Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018

ТЕМА 7. КОМП'ЮТЕРНІ ПУБЛІКАЦІЇ

Урок 37. ПРАКТИЧНА РОБОТА 8. СТВОРЕННЯ ПРОСТОЇ КОМП'ЮТЕРНОЇ ПУБЛІКАЦІЇ НА БАЗІ ШАБЛОНУ

Мета уроку:

навчальна: формувати умінь та навичок створювати різні види комп'ютерних публікацій на базі відповідних шаблонів; узагальнення та практичне застосування умінь розміщувати на публікації об'єкти різних типів;

розвивальна: розвивати дослідницькі навички, інформаційну культуру учнів, вміння розподіляти увагу; предметне мовлення, пізнавальні інтереси; вміння будувати власну траєкторію діяльності та дотримуватися неї;

виховна: виховувати професійні риси, почуття відповідальності, вміння об'єктивно оцінювати себе та інших, культуру користувача комп'ютера; сприяння формуванню естетичного смаку та стилю.

Очікувані результати: учень уміє створювати публікацію на основі шаблона; виконувати основні операції над об'єктами в середовищі підготовки комп'ютерних публікацій; створювати зв'язки між об'єктами публікації.

Обладнання та матеріали: зошит, підручник, комп'ютер, алгоритми створення різних видів публікацій.

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, середовище для створення публікацій, браузер, під'єднання до Інтернет,

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Цифровий дизайн схожий на живопис, тільки фарби ніколи не сохнуть.

Невілл Броуді

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний момент

Психологічне налаштування роботи з класом

Привітання вчителя

Перевірка присутніх

Перевірка готовності учнів до уроку: наявність робочих зошитів, підручників тощо

Привітання. Перевірка готовності до уроку

II. Перевірка домашнього завдання

— Яку тему ми зараз вивчаємо?

— На яку тему було домашнє завдання?

(Конкурс візиток учнів)

— Учитель коротко характеризує стан виконання домашнього завдання класом

Зачитування учнями власних відповідей з зошитів

III. Актуалізація опорних знань

Вправа «Колективний запис»

Під час фронтальної бесіди з класом з’ясовують, що вже відомо про комп’ютерні публікації та алгоритми роботи з ними.

Обраний «секретар» фіксує відповіді, набираючи їх під диктовку на комп’ютері. 3 цим процесом за допомогою проектора, мають спостерігати всі учні та вносити корективи в текст.

Підсумок етапу:

Ваша інформація дає мені право зрозуміти, що ви готові до уроку та розумієте цінність інформації в сучасному житті

Учні згадують, що MS Publisher допомагає самостійно створювати різні види маркетингових матеріалів (візитівки, календарі, листівки, запрошення, програми, конверти, наліпки та ін.), а також обмінювати ними.

Крім того, розповідають про базові алгоритми підготовки публікацій

IV. Мотивація. Постановка навчальної задачі

Розгадування ребусів до слів «комп'ютер» та «здоров'я»

— Молодці! «Комп’ютер» та «здоров’я». А який зв’язок існує між цими словами?

— Отже, комп’ютер має як позитивний, так і негативний вплив на організм людини.

— Під час бесіди на початку уроку ми згадали призначення та правила роботи з програмою Microsoft Publisher.

— Комп’ютер, здоров’я, програма MS Publisher. Як можна пов’язати ці терміни?

Учитель коригує та спрямовує відповіді учнів

Діти розгадують ребуси

Учні відповідають на питання, висловлюючи власні думки Орієнтовні відповіді:

— Комп’ютер завдає шкоди здоров’ю людини. Потрібно дотримуватися правил поведінки та гігієни під час роботи на комп’ютері.

— Комп’ютер діагностує здоров’я людини

Учні пропонують створювати календарі, листівки, буклети, візитні картки на тему «Комп’ютер та здоров’я»

VI. Практична робота учнів за ПК

— Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером (це допуск до виконання практичної роботи)

Інструктаж учителя щодо завдання практичної роботи

— Розподіліться на групи (пари). Кожна група (пара) буде виконувати окреме завдання. Номер групи (пари) ви дізнаєтеся, коли отримаєте алгоритм створення публікації.

Завдання:

Учні формулюють правила

ГРУПА 1. Створення буклета «Комп'ютер та здоров'я».

Алгоритм дій:

1) В MS Publisher виберіть тип публікацій Буклеты.

2) Виберіть потрібний вам буклет, двічі клікнувши мишею по малюнку з буклетом.

3) Зверніть увагу на те, що перед вами — аркуш розміру А4, який потім ви складете як 3 аркуші. Тому необхідно орієнтуватися в но-' мерах стовпчиків (аркушів).

4) Перехід між листами виконуйте за допомогою закладок внизу.

5) Використовуючи ресурси мережі Інтернет, створіть буклет за темою «Комп’ютер та здоров’я». Збережіть його в папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я.

ГРУПА 2. Створення об'яви «Лекція про вплив сучасних гаджетів на організм людини» та візитної картки доктора медичних наук.

Алгоритм дій:

1) У MS Publisher виберіть тип публікацій Об’яви.

2) Виберіть потрібний макет об’яви, здійснивши подвійне кликання мишею по відповідному малюнку.

3) Заповніть шаблон об’яви необхідною інформацією та малюнками. Збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я.

4) Виберіть Файл/ Создать.

5) Із запропонованих типів публікацій виберіть Визитные карточки.

6) Клацніть двічі по потрібному шаблону візитної картки.

7) Заповніть шаблон потрібного інформацією.

8) Збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я.

ГРУПА 3. Створення календаря та листівки за темою «Комп'ютер та здоров'я».

Алгоритм дій:

1) У MS Publisher виберіть тип публікацій Календарі.

2) Перш ніж вибрати потрібний макет календаря, праворуч установіть всі необхідні параметри (на рік або місяць, кольорову схему, шрифтову схему), потім виконайте подвійне клацання мишею по малюнку.

3) Доповніть шаблон необхідною інформацією та малюнками, скориставшись ресурсами мережі Інтернет. Картинки збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я.

4) Виберіть Файл/Создать.

5) Із запропонованих типів публікацій оберіть Листівки.

6) Клацніть двічі по необхідному шаблону.

7) Заповніть шаблон потрібного інформацією. Для листівки заповнюють 4 боки. Після заповнення шаблону інформацією та виведення файлу на папір результат буде відповідати справжній листівці, тільки створеній власноруч.

8) Збережіть у папці КОМП’ЮТЕР ТА ЗДОРОВ’Я

Інші теми буклетів: «Соцмережі в житті підлітка»; «Minekraft у навчанні — це міф?», «Паперова книга — чи електронна: вибір підлітків»; «Огляд сучасних пристроїв персональної та колективної комунікації»

Учні по групах виконують завдання практичної роботи

VI. Фізкультхвилинка

VII. Практична робота учнів за ПК (продовження)

— Спочатку за допомогою ребусів відгадаємо, над яким видом публікації працювала кожна група.

— Отже,

— Настав час переглянути результати роботи кожної групи.

Аналіз учителем результатів практичної роботи, додавання балів учням

Учні розгадують ребуси

Учні по групах демонструють свої роботи на екрані за допомогою мультимедійного проектора

VIII. Підсумки уроку та рефлексія

«Кольорові капелюшки»

— У кожного з вас на столі — невеличкі кольорові капелюшки: червоний, синій, та жовтий.

— У червоний зберемо факти про настрій та емоції, у синій — про важливість уроку, а в жовтий — про знання та вміння.

— Оберіть один капелюшок та висловіть свою думку про урок.

Окремі відповіді вибірково необхідно зачитати

Учні письмово формулюють свої думки

IX. Домашнє завдання

За підручником ________________________________________

Підібрати текстовий та ілюстративній матеріал для створення різних типів публікацій на тему «Найкрасивіші історичні місця світу»





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити