Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

АПАРАТНО-ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМП'ЮТЕРА (5 год + 1 год резерв.)

Урок 4. АРХІТЕКТУРА КОМП'ЮТЕРА. ПРОЦЕСОР, ЙОГО ПРИЗНАЧЕННЯ. ПАМ'ЯТЬ КОМП'ЮТЕРА. ЗОВНІШНІ ТА ВНУТРІШНІ ЗАПАМ'ЯТОВУВАЛЬНІ ПРИСТРОЇ

Мета:

навчальна: вивчити пристрої комп'ютера та їх призначення;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні, вміння працювати в команді, вміння до самонавчання;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять.

Очікувані результати: учень знає призначення складових комп'ютера, пояснює відмінність між оперативним і постійним запам'ятовувальними пристроями, відмінність між зовнішніми та внутрішніми запам'ятовувальними пристроями, описує типову архітектуру персонального комп'ютера, основні характеристики запам'ятовувальних пристроїв, функціональне призначення, основні складові частини та основні характеристики процесорів.

Тип уроку: урок подання нових знань.

Обладнання та матеріали: презентація вчителя (зображення пристроїв комп'ютера), картки для гри «Знайди пару», наочність «Пристрої комп'ютера та запам'ятовувальні пристрої», музичне супроводження для фізкультхвилинки.

Програмне забезпечення: онлайн-сервіс для створення ментальних карт.

Основні поняття уроку: архітектура комп'ютера, пристрій керування, кеш-пам'ять, тактова частота, ядро, розрядність, оперативна пам'ять, постійна пам'ять, материнська плата, НЖМД, флеш-пам'ять.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

• Привітання класу.

• Перевірка готовності до уроку.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «СКЛАДОВІ КОМП'ЮТЕРА ТА ЇХ ПРИЗНАЧЕННЯ», ЩО ВИВЧАЛИ В 5 КЛАСІ

Вправа «Снігова куля»

Учні називають складові комп’ютера по черзі. Спочатку учень повторює складові, які назвав попередній учень, а потім додає свій варіант.

МОТИВАЦІЯ

Вправа «Хибна альтернатива»

Поясніть, від чого залежить швидкість опрацювання даних комп’ютером: від типу монітора, діагоналі монітора, кольору клавіатури...

Учні намагаються дати правильну відповідь, разом з учителем з’ясовують, що серед запропонованих варіантів немає правильного.

Повідомлення теми уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя супроводжено презентацією.

1. Архітектура комп'ютера

Під час розповіді вчитель записує на дошці назви пристроїв. Учням потрібно з’єднати стрілками пристрої складові в такий спосіб, щоб указати їх взаємодію для реалізації інформаційних процесів. Потім учні занотовують отриману схему.

2. Процесор

Запитання учням. Який пристрій називають «мозком» комп’ютера?

3. Пам'ять комп'ютера

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Повторення правил БЖД під час роботи за комп'ютером

Метод «Інтелект-карти»

Після пояснення учні отримують завдання: створіть інтелект-карту на тему «Пам’ять комп’ютера». Інтелект-карту створюють, використовуючи онлайн- сервіс.

Вправа «Знайди пару»

Учні об’єднуються в дві групи. Одна група отримує картки з назвою пристроїв комп’ютера, а інша — з короткою характеристикою цих пристроїв. Кожен учень повинен знайти собі пару, тобто відповідність між назвою пристрою складової та його її характеристикою. Коли всі пари сформовані, учні озвучують отримані результати.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Мікрофон»

Учні по черзі продовжують речення: «Сьогодні на уроці я дізнався...»

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Вивчити параграф за підручником.

• Дізнайтесь, використовуючи додаткові джерела інформації, про сучасні процесори та перспективи їх розвитку.

РЕФЛЕКСІЯ

Одним словом охарактеризуйте урок.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити