

Програмне забезпечення: онлайн-сервіс для генерування QR-коду, табличний процесор, програма для перегляду відео, програма для перегляду презентацій.

Основні поняття уроку: опрацювання даних, код, кодування повідомлення, декодування повідомлення.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання та перевірка готовності до уроку.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «СПОСІБ ПОДАННЯ ПОВІДОМЛЕНЬ»

Гра «Крок за кроком»

Учні об’єднуються в дві команди.

Одна команда називає спосіб подання повідомлень, представник другої крокує до дошки, на кожний крок називає приклад способу подання (команда може допомагати). Потім команди міняються ролями.

МОТИВАЦІЯ

Учитель оголошує, що отримав листа — показує учням зашифрованого листа. (Можна використати шифр Цезаря.)

Завдання. Перш ніж відправити листа, треба виконати процес. А його назву потрібно відгадати:

Повідомлення теми і мети уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання класу. Дано дві точки А і В. Як треба побудувати точку С, щоб точки А, В і С могли бути вершинами деякого трикутника? Учні виконують завдання в зошиті.

Учитель звертає увагу на процес опрацювання даних.

1. Опрацювання даних (розповідь учителя)

Учитель показує учням зображення трикутника на слайді презентації.

Завдання командам класу. Використовуючи знання з математики за 7 клас, дати характеристику геометричній фігурі. Одна команда виконує завдання письмово, інша — усно.

Учні демонструють відповіді.

Коментарі вчителя. Учитель звертає увагу на перетворення даних з електронних сигналів (комп’ютер) на текстові, графічні та звукові.

2. Кодування даних (розповідь учителя)

Демонстрування відео «ТОП 10 неразгаданных шифров», «Надпись Шагборо и Рукопись Войнича».

Завдання класу. Розгадати назву процесу, який необхідно виконати, щоб прочитати такий лист.

(Декодування)

3. Декодування повідомлень (розповідь учителя)

Питання до учнів. «Що потрібно знати, щоб декодувати повідомлення?» (Ключ) Учитель дає ключ — учні розшифровують повідомлення, оголошують результати.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Повторення правил БЖД під час роботи з комп’ютером.

Робота в парах

· За допомогою онлайн-сервісу згенеруйте QR-код адреси сайту школи.

· Запропонуйте, які дані можуть бути отримані в результаті опрацювання даних про успішність учнів на уроці інформатики за допомогою табличного процесора.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення результатів практичної роботи.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Знайти інформацію про способи кодування:

I група — «Чоловічки в танці»;

II група — селам.

РЕФЛЕКСІЯ

Оберіть смайлик, який відображає ваш настрій.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити