Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

ТЕХНОЛОГІЇ ОПРАЦЮВАННЯ ЧИСЛОВИХ ДАНИХ У СЕРЕДОВИЩІ ТАБЛИЧНОГО ПРОЦЕСОРА (12 год)

Урок 56. ПРИЗНАЧЕННЯ Й ВИКОРИСТАННЯ СТАТИСТИЧНИХ ФУНКЦІЙ ТАБЛИЧНОГО ПРОЦЕСОРА

Мета:

навчальна: сформувати знання про призначення статистичних функцій табличного процесора, навчити застосовувати статистичні функції для опрацювання даних;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість, інформаційну культуру;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять.

Очікувані результати: учень уміє застосовувати статистичні функції для опрацювання даних.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: роздавальний матеріал для вправи «Знайди пару», файли- заготовки для етапу актуалізації, файли-заготовки для етапу закріплення.

Програмне забезпечення: табличний процесор.

Основні поняття уроку: статистичні функції, назви статистичних функцій.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вправа «Знайди пару»

Частина учнів отримують картки з назвою математичної функції, а інша частина учнів — картки зі значенням функцій.

Завдання. Установити відповідність між назвою функції та її значенням.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ВИКОРИСТАННЯ ВБУДОВАНИХ ФУНКЦІЙ»

Робота за комп'ютером. Повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером

Відкрити файл-заготовку «Успішність учнів 8 класу.xlsx».

Визначити середній бал кожного учня та середній бал з кожного предмета, найнижчий та найвищий бал з предметів.

МОТИВАЦІЯ

Вправа «Кошик знань»

Учні називають відомі їм статистичні функції та формують на дошці «кошик знань».

Повідомлення теми і мети уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Викладення нового матеріалу вчитель супроводжує демонструванням роботи в табличному процесорі.

Вікно Вставлення функції, категорія Статистичні (розповідь учителя)

Учні заповнюють таблицю в зошиті:

Функція

Результат

Робота за комп'ютером

Завдання учням. Дослідити значення функцій, названих учителем. (=СЧЁТ() або =COUNT(), = COUNTIF() або СЧЕТЕСЛИ(), =СЧИТАТЬПУСТОТЫ() або COUNTBLANK() та ін.). Записати в таблицю.

Після виконаного завдання учні зачитують результати.

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Завдання 1. Відкрити файл-заготовку Робочий графік.хlsх, який містить таблицю «Робочий графік». Розрахувати за допомогою формул:

• Кількість співробітників за зміну (=СЧЁТ(В4:В11)).

• Усього змін (=СЧЁТ(В4:14).

• Усього годин.

• Усього нараховано.

Завдання 2. Відкрити файл-заготовку Облік відвідувань.хlsх, який містить таблицю «Облік відвідувань». Розрахувати за допомогою формул:

• Кількість присутніх (=СЧИТАТЬПУСТОТЫ(B4:B11)),

• Кількість пропущених днів (=СЧЁТЕСЛИ(B4:J4;”н”)).

Завдання 3. Визначити кількість дільників заданого користувачем числа, яке не перевищує 50. Користувач може вводити число в певну клітинку, а результат повинен автоматично відображатись в іншій клітинці.

В клітинку B1 ввести формулу: =ОСТАТ($F$1;A1). В клітинку B51 ввести формулу: =СЧЁТЕСЛИ(B1:B50;0). В клітинку F2 ввести формулу: =B51

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Вправа «Кошик знань»

Учні доповнюють список статистичних функцій.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• Опрацювати конспект.

• Дослідити призначення функції СЧЁТЗ() або COUNTA().

РЕФЛЕКСІЯ

Оберіть смайлик, який відображає ваш настрій.





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити