Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

АПАРАТНО-ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМП'ЮТЕРА (5 год + 1 год резерв.)

Урок 6. ІСТОРІЯ ЗАСОБІВ ОПРАЦЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ОБ'ЄКТІВ. ВИДИ СУЧАСНИХ КОМП'ЮТЕРІВ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ. ПРАКТИЧНА РОБОТА 2. КОНФІГУРАЦІЯ КОМП'ЮТЕРА ПІД ПОТРЕБУ

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з історією виникнення засобів опрацювання інформаційних об'єктів, видами сучасних комп'ютерів, навчити конфігурувати комп'ютер під потребу;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять;

Очікувані результати: учень знає етапи розвитку засобів реалізації інформаційних процесів, назви обчислювальних пристроїв.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: картки з текстом ситуаційної задачі, картки з назвами та зображеннями засобів реалізації інформаційних процесів для гри «Ланцюжок», презентація вчителя.

Програмне забезпечення: браузер.

Основні поняття уроку: «Персти», «п'ясть», абак, суаньпань, соробан, рахівниця, персональний комп'ютер, арифмометр, аналітична машина, табулятор, Mark-1, ENIAC, ЕОМ.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вправа «Ситуаційна задача»

Учні об’єднуються в групи по 3-4 особи. Кожній групі пропонують ситуаційну задачу.

Ситуаційна задача 1. Вам потрібно роздрукувати кольорових фото. Який пристрій ви оберете? Обґрунтуйте свій вибір.

Ситуаційна задача 2. Вам потрібно порекомендувати один монітор для учня, а інший ігровий. Які характеристики будуть у цих пристроїв? Обґрунтуйте свій вибір.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вправа «Крок за кроком»

Назвіть приклади застосування комп’ютерів у різних галузях людської діяльності.

Учні називають приклад і роблять крок до дошки.

Можна обрати по одному учню з кожного ряду та влаштувати змагання між рядами. Виграє той ряд, чий учасник перший опиниться біля дошки.

МОТИВАЦІЯ

Вправа «Мозковий штурм»

· Що спільного в ряді об’єктів?

«Персти», «п’ясть», абак, суаньпань, соробан, рахівниця ... персональний комп’ютер.

— На уроці ми це з’ясуємо, отже, тема уроку...

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Історія засобів опрацювання інформаційних об'єктів (розповідь учителя)

Вправа «Ланцюжок»

I група — розташувати назви засобів реалізації інформаційних процесів у хронологічному порядку.

II група — розташувати зображення засобів реалізації інформаційних процесів у хронологічному порядку.

2. Види сучасних комп'ютерів та їх застосування (розповідь учителя)

«Карта знань»

Створити карту знань на тему «Види сучасних комп’ютерів та їх застосування».

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Практична робота 2. Конфігурація комп'ютера під потребу

Вправа «Згоден — не згоден»

(повторення правил БЖД під час роботи з комп'ютером)

Учитель називає правила поведінки під час роботи з комп’ютером, допускаючи помилки. Якщо учні погоджуються — плескають 1 раз, якщо ні — руки складають навхрест.

ВИКОНАННЯ ПРАКТИЧНОЇ РОБОТИ

Учні самостійно виконують завдання за підручником. Під час виконання практичної роботи вчитель консультує учнів за потреби.

Учитель оголошує результати наприкінці практичної роботи.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення труднощів, які виникли в процесі виконання практичних завдань.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

• За підручником.

• Міні-твір «Комп’ютер майбутнього. Який він?»

РЕФЛЕКСІЯ

• «Сьогодні на уроці для мене було легко_______________

___________________________________________________

________________________________________________ »

• «Сьогодні на уроці для мене було складно_____________

___________________________________________________

___________________________________________________»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити