Конспекти усіх уроків - Інформатика 9 клас - 2018

ТЕМА 8. КОМП'ЮТЕРНА ГРАФІКА. ВЕКТОРНИЙ ГРАФІЧНИЙ РЕДАКТОР

Урок 42. ПРАКТИЧНА РОБОТА 10. СТВОРЕННЯ ПРОСТИХ ВЕКТОРНИХ ЗОБРАЖЕНЬ

Мета уроку:

навчальна: формувати навички створення об'єктів, що складаються з базових графічних примітивів; вчити додавати до графічних зображень текст та удосконалювати навички його форматування; формувати вміння користування інструментами малювання, які призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур; використовувати лінійки, сітку;

розвивальна: розвиток логічного абстрактного мислення, уміння аналізувати; розвиток довготривалої пам'яті, вміння розподіляти увагу; розвиток предметного сприйняття та мовлення; розвиток інформатичної компетентності;

виховна: виховання пізнавального інтересу до предмета; сприяння формуванню естетичного сприйняття світу; виховання інформаційної культури, культури ведення зошита; вміння співпрацювати та особисту відповідальність за результати роботи на уроці.

Очікувані результати: учень уміє додавати до графічних зображень текст та форматувати його; групувати і вирівнювати об'єкти; користуватися інструментами малювання, які призначені для креслення ліній, стрілок, основних геометричних фігур; використовувати лінійки, сітку.

Обладнання та матеріали: зошити, підручники, комп'ютери.

Програмне забезпечення: ОС Windows чи альтернативна, браузер, підєднання до Інтернет, навчальна презентація «Векторний редактор».

Тип уроку: практична робота.

Хід уроку

Якщо праця, то праця така, щоб і користь була, і честь.

Гай Луцилій, латинський поет

Діяльність учителя

Діяльність учнів

І. Організаційний момент

Привітання вчителя. Перевірка присутніх

Перевірка готовності учнів до уроку: наявність робочих зошитів, підручників тощо

Діти перевіряють готовність протягом 2 хвилин

II. Перевірка домашнього завдання

Тепер перевіримо, чи є у вас виконане домашнє завдання як необхідна складова нашого уроку.

Перегляд електронних векторних домашніх зображень, надісланих на електронну скриньку учителя від учнів. Виявлення найцікавішого векторного зображення та найскладнішого, а також тих зображень, що не відповідають темі «Моє захоплення»

Діти обговорюють домашні завдання, відповіді на питання підручника, коментують відповіді однокласників, демонструють та захищають власні векторні зображення

III. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів

Вправа «Кошик понять та ідей»

Учитель демонструє зображення кошика (вирізаний з паперу та прикріплений магнітами до дошки або зображений на слайді презентації) або значок кошика, у якій умовно буде зібрано все те, що всі учні разом знають про теми «Створення зображень за допомогою векторного редактора».

Під час виявлення затруднень учнів для початку вчитель може сам поставити декілька питань, відповіді до яких «надійдуть» до кошика. Приблизні питання:

• Які переваги векторної графіки ви знаєте?

• Які недоліки векторної графіки ви знаєте?

• Чим векторні зображення відрізняються від растрових (в масштабуванні)?

• Чим векторні зображення відрізняються від растрових (у розмірі)?

• Що таке метафайл?

• Які формати графічних файлів ви знаєте?

Також на цьому уроці дуже доцільно використати тестову перевірку знань (питання див. у додатку)

Підсумок етапу:

Учитель виокремлює найкращі відповіді, виставляючи учням, які їх надали, додаткові бали

Діти відповідають, висловлюють думки і пригадують навчальний матеріал, складаючи відповіді та питання з теми до кошика

IV. Мотивація. Повідомлення теми та мети уроку

Відомо, що зображення відіграють велику роль у нашому житті — перші книжки будь-якої дитини складаються тільки із зображень, далі дитина вчиться правильно сприймати зображення з підручників, енциклопедій, витворів мистецтва. А в дорослому житті правильно підібрані зображення допоможуть бізнесу. Я маю на увазі зображення логотипів фірм, які найчастіше створюються у векторному вигляді. Логотип (від грец. Λόγος — «слово» + τύπоς — «відбиток») — графічний знак, емблема або символ, який використовується територіальними утвореннями, комерційними підприємствами, організаціями та приватними особами для підвищення впізнаваності і розпізнаваності в соціумі. Логотип являє собою назву сутності, яку він ідентифікує, у вигляді стилізованих букв і / або ідеограми (Матеріал з «Вікіпедії» — вільної енциклопедії).

З походженням, наприклад, логотипу Apple, можна ознайомитись за посиланням http://piznayko.in.ua/pohodzhennya-logotypu-apple

Спробуємо створити векторний логотип, а для цього необхідно ... (припущення та формулювання теми та завдань уроку бажано, щоб робили учні)

Отже, запишемо тему уроку «Створення простих векторних зображень», практична робота

Діти висловлюють власні думки, пригадують зображення найвідоміших логотипів, наприклад, логотип

V. Вивчення нового матеріалу

Використання презентації з ілюстративним матеріалом

Слайд 1 «Дії з виділеними об'єктами»

Після вибору будь-якого інструмента малювання слід перевести вказівник миші в потрібне місце, натиснути ліву кнопку миші та, утримуючи її, перетягнути курсор, доки фігура не набуде потрібного вигляду. Створений малюнок примітиву залишиться виділеним круглими: 8 синіх та одного зеленого маркера, можуть бути і жовті. Сині маркери призначені для змінення розмірів фігури, а зелений — для її обертання, жовті — створення (перегинів) об’ємності.

Обертання і віддзеркалення.

• За допомогою маркера обертання

• За допомогою команди повернути

Слайд 2 «Форматування об'єктів»

Форматування фігур. Відформатувати об’єкт — підібрати значення його параметрів. Усі фігури, крім ліній і стрілок, мають такіпараметри, як контур та заливка.

Слайд 3 «Використання сітки»

Сітка. Меню Малювання/Сітка

Слайд 3 «Основні дії зі змінення параметрів контуру та заливки»

Основні дії

1. Змінення кольору заливки та контуру

2. Вибір товщини та стилю ліній контуру

3. Перетворення контуру на штриховий

4. Перетворення ліній та контурів незамкнених фігур на стрілки різних видів, і навпаки

Змінення параметрів контуру та заливки. Команда Формат автофігури в контекстному меню фігури.

Командами панелі інструментів

Засоби малювання при виділеній фігурі

Стилі заливки фігури

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Практична робота учнів за ПК

Пригадаємо правила безпечної роботи за комп’ютером (це допуск до виконання практичної роботи)

Інструктаж учителя щодо завдання практичної роботи

Завдання:

Обов'язкове. Намалювати листівку, на якій кольоровий будинок: стіни будинку — жовтим, дах — червоним, двері — коричневим, шибки — блакитним та хмаринка з каплями дощу. Зіронька дуже полюбляє дощ і тому вона посміхається під дощем.

Творче. Створити ескіз у зошиті та електронний варіант логотипу власної майбутньої фірми.

Самостійне виконання учнями практичної роботи

Аналіз учителем результатів практичної роботи, додавання балів учням

Учні формулюють правила

Учні виконують завдання, створюють листівку

VІІІ. Підсумки уроку та рефлексія

Вправа «Поміркуйте»

• Поміркуйте, для чого в торгівлі використовують зображення.

• А для чого — у навчанні? у науці? на підприємстві? у транспорті?

• Поміркуйте, якими знаннями має володіти той, хто створює векторні зображення. Чи ми маємо вже достатньо знань, щоб зробити, наприклад, баннер?

Рефлексія:

— Чи виправдалися наші прогнози?

— Що мали засвоїти?

— Які знання здобули?

— Що запам’ятали найкраще?

— Що викликало здивування?

— Яка інформація з підручника виявилася найбільш корисною?

— Які слова з уроку ви занесли б у свій інформатичний словничок? Оцінювання роботи учнів з корекцією (за потреби)

та аргументацією оцінки вчителем

Учні відповідають на питання, висловлюють особистеставлення до вивченого матеріалу

ІХ. Домашнє завдання

_____________________________________________

_____________________________________________

Творче. Доробити ескіз у зошиті та електронний варіант логотипу власної майбутньої фірми, якщо на уроці не встигли





Відвідайте наш новий сайт - Матеріали для Нової української школи - планування, розробки уроків, дидактичні та методичні матеріали, підручники та зошити