Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

АПАРАТНО-ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМП'ЮТЕРА (5 год + 1 год резерв.)

Урок 7. КЛАСИФІКАЦІЯ ТА ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Мета:

навчальна: вивчити програмне забезпечення різних типів, його призначення та види ліцензій, навчитися форматувати зовнішні носії даних;

виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять.

Очікувані результати: вміє характеризувати види програмного забезпечення, знає види ліцензій, розуміє сутність процесу форматування носіїв даних та вміє форматувати зовнішні носії, вміє інсталювати та деінсталювати програмне забезпечення (ПЗ).

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: роздавальний матеріал для гри «Брейн-ринг», змінний накопичувач.

Програмне забезпечення: інтернет-браузер, програма для інсталяції, файли для дослідження їх розмірів.

Основні поняття уроку: програмне забезпечення (ПЗ), операційна система (ОС), утиліта, системне ПЗ, службове ПЗ, ліцензія, інсталяція, деінсталяція, дистрибутив, форматування, кластер.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учні зачитують міні-твори.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ «ПОНЯТТЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ»

Вправа «Брейн-ринг»

Учні об’єднуються в 2 групи та отримують картки з термінами: програма, головне меню, операційна система, інтерфейс операційної системи, Windows7. Учням потрібно сформулювати питання до терміну і поставити його іншій команді.

МОТИВАЦІЯ

Вправа «ДО та ПІСЛЯ»

· Чи може комп’ютер працювати без програмного забезпечення?

· Чи може комп’ютер опрацьовувати дані без програмного забезпечення?

· Які програми потрібні для роботи комп’ютера?

Учні відповідають, а вчитель занотовує відповіді на дошці, щоб у кінці уроку порівняти відповіді.

Повідомлення теми уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Класифікація та загальна характеристика програмного забезпечення. Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи (розповідь учителя)

Вправа «Інтелект-карта»

Учні в зошиті складають інтелект-карту на тему «Типи ліцензій».

2. Класифікація та основні функції операційних систем

Завдання. Дослідіть, які ОС для мобільних пристроїв, а які — для стаціонарних. (Пошуково-дослідницька робота за комп’ютером з ресурсами в мережі інтернет)

3. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення

Завдання. Встановіть програму (за вказівкою вчителя) та деінсталюйте її.

4. Проблеми сумісності програмного забезпечення

Проблемне питання до учнів. «Як ви вважаєте, чому існують проблеми сумісності програмного забезпечення?»

5. Службове ПО

Практичне завдання. Відформатуйте змінний накопичувач за вказівкою вчителя.

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

· Побудувати Інтелект-карту «класифікації видів ПЗ».

· Дослідити відмінності в реальних розмірах файлів та розмірах, які вони займають на носієві даних, указаних учителем. Відповідь оформити в таблиці.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учні відповідають на ті самі питання, що і на початку уроку, порівнюють з відповідями.

· Чи може комп’ютер працювати без програмного забезпечення?

· Чи може комп’ютер опрацьовувати дані без програмного забезпечення?

· Які програми потрібні для роботи комп’ютера?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

· Опрацювати тему за підручником.

· Скласти кросворд на тему «Види програмного забезпечення» (за допомогою онлайн-сервісів).

РЕФЛЕКСІЯ

Продовжте речення:

«Сьогодні на уроці для мене цікавим було_______________

___________________________________________________

___________________________________________________»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити