Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

ТЕХНОЛОГІЇ ОПРАЦЮВАННЯ ЧИСЛОВИХ ДАНИХ У СЕРЕДОВИЩІ ТАБЛИЧНОГО ПРОЦЕСОРА (12 год)

Урок 52. УСТАНОВЛЕННЯ ПАРАМЕТРІВ СТОРІНКИ. ДРУКУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ТАБЛИЦІ

Мета:

навчальна: сформувати свідомі знання про властивості аркуша електронної таблиці, навчити налаштовувати параметри аркуша та друкувати їх;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні, інформаційну культуру;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять.

Очікувані результати: учень уміє змінювати розмір аркуша, орієнтацію, розмір полів, створювати колонтитули, виконувати попередній перегляд документа, друкувати електронну таблицю.

Тип уроку: урок здобуття нових знань.

Обладнання та матеріали: файл-заготовка для етапу закріплення, інструкція для етапу закріплення.

Програмне забезпечення: текстовий процесор, табличний процесор.

Основні поняття уроку: параметри сторінки, колонтитули, поля, орієнтація, інтерфейс.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ІНТЕРФЕЙС ТАБЛИЧНОГО ПРОЦЕСОРА», «КОЛОНТИТУЛИ В ТЕКСТОВИХ ДОКУМЕНТАХ»

Учитель демонструє на екрані зображення інтерфейсу текстового процесора та табличного. Учні об’єднуються у дві групи.

Завдання учням. І група — дослідити спільні елементи інтерфейсу, II — відмінності. Назвати їх.

Вправа «Мозковий штурм»

Розгадати ребус:

(Колонтитул)

Перемагає команда, яка перша відповість.

Робота за комп'ютером

Завдання учням. Дослідити сторінки підручника. Чи є на них колонтитули?

Учитель демонструє учням сторінку текстового документа. Яка команда швидше назве властивості сторінки текстового документа. (Зразок містить колонтитули, поля — за вибором учителя, альбомна орієнтація...)

Завдання учням. І команда — назвати послідовність дій для друку документа, ІІ команда — послідовність дій для зміни орієнтації сторінки.

МОТИВАЦІЯ

Вправа «До та Після»

Питання до учнів. Як ви вважаєте, чи відрізняється налаштування сторінки в текстовому від налаштування в табличному процесорі?

Свою відповідь учні занотовують до стовпця «До».

До

Після

Повідомлення теми і мети уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Відкриття діалогового вікна Параметри сторінки.

Друкування електронної таблиці

Повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером

Інтерактивна вправа «Навчаючись — учу» (робота за комп'ютером)

Учні працюють у парах. Учням потрібно дослідити діалогове вікно Параметри сторінки. Кожна пара досліджує різні вкладки. Кожне завдання виконують по кілька пар. Пари досліджують вкладки Сторінка, Поля, Колонтитули, Аркуш. Учні з’ясовують призначення інструментів на вкладках. Потім представник однієї групи доповідає, а інші групи з таким завданням оцінюють відповідь або доповнюють.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Робота в парах за комп'ютером

Відкрити файл-заготовку (таблиця містить не менше 40 рядків та 20 стовпців). Виконати форматування таблиці (відобразити межі, додати колір заливки, змінити розмір та накреслення шрифту).

Учні працюють за інструкцією вчителя. (Змінити орієнтацію аркуша, розмір аркуша для друку, встановити поля створити колонтитул, виділяють область друку, встановити порядок друку. Виконують попередній перегляд. За можливості друкують електронну таблицю.)

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Заповнення ІІ стовпця таблиці на дошці «ПІСЛЯ». Учні роблять висновки, порівнюючи зміст двох стовпців.

До

Після

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати матеріал за підручником.

• Використовуючи доступні джерела інформації, дослідити, у яких сферах діяльності доцільно використовувати електронні таблиці.

РЕФЛЕКСІЯ

Оберіть смайлик, який відображає ваш настрій.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити