Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

АЛГОРИТМИ РОБОТИ З ОБ'ЄКТАМИ ТА ВЕЛИЧИНАМИ (21 год)

Урок 50. ПРАКТИЧНА РОБОТА 13. СКЛАДАННЯ ТА ВИКОНАННЯ АЛГОРИТМІВ З ГРАФІЧНИМ ВІДОБРАЖЕННЯМ ДАНИХ

Мета:

навчальна: удосконалити вміння складати та виконувати алгоритми з графічним відображенням даних;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати пам'ять, просторову уяву, уміння планувати свою діяльність, аналізувати, робити висновки.

Очікувані результати: учень уміє самостійно створювати графічні примітиви на формі за їх координатами на координатній площині, графічні зображення, використовуючи компонент фігура, відображати зображення, що містяться в зовнішніх файлах.

Тип уроку: урок застосування вмінь і навичок.

Обладнання та матеріали: роздавальний матеріал для вправи «Ігрова мета», завдання до практичної роботи.

Програмне забезпечення: середовище програмування.

Основні поняття уроку: графічний примітив, назви властивостей компонента область зображення, назви властивостей компонента фігура, команди для створення графічних примітивів відповідною мовою програмування, властивості зміни контура та внутрішньої області фігури, координатна площина.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Демонстрування учнями проекту, виконаного вдома, оцінювання робіт учнів.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ВІДОБРАЖЕННЯ ГРАФІЧНИХ ОБ'ЄКТІВ ЗАСОБАМИ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ»

Вправа «Ігрова мета»

Учні об’єднуються в дві команди та виконують завдання двох етапів. Перемагає команда, яка швидше впорається із завданням.

I етап. Установити відповідність. Учні отримують два типи карток: одні — з назвами команд для створення графічних примітивів на координатній площині, а інші — з поясненнями цих команд.

II етап. Дано зображення, створене з графічних примітивів з використанням компонента фігура. Указати, які властивості змінені в кожному графічному елементі.

«Згоден — не згоден»

(повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером)

Учитель називає правила поведінки під час роботи з комп’ютером, допускаючи помилки. Якщо учні погоджуються — плескають 1 раз, якщо ні — руки складають навхрест.

ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Учні самостійно виконують завдання за підручником. Під час виконання практичної роботи вчитель консультує учнів за потреби.

Практичні завдання передбачають створення проекту в програмному середовищі, у якому на формі розміщені графічні об’єкти. Доцільно, щоб практичні завдання мали різнорівневий характер.

Так, для завдання середнього рівня передбачають створення графічних примітивів обома способами без зміни властивостей фігур та розміщення зображень на формі із зовнішніх файлів.

Завдання достатнього рівня містять завдання попереднього рівня та додається зміна властивостей контура та внутрішньої області.

Завдання високого рівня передбачають створення проекту, у якому зміна графічних зображень відбувається в результаті події для будь-якого компонента.

Учитель оголошує результати наприкінці практичної роботи.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення труднощів, які виникли в процесі виконання практичних завдань.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати матеріал за підручником.

• Створити проект «Калькулятор», у якому під час уведення двох дійсних чисел можна визначити їх суму, різницю, добуток або частку, обравши один з чотирьох перемикачів (кожен позначає арифметичну дію).

РЕФЛЕКСІЯ

Оберіть колір.

• «Зелений» — сьогодні на уроці нічого не спричиняло труднощів.

• «Жовтий» — сьогодні на уроці деякі завдання спричиняли труднощі.

• «Рожевий» — сьогодні на уроці більшість завдань спричиняли труднощі.

• «Червоний» — сьогодні на уроці всі завдання спричиняли труднощі.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити