Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017
АЛГОРИТМИ РОБОТИ З ОБ'ЄКТАМИ ТА ВЕЛИЧИНАМИ (21 год)
Урок 32. ЕЛЕМЕНТ ДЛЯ ВВЕДЕННЯ ДАНИХ - ТЕКСТОВЕ ПОЛЕ
Мета:
✵ навчальна: сформувати свідомі знання про компонент текстове поле, його властивості, синтаксис запису команд перетворення типу змінної під час здійснення введення або виведення;
✵ виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;
✵ розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, моторику пальців.
Очікувані результати: учень вміє застосовувати елемент поле для введення даних, перетворювати типи даних під час уведення та виведенні значень, створювати проекти реалізації лінійних алгоритмів.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та матеріали: кросворд, роздавальний матеріал для вправи «Лови помилку», роздавальний матеріал до практичних завдань, файл заготовка для вивчення нового матеріалу.
Програмне забезпечення: середовище програмування.
Основні поняття уроку: текстове поле, назви властивостей поля, команди перетворення типу змінної.
Хід уроку
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.
ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
«Лови помилку»
Учні працюють у парах. Кожна пара отримує картку, учням потрібно знайти та виправити помилки.
Рекомендації щодо завдань
✵ Допущена помилка у визначені: стала величина — величина, значення якої НЕ змінюється.
✵ Допущена помилка в імені змінної: varx, 1x, 2x:real.
✵ Дано фрагмент коду, неправильно вказано тип змінних.
АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ЕЛЕМЕНТИ КЕРУВАННЯ КНОПКА, НАПИС»
Питання до учнів. Пригадайте компоненти, які можна розмістити на формі.
Вправа «Пінг-понг»
Учні об’єднуються в дві команди. Учитель називає об’єкт (напис або кнопка). Учні І команди називають властивість компонента, а учні ІІ команди значення цієї властивості.
Коли ІІ команда відповіла — команди міняються ролями.
МОТИВАЦІЯ
Розгадати кросворд, де ключове слово «Поле».
Бесіда
· Які асоціації викликає слово «Поле»?
· Як це слово пов’язане з нашим уроком?
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Розповідь вчителя супроводжено демонструванням роботи в програмному середовищі.
1. Компонент «поле», його властивості
Робота за комп'ютером. Повторення правил БЖД під час роботи за комп'ютером
Завдання до учнів. Дослідити властивості компонента. Знайти спільні властивості з уже відомими компонентами.
2. Використання поля для введення чисел
Учитель демонструє учням проект визначення суми двох чисел, у якому використано 2 компоненти поля для введення чисел та кнопка.
Питання до учнів
· Який елемент потрібно додати на форму? (Виведення результату)
· Оцініть форму, запропонуйте, як зробити проект зрозумілим користувачеві. (Додати пояснювальні тексти)
· Який компонент доцільно використати для створення пояснювальних текстів? (Напис)
3. Використання констант у проекті
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)
Робота за комп'ютером
Завантажити програмне середовище. Виконати практичні завдання за вказівкою вчителя. (Завдання на зміну властивостей поля в результаті виконання події, завдання на обчислення значення змінної: створити проект Калькулятор, який розраховує суму 2-х або 3-х чисел.)
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Обговорення результатів практичного завдання.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
· Матеріал за підручником.
· Запропонуйте задачу з будь-якого навчального предмета та її розв’язання в середовищі програмування.
РЕФЛЕКСІЯ
Продовжте речення: «Сьогодні на уроці я дізнався нового...»