Конспекти усіх уроків - Інформатика 8 клас - 2017

АПАРАТНО-ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМП'ЮТЕРА (5 год + 1 год резерв.)

Урок 8. АРХІВУВАННЯ ДАНИХ. СТИСНЕННЯ ДАНИХ, ВИДИ СТИСНЕННЯ ДАНИХ. АРХІВАТОРИ. ТИПИ АРХІВІВ. ОПЕРАЦІЇ НАД АРХІВАМИ

Мета:

навчальна: навчитися використовувати програми-архіватори, навчитися виконувати стиснення файлів, створювати архіви різних типів;

• виховна: виховувати дисциплінованість, наполегливість у навчанні;

розвивальна: розвивати логічне мислення, пам'ять, критичне мислення.

Очікувані результати: учень вміє за допомогою інструкцій створювати архів і виконувати основні операції над архівами, вміє виконувати стискання даних у різних режимах стиснення.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та матеріали: інструкція вчителя для виконання практичних завдань, файли-заготовки для практичних завдань.

Програмне забезпечення: програма-архіватор.

Основні поняття уроку: стиснення даних, втрата даних, архів, резервна копія, SFX-архів.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів та перевірка готовності до уроку.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Учні обмінюються кросвордами з домашнього завдання, розгадують та оцінюють роботу однокласника.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ З ТЕМИ

Вправа «Продовжити речення»

· Системне програмне забезпечення призначене для керування роботою...

· Використання комп’ютерних програм можливе лиши за умови дотримання Закону України «...»

· Різні версії ОС Linux поширюються за ліцензією...

· Для інсталяції ОС необхідно мати...

МОТИВАЦІЯ

Вправа «Ситуаційна задача»

· Вам потрібно перенести стос папок, але вони заважкі для вас. Як ви вчините?

· Вам потрібно надіслати електронного листа, але його розмір перевищує допустимий. Який можливий вихід з цієї ситуації?

Учні пропонують варіанти дій.

Повідомлення теми уроку

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Стиснення даних (розповідь учителя з елементами бесіди)

Питання до учнів. Чи гарантують сучасні носії даних стовідсоткову гарантію збереження даних? (Ні) Наведіть приклади галузі, де втрата даних може призвести до серйозних негативних наслідків. Який вихід?

2. Архівування даних

· Архіватори.

· Операції над архівами.

«Навчаємось за комп'ютером»

· Повторення правил БЖД під час роботи з комп’ютером.

· Учні виконують дії під диктовку вчителя (створення архіву, перегляд зміни файлів в архіві, видобування з архіву...)

ЗАКРІПЛЕННЯ (ПРАКТИЧНІ ЗАВДАННЯ)

Виконання операцій з архівами самостійно, використовуючи інструкцію вчителя.

Приклади практичних завдань

· В робочій папці міститься архів. Визначити формат архіву, розмір, кількість об’єктів в архіві.

· Додати до існуючого архіву файл, вказаний вчителем.

· Створити архів, що саморозгортається, з ім’ям Grafica, зберегти в робочій папці, помістити до архіву об’єкти вказані вчителем (графічні файли) і розбити його на томи, розмір кожного з яких не більше 100 М байт.

· Створити архіви з назвами: Documents, Grafica, Music, тип архіву - 7z. До архіву Documents додати текстові файли, вказані вчителем, до архіву Grafica додати графічні файли, а до архіву з назвою Music додати звукові файли. Визначити коефіцієнт стиснення кожного архіву, порівняти їх. Зробити висновок щодо ступеня стиснення файлів різного типу.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення труднощів, які виникли в процесі виконання практичних завдань.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

· Опрацювати матеріал за підручником.

· Дослідити ступінь стиснення файлу з розширенням bmp в разі різних режимів стиснення архіватора WinRar у форматі 7z.

РЕФЛЕКСІЯ

Продовжте речення: «Сьогодні на уроці я дізнався________

___________________________________________________

___________________________________________________»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити