Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З ІНФОРМАТИКИ 9 КЛАС
(66 годин + 4 години резервного часу)
№ уроку |
Дата |
К-ть годин |
Тема |
Державні вимоги |
І семестр |
||||
2+1 |
Тема 1. Інформаційні технології в суспільстві |
Учень пояснює зміст понять: ✵ інформаційна система; ✵ інформаційні технології; ✵ апаратне та програмне забезпечення інформаційної системи; ✵ інформаційна культура, інформаційна грамотність, ІКТ-компетентності; описує: ✵ різновиди інформаційних технологій; ✵ різновиди інформаційних систем; ✵ структуру інформаційної системи; ✵ етичні і правові норми під час створення і використання інформаційних ресурсів; ✵ інформаційні технології та їх призначення; ✵ інформаційні технології і системи в освіті; наводить приклади: ✵ освітніх інформаційних ресурси ресурсів і систем; класифікує: ✵ інформаційні системи; ✵ інформаційні технології |
||
1 |
1 |
Урок № 1. Інформатика. Інформаційні технології |
||
2 |
1 |
Урок № 2. Інформаційні системи, їхні види. Апаратне та програмне забезпечення інформаційних систем. Поняття інформаційного суспільства |
||
3 |
1 |
Урок № 3. Поняття інформаційного суспільства. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і право під час створення та використання інформаційних ресурсів. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну грамотність, ІК-компетентність |
||
4 |
Тема 2. Мережеві технології |
Учень пояснює зміст понять: ✵ URL-адреса; ✵ ІР-адреса; ✵ доменне ім’я; ✵ протокол передавання даних; пояснює: ✵ призначення Інтернету; ✵ правила адресації ресурсів в Інтернеті; ✵ призначення основних протоколів Інтернету; ✵ види каналів зв’язку; ✵ функції інтернет-провайдера; ✵ призначення і види мережевих пристроїв; ✵ призначення геосервісів; наводить приклади: ✵ ІР-адрес, URL-адрес і доменних імен; ✵ мережевих протоколів; ✵ мережевих пристроїв; описує: ✵ способи під’єднання до Інтернету; ✵ алгоритм розширеного пошуку відомостей в Інтернеті; уміє: ✵ обирати стратегію пошуку інформаційних матеріалів в Інтернеті; ✵ здійснювати розширений пошук інформаційних матеріалів (повідомлень) в Інтернеті |
||
4 |
1 |
Урок № 4. Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення мереж. Адресація в мережах. Мережеві протоколи |
||
5 |
1 |
Урок № 5. Призначення й структура Інтернету. Передавання даних у мережі Інтернет. Поняття про протоколи передавання даних. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного імені та URL-адреси Адміністрування доменних імен Інтернету. Канали зв’язку, їх види. Мережеві пристрої. Способи під’єднання до Інтернету, функції провайдера |
||
6 |
1 |
Урок № 6. Сучасні сервіси Інтернету(інтерактивне спілкування, форуми, конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси. Спеціальні інструменти пошуку(добірки посилань, пошукові каталоги, експертні системи). Розширений пошук |
||
7 |
1 |
Урок № 7. Інформаційні технології в суспільстві. Мережеві технології |
||
6 |
Тема 3. Комп’ютерні презентації |
Учень знає: ✵ вимоги до презентації; пояснює зміст понять: ✵ макет слайда; ✵ дизайн слайда та презентації; ✵ структура презентації; пояснює: ✵ вибір стильового оформлення слайдів презентації; ✵ призначення елементів управління в презентаціях; описує: ✵ спосіб застосування ефектів анімації до процесу змінення слайдів та об’єктів на слайдах; ✵ способи показу презентацій; вміє: ✵ проектувати і розробляти структуру презентації; ✵ добирати стильове оформлення презентації та дизайн слайдів; ✵ додавати до слайдів схеми/діаграми; ✵ додавати до слайдів відеокліпи, звукові ефекти, мовний супровід; ✵ додавати до об’єктів на слайдах анімаційні ефекти; ✵ налаштовувати анімаційні ефекти змінення слайдів; ✵ використовувати гіперпосилання і елементи управління в процесі створення і демонстрування презентації; ✵ вбудовувати об’єкти; ✵ підготовлювати до друку і друкувати слайди презентації; ✵ оцінювати презентацію за заданими критеріями |
||
8 |
1 |
Урок № 8. Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації. Елементи дизайну презентацій. Макети слайдів. Стильове оформлення слайдів презентації |
||
9 |
1 |
Урок № 9. Використання діаграм у презентаціях. Гіперпосилання й елементи управління в презентаціях. Практична робота 2. Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи керування презентаціями |
||
10 |
1 |
Урок № 10. Додавання відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації |
||
11 |
1 |
Урок № 11. Елементи анімації. Управління показом презентації. Друк презентації |
||
12 |
1 |
Урок № 12. Практична робота 3. «Розробка презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним супроводом» |
||
13 |
1 |
Урок № 13. Урок узагальнення та систематизації за темою «Комп’ютерні презентації» |
||
4 |
Тема 4. Основи інформаційної безпеки |
Учень має уявлення: ✵ про захищені сайти; пояснює: ✵ необхідність захисту даних; ✵ поняття та загальні принципи дії шкідливої програми; описує: ✵ етичні і правові основи захисту даних та інформаційних ресурсів; ✵ загрози, що виникають в процесі використання Інтернету; ✵ особливості завантажувальних і файлових вірусів, макровірусів, мережевих вірусів, вірусів-хробаків і троянських програм; ✵ призначення антивірусних програм-сканерів, моніторів, ревізорів, блокувальників; ✵ правила профілактики зараження комп’ютера шкідливими програмами; класифікує: ✵ загрози безпеці даних; уміє: ✵ сканувати й лікувати папки й диски; ✵ налаштовувати параметри періодичної антивірусної перевірки й автоматичного оновлення антивірусних баз; ✵ використовувати засоби браузера для захисту даних; ✵ захищати від спаму; ✵ здійснювати резервне копіювання та відновлення даних; ✵ безпечно видаляти дані |
||
14 |
1 |
Урок № 14. Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних |
||
15 |
1 |
Урок № 15. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними |
||
16 |
1 |
Урок № 16. Загрози, що виникають під час роботи в Інтернеті, Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Практична робота 4. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера |
||
17 |
1 |
Урок № 17. Захист від спаму. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних |
||
6 |
Тема 5. Комп’ютерне моделювання |
Учень пояснює зміст понять: ✵ комп’ютерна модель; ✵ комп’ютерний експеримент; пояснює: ✵ поняття карти знань; описує: ✵ види комп’ютерних моделей; ✵ основні етапи комп’ютерного моделювання; уміє: ✵ конкретизувати й уточнювати задачі моделювання; ✵ встановлювати та описувати взаємозалежності між параметрами моделі; ✵ добирати або розробляти метод одержання потрібних результатів; ✵ за вибраним методом складати детальний план розв’язування задачі, розробляти алгоритм одержання результатів; ✵ добирати засоби реалізації моделі на комп’ютері; ✵ створювати моделі в різних програмних середовищах; ✵ будувати карти знань в редакторі карт знань ✵ проводити комп’ютерний експеримент на базі створеної моделі |
||
18 |
1 |
Урок № 18. Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі. Поняття комп’ютерного експерименту |
||
19 |
1 |
Урок № 19. Основні етапи комп’ютерного моделювання: постановка задачі та її аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі, проведення комп’ютерного експерименту |
||
20-21 |
2 |
Уроки № 20-21. Створення й опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах |
||
22 |
1 |
Урок № 22. Карти знань. Редактори карт знань |
||
23 |
1 |
Урок № 23. Практична робота 5. Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей на прикладах задач з різних предметних галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в одному з вивчених програмних середовищ |
||
10 |
Тема 6. Табличні величини та алгоритми їх опрацювання |
Учень пояснює зміст понять: ✵ таблична величина; ✵ елемент табличної величини; пояснює: ✵ методи знаходження сум і кількостей значень елементів табличної величини, що задовольняють заданими умовам; ✵ методи пошуку елементів табличної величини, що задовольняють заданим умовам; описує: ✵ властивості табличної величини та її елементів; уміє: ✵ складати алгоритми опрацювання табличних величин; ✵ складати, редагувати, налагоджувати та виконувати програми опрацювання табличних величин у навчальному середовищі програмування; ✵ аналізувати результати виконання програм опрацювання табличних величин ✵ за допомогою графічних примітивів відображати табличні величини |
||
24 |
1 |
Урок № 24. Табличні величини. Елемент керування «багаторядкове текстове поле». Уведення та виведення табличних величин |
||
25-26 |
2 |
Уроки № 25-26. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; знаходження суми або кількості значень елементів, що задовольняють задані умови; пошук елемента з найбільшим, найменшим значенням, пошук заданого елемента |
||
27 |
1 |
Урок № 27. Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами в навчальному середовищі програмування |
||
28-29 |
2 |
Уроки № 28-29. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми або кількості значень елементів, що задовольняють задані умови; пошук елемента з найбільшим, найменшим значенням, пошук заданого елемента |
||
30 |
1 |
Урок № 30. Практична робота 7. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування |
||
31-32 |
2 |
Уроки № 31-32. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів |
||
33 |
1 |
Урок № 33. Урок узагальнення та систематизації за темою «Табличні величини та алгоритми їх опрацювання» |
||
II семестр |
||||
5 |
Тема 7. Комп’ютерні публікації |
Учень пояснює зміст понять: ✵ комп’ютерна публікація; ✵ шаблон та структура публікації; описує: ✵ особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення публікацій; наводить приклади: ✵ публікацій різного виду; ✵ основних складових публікації; ✵ програмних засобів створення комп’ютерних публікацій; уміє: ✵ створювати публікацію на основі шаблону; ✵ виконувати основні операції над об’єктами в середовищі підготовки комп’ютерних публікацій; ✵ створювати зв’язки між об’єктами публікації; ✵ зберігати публікації; ✵ роздруковувати публікації |
||
34 |
1 |
Урок № 34. Поняття комп’ютерної публікації. Програмні засоби для створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони. Структура публікації. Основні складові публікацій |
||
35 |
1 |
Урок № 35. Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. Алгоритм створення комп’ютерної публікації |
||
36 |
1 |
Урок № 36. Створення, збереження, відкривання та друк публікацій |
||
37 |
1 |
Урок № 37. Практична робота № 8. Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону |
||
38 |
1 |
Урок № 38. Практична робота 9. «Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів самостійного дослідження» |
||
6 |
Тема 8. Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор |
Учень пояснює зміст понять: ✵ комп’ютерна графіка; ✵ растрове зображення; ✵ векторне зображення; ✵ колірна модель; описує: ✵ принципи кодування символів, графічних і звукових даних; ✵ принципи кодування кольору в колірних моделях RGB, CMYK, HSB; ✵ призначення векторного графічного редактора; ✵ формати файлів векторної та растрової графіки; ✵ особливості побудови векторних зображень; ✵ способи створення зображень із графічних примітивів; порівнює: ✵ властивості векторних і растрових зображень; ✵ колірні моделі; уміє: ✵ створювати й редагувати векторні зображення; ✵ створювати об’єкти, що складаються з базових графічних примітивів; ✵ обертати, відображати й масштабу вати об’єкти; ✵ зафарбовувати об’єкти, використовуючи однорідні, градієнтні, візерункові й текстурні заливки; ✵ додавати до графічних зображень текст та форматувати його; ✵ групувати і вирівнювати об’єкти; ✵ використовувати шари для створення зображень; використовує: ✵ інструменти малювання, призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур; ✵ лінійки, сітку |
||
39 |
1 |
Урок № 39. Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Поняття колірної моделі. Види графіки. Формати файлів |
||
40 |
1 |
Урок № 40. Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання векторних зображень |
||
41 |
1 |
Урок № 41. Створення малюнків з кривих і ламаних. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах |
||
42 |
1 |
Урок № 42. Практична робота 10. Створення простих векторних зображень |
||
43 |
1 |
Урок № 43. Практична робота 11. Створення складених векторних зображень |
||
44 |
1 |
Урок № 44. Урок узагальнення та систематизації за темою «Комп’ютерна графіка. Векторний графічний редактор» |
||
8 |
Тема 9. Створення персонального навчального середовища |
Учень пояснює поняття: ✵ персональне навчальне середовище; пояснює: ✵ призначення мови розмітки гіпертексту; моє уявлення про: ✵ синхронізацію даних; ✵ технологію використання каналів новин; описує: ✵ етапи створення веб-сайтів; наводить приклади та класифікує: ✵ сервіси публікації документів; ✵ офісні веб-програми; ✵ онлайн-системи для конструювання сайтів; ✵ сервіси створення електронних закладок; уміє: ✵ створювати та публікувати документи з використанням безкоштовних інтернет-середовищ; ✵ створювати, надавати спільний доступ та редагувати документи з використанням офісних веб-програм; ✵ організовувати опитування з використанням онлайн-форм та опрацьовувати результати опитування; ✵ підписуватися на канали новин та використовувати спеціалізоване програмне забезпечення для їх перегляду; ✵ створювати та використовувати спільні електронні закладки; ✵ конструювати сайти з використанням відповідних безкоштовних онлайн-систем; ✵ адмініструвати веб-сайт, опублікований на безкоштовному сервері; ✵ засобами безкоштовного веб-сервера створювати вміст веб-сайту й оновлювати його |
||
45 |
1 |
Урок № 45. Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології |
||
46 |
1 |
Урок № 46. Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів. Опитування з використанням онлайн-форм |
||
47 |
1 |
Урок № 47. Організація та планування колективної діяльності. Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Синхронізація даних. Створення та використання спільних електронних закладок. Канали новин |
||
48 |
1 |
Урок № 48. Практична робота 12 «Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм» |
||
49 |
1 |
Урок № 49. Етапи створення веб-сайтів. Конструювання веб- сайтів |
||
50 |
1 |
Урок № 50. Поняття мови розмітки гіпертексту. Використання онлайн-систем конструювання сайтів |
||
51 |
1 |
Урок № 51. Практична робота 13: «Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем» |
||
52 |
1 |
Урок № 52. Урок узагальнення та систематизації за темою «Створення персонального навчального середовища» |
||
7 |
Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач |
Учень розв'язує компетентнісні задачі, що передбачають: ✵ змістовий аналіз формулювання задачі; ✵ побудову інформаційної моделі; ✵ розробку стратегії пошуку інформаційних матеріалів; ✵ пошук інформаційних матеріалів; ✵ добір засобів опрацювання даних; ✵ опрацювання даних; ✵ подання результатів розв’язування задач |
||
53-54 |
2 |
Уроки № 53-54. Розв’язування компетентнісних задач |
||
55-56 |
2 |
Уроки № 55-56. Розв’язування компетентнісних задач |
||
57-58 |
2 |
Уроки № 57-58. Розв’язування компетентнісних задач |
||
59 |
1 |
Урок № 59. Розв’язування компетентнісних задач |
||
8 |
Тема 11. Виконання колективного навчального проекту з дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика» |
Учень виконує навчальний проект, що передбачає: ✵ визначення проблеми, теми та завдань проекту; ✵ розподіл ролей і планування колективної діяльності; ✵ добір засобів опрацювання даних; ✵ добір засобів подання результатів навчального проекту; ✵ розробку стратегії пошуку інформаційних матеріалів; ✵ пошук інформаційних матеріалів і їх аналіз; ✵ створення та опрацювання інформаційної моделі; ✵ аналіз результатів; ✵ підготовку матеріалів; ✵ використання офісних веб-програм та інтернет-середовищ для публікації результатів своєї роботи ✵ захист проекту |
||
60-64, 65-68 |
4 |
Робота над проектом |
||
4 |
Робота над проектом |
|||
69-70 |
Повторення |