Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018

ТЕМА 3. КОМП'ЮТЕРНІ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Урок 10. ДОДАВАННЯ ВІДЕОКЛІПІВ, ЗВУКОВИХ ЕФЕКТІВ І МОВНОГО СУПРОВОДУ ДО СЛАЙДОВОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ

Мета уроку:

навчальна: познайомити учнів з основними прийомами додавання до слайдових презентацій відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу;

розвивальна: розвиток наочно-дійового мислення, предметного сприйняття; вміння концентрувати увагу, зорової та механічної пам'яті; розвиток творчої уяви;

виховна: виховання пізнавального інтересу до предмета; виховання інформаційної культури, культури ведення зошита; вміння співпрацювати та особисту відповідальність за результати роботи на уроці; формування відчуття смаку та стилю.

Очікувані результати: учень уміє описати спосіб застосування ефектів анімації до процесу змінення слайдів та об'єктів на слайдах; додавати до слайдів відеокліпи, звукові ефекти, мовний супровід; оцінювати презентацію за заданими критеріями.

Обладнання та матеріали: зошит, підручник, комп'ютер, підготовлені 4 презентації «Природа нашого краю», роздруковані елементи інтерфейсу PowerPoint, пов'язані з алгоритмом додавання до слайдів звуку, відеокліпів, мовного супроводу (або ці елементи можуть бути розташовані на слайдах для демонстрування на екрані), заготовки малюнків, звукових файлів, відеокліпів.

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, середовище для створення презентацій.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Все відображене в звуках. Минуле людини, її сьогодення і майбутнє ...

Лише той, хто чує шум буття, може прийняти правильне рішення.

Пауло Коельо

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний момент

Привітання вчителя:

— Друзі! Сьогодні на початку уроку ми озвучимо одне одному свої побажання і зробимо це так:

По черзі торкнутися однойменними пальцями рук свого сусіда, починаючи з великого пальця, та при цьому сказати:

• бажаю (торкнутися великими пальцями);

• успіху (вказівними);

• великого (середніми);

• у всьому (безіменними);

• та усюди (мізинцями);

• Здрастуй! (дотик всією долонею)

Перевірка присутніх

Перевірка готовності учнів до уроку: наявність робочих зошитів, підручників тощо

Учні вітаються протягом 2 хвилин

II. Перевірка домашнього завдання

— Час перевірити, чи в кожного є домашнє завдання і наскільки якісно воно виконане

Діти зачитують домашні заготовки, відповіді на питання підручника, коментують відповіді однокласників

III. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Вправа «Згоден — не згоден»

— Пропоную виразити своє ставлення до тверджень, які я буду виголошувати, за правилом: згоден — «+», не згоден — «-». [Орієнтовні вислови, які проголошує вчитель]:

• Презентація складається тільки з тексту та малюнків.

• Дизайн оформлення має бути різним на кожному слайді.

• Чим більше тексту, тим краще.

• Елементи управління дозволяють здійснювати перехід між слайдами.

• Призначення гіперпосилань — перехід від презентації до певного сайту в Інтернеті.

Підсумок етапу:

Учитель після кожного твердження проголошує «ідеальний» варіант відповідей та просить співвіднести їх з тими, що надали учні

Діти відповідають, не оголошуючи свої думки, а тільки демонструючи умовні позначки, протягом 5-7 хвилин

IV. Мотивація. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель демонструє кілька заздалегідь підготовлених презентацій, присвячених природі своєї місцевості:

1 презентація містить тільки текст та зображення.

2 презентація — текст, зображення та звуки природи.

3 презентація — текст, зображення, звуки, відеоролики відповідної тематики.

4 презентація — текст, зображення, звуки, відеоролики, мовний супровід.

— Поясніть, чим відрізняються ці презентації.

— Яку з них вам було переглядати цікавіше?

— 3 якої презентації ви отримали більше інформації? Чому?

— Порівняйте час, який вам знадобився для осмислення інформації, отриманої з кожної презентації. Поясніть відповідь.

[Учитель керує процесом надання відповідей за допомогою питань.]

Учні переглядають презентації та приходять до висновку, що наявність у презентаціях доцільно підібраного звуку, відеокліпів та мовного супроводу, крім того, що прикрашають презентацію, ще і значно полегшують сприйняття та підвищують якість - отриманої інформації

— Ваші відповіді зашифровані у вигляді ребусів. Відгадайте їх та сформулюйте тему уроку

Діти формулюють тему уроку

V. Вивчення нового матеріалу

— Розглянемо алгоритм додавання до слайдів презентації відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу.

— Перелік дій, які необхідно виконати, щоб досягнути необхідного результату, пояснять та продемонструють: ...

[Учитель називає прізвища учнів, які отримали додому завдання підготуватися до розповіді.]

Учні (2-3 особи) розповідають алгоритм, наочно демонструючи необхідні дії

Інші діти роблять нотатки до алгоритму в зошитах

VI. Фізкультхвилинка

VII. Первинне закріплення знань

— На дошці (на екрані) розміщено елементи інтерфейсу PowerPoint, пов’язані з алгоритмом додавання до слайдів звуку, відеокліпів, мовного супроводу.

— Розташуйте їх у правильному порядку для правильного виконання цього алгоритму

Окремі учні виконують це завдання

VIII. Практична робота учнів за ПК

— Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером (це допуск до виконання практичної роботи)

Інструктаж учителя щодо завдання практичної роботи

Групова робота (кількість груп збігається з кількістю комп'ютерів у кабінеті)

Завдання: (кожна група отримує свою назву птаха)

— Скориставшись заготовками зображень птахів, звуків їхнього співу та відеокліпами про них, створити презентацію про відповідного птаха.

— Застосувати всі можливі параметри звукових ефектів

— Під час створення презентації застосувати можливості дизайну слайдів презентації та елементи керування презентаціями.

Аналіз учителем результатів практичної роботи, додавання балів учням

Учні формулюють правила

Групове виконання учнями практичної роботи

IX. Підсумки уроку та рефлексія

Учитель пропонує учням письмово заповнити анкету:

— Мені було незрозуміло...

— У мене виникли такі питання...

— Я не зміг виконати завдання тому, що...

— Найлегше для мене булло виконати такі дії...

— Мені сподобалося і я буду використовувати...

Оцінювання роботи учнів з корекцією (за потреби) та аргументацією оцінки вчителем

Учні відповідають на питання, висловлюють особисте ставлення до вивченого матеріалу

X. Домашнє завдання

Підготувати та додати до створених презентацій невеликий мовний супровід відповідного змісту





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити