Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

ТЕХНОЛОГІЇ ОПРАЦЮВАННЯ ЧИСЛОВИХ ДАНИХ У СЕРЕДОВИЩІ ТАБЛИЧНОГО ПРОЦЕСОРА (12 год)

Урок 53. АБСОЛЮТНІ, ВІДНОСНІ Й МІШАНІ ПОСИЛАННЯ НА КОМІРКИ ТА ДІАПАЗОНИ КОМІРОК

Мета:

навчальна: сформувати свідомі знання про абсолютні, відносні і мішані посилання на комірки та діапазони комірок;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні, інформаційну культуру;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, інформаційну культуру.

Очікувані результати: учень вміє записувати абсолютні, відносні та мішані посилання в комірках і діапазони комірок, використовувати автозаповнення клітинок для прискорення введення даних.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: презентація вчителя, файли-заготовки для практичних завдань, приклади форматування таблиць.

Програмне забезпечення: програма для перегляду презентацій, браузер, табличний процесор.

Основні поняття уроку: абсолютні, відносні і мішані посилання, діапазони комірок.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вправа «Ланцюжок»

Учні об’єднуються у дві групи.

Завдання учням

І група — назвати послідовність дій для завантаження табличного процесора, ІІ група — послідовність для збереження файлу табличного процесора.

І група — послідовність дії друкування електронної таблиці, ІІ група — послідовність зміни розміру полів.

І група — послідовність дій створення колонтитулів, ІІ група — послідовність зміни орієнтації аркуша.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ВИКОНАННЯ ОБЧИСЛЕНЬ У ТАБЛИЧНОМУ ПРОЦЕСОРІ»

Повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером

Фронтальна робота за комп'ютером

Учитель демонструє дії на екрані.

Відкрити файл-заготовку (у файлі міститься таблиця з назвою «Товарний чек» на 30 товарів. Таблиця не відформатована).

Номер з/п

Назва товару

Кількість

Ціна

Сума

1

Зошит у клітинку

12

4,5

...

...

...

До сплати

Завдання. Виконати форматування таблиці відповідно до зразка (змінити формат клітинок стовпців «Ціна», «Сума»), заповнити комірки зі знаками питання (стовпчик «Номер з/п» — автозаповнення, «Сума», «До сплати» — формули).

Вправа «До та Після»

Після виконання практичних дій учні відповідають на питання, які автоматизовані дії в табличному процесорі вони можуть виконувати. Занотовують відповідь у стовпчик «До».

До

Після

МОТИВАЦІЯ

Доповідь учнів з теми: «Сфери людської діяльності, у яких використовують електронні таблиці». (Домашнє завдання)

Повідомлення теми і мети уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя супроводжено презентацією.

1. Відносні та абсолютні посилання. Ім'я клітинки

Завдання учням. Додати до таблиці «Товарний чек» клітинку «Курс валюти» та перевести стовпчик «Сума» в іншу валюту. (Курс обраної валюти дізнатися за допомогою інтернет-джерел.)

2. Мішані посилання

Питання до учнів. Чи можна в таблиці «Товарний чек» застосувати мішані посилання для переведення курсу валют? Які саме?

3. Діапазон комірок

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Практичне завдання спрямоване на застосування посилань різного типу.

• Створити таблицю множення (таблиця Піфагора).

• Виконати форматування таблиці.

Додаткове завдання. Створити таблицю квадратів чисел.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення результатів практичної роботи.

Вправа «До та Після»

Учитель пропонує повернутися до питання, які автоматизовані дії в табличному процесорі можна виконувати, та заповнити стовпець Після.

Заповнення стовпця «Після».

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати матеріал за підручником.

• Створіть таблицю з розкладом дзвінків у школі для 7 уроків. Відомо, що тривалість уроку — 45 хв, перший урок розпочинається о 8 годині, перерва після І, IV, V, VI уроків — 10 хв, а після ІІ та ІІІ уроків — 15 хвилин.

РЕФЛЕКСІЯ

Оберіть смайлик, який відображає ваш настрій.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити